Nový Peugeot 3008 dorazí v roce 2023. Jako elektromobil a bez dieselu

Peugeot už čile pracuje na nové generaci crossoveru 3008, kterou chystá pro rok 2023. Co už o této, pro značku klíčové novince víme?

„Je to pro zaměstnance závodu dobrá zpráva, že se příští 3008 bude vyrábět v Sochaux. Příchodem nové platformy je výroba zajištěna do roku 2030,“ informovaly loni odbory francouzského závodu Sochaux v oficiálním prohlášení, čímž potvrdily, že se nový Peugeot 3008 bude vyrábět právě v této továrně, a to od roku 2023. V Sochaux se přitom vyrábí už dnešní generace modelu 3008.

Sama automobilka pak potvrzuje, že nová 3008 dorazí také ve formě elektromobilu. Právě od roku 2023 má totiž každý Peugeot na trhu nabízet také čistě elektrický derivát.

Už bez dieselu

S tím souvisí fakt, že nový Peugeot 3008 bude postaven na nejnovější evoluci platformy EMP2 V4 (v rámci koncernu Stellantis nově pojmenovaná STLA Medium), která umožní právě zástavbu čistě elektrické verze. Francouzská značka sice v předchozích letech razila strategii bateriových elektroaut jen mezi malými vozy a plug-in in hybridů v kompaktní třídě, kvůli dojezdu, s postupným rozvojem elektroaut však tyto plány přehodnotila. Elektrovozy tak postupně nabídne právě i mezi kompaktními vozy, díky jejich delšímu dojezdu a rychlejšímu nabíjení. Ostatně počítá se rovněž s elektrickým Peugeotem e-308. Nová generace těchto aut přitom použije baterie vyráběné přímo ve Francii, díky spolupráci s firmou SAFT. Výhodou STLA Medium má být i rychlejší montáž, která se má zkrátit z šesti na čtyři hodiny.

Elektrické verze e-3008 mají být k dispozici dokonce dvě, s výkonem 125 kW, respektive 180 kW. Spolehnout se mají na velké baterie s kapacitou 87 kWh až 104 kW podle varianty, které by mohly zajistit dojezd až 700 kilometrů bez nutnosti nabití, podle metodiky WLTP.

Nový Peugeot 3008 však bude nadále nabídnut i se spalovacími motory, byť už jen benzinovými. S turbodieselem 1.5 BlueHDi už nepočítejme, v rámci odklonu značky od vznětových agregátů. Prim má hrát nová generace tříválce 1.2 PureTech, která nově vsadí na mildhybridní řešení, když spalovací motor doplní 48V elektromotor pro snížení spotřeby i zvýšení elánu. Automobilka v tomto případě počítá i s novou převodovkou, když stávající osmistupňový automat Aisin nahradí nová sedmistupňová dvouspojková převodovka Punch Powertrain. Opět dorazí i plug-in hybridy, s novou benzinovou šestnáctistovkou pod kapotou a rovněž dvouspojkou Punch Powertrain.

Nový styl

Samotná koncepce automobilu vyvíjeného pod interním označením P64 zatím známá není. Hovoří se však o dalším posunu směrem ke kategorii crossoverů nebo SUV-kupé, což by mohlo znamenat nižší siluetu než dnes. Na rodinnou klientelu se má totiž ještě více zaměřit Peugeot 5008, který i v nové generaci (interně P74) bude odvozen od 3008.

Design už každopádně bude dokončován pod vedením Matthiase Hossana, který se stal šéfdesignérem Peugeotu loni, poté, co značku opustil dlouholetý ředitel designu Gilles Vidal. Ten po deseti letech působení u Peugeotu přešel ke konkurenci, k Renaultu. Hossan doposud tvořil koncepty Peugeotu, a tak s budoucím vývojem designu značky měl též své zkušenosti.

Očekává se každopádně návaznost na dnešní 308, minimálně jako ona nová 3008 dostane nové logo Peugeotu. To má platit také pro interiér, kde se rovněž objeví nejnovější generace koncepce i-Cockpit.

Peugeot 3008 je pro svého výrobce klíčovým automobilem. Dnešní generace je nesmírně populární, po čtyřech letech produkce měla na svém kontě přes 800.000 vyrobených kusů, a tak bude pro výrobce zásadní, aby nástupce na její úspěchy navázal. Nový Peugeot 3008 se má začít prodávat někdy ke konci roku 2023. K odhalení by však mělo dojít už o půl roku dříve.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tyto stránky používají pro svoji lepší funkčnost soubory cookies. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. více informací

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít