Český trh

KGM přichází i na český trh! SsangYong ale zůstává

Jihokorejská automobilka SsangYong na vybraných trzích začala používat novou značku KGM, podle svého nového majitele. Toto označení nově přece jen zamíří i na český trh. V rámci globálního rebrandingu značka SsangYong v Česku nově přidává ke svému názvu dodatek „by KGM“. Vysvětluje tak dvojí označení značky na různých trzích.

SsangYong si po svém návratu na český trh vybudoval silné jméno, což je důvod, proč toto označení zůstává u nás zachováno. Nadále tak bude brand budovaný jakožto specialista na SUV s atraktivním poměrem cena/hodnota a s možností pohonu všech kol. Na to čeští zákazníci slyší, za dva měsíce roku 2024 je SsangYong 12. nejprodávanější značka s 665 registrovanými vozy, díky čemuž drží 1,72% podíl na trhu.

Označení KGM souvisí s novým majitelem korejské automobilky. Ten vstoupil do společnosti SsangYong Motor Company v druhé polovině roku 2022 jako nový investor. Už v březnu 2023 došlo k přejmenování názvu výrobce SsangYong Motor Company na KG Mobility.

Investor má s automobilkou veliké plány, vyvíjí nové modely, pohony a pracuje na nové elektrické platformě. Zároveň chystá výraznější expanzi na zahraničních trzích, na nichž má právě globálně laděné KGM více zaujmou než asijsky znějící SsangYong.

To má přinést i nové modely. Model Torres má dorazit v elektrické verzi. Navíc od něj bude odvozen i nový elektrický pick-up, představený ve formě konceptu 0100. Ten bude uveden ještě během roku 2024. V roce 2025 pak mají následovat nová, stylová SUV KR10 a F100.

David Bureš

David Bureš je zakladatel a vedoucí redakce serveru Česko-slovenský auto katalog. V minulosti dlouhá léta působil na největším automobilovém magazínu v Česku, v roce 2022 rozjel tento projekt ČSAKA.cz. Miluje vozy značky Lamborghini, na autě hledá kombinaci každodenní praktičnosti a zábavného charakteru.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *