Recenze: Populární Peugeot 3008 se změnil snad ve všem. V mnoha ohledech zákazníky nadchne, některé vlastnosti ale zklamou

Peugeot e-3008 GT 2024

Kompaktní SUV nejoblíbenější kategorie evropských zákazníků, a tak pro výrobce bývá klíčové v tomto segmentu uspět, jde totiž zároveň o jeden z nejvýdělečnějších typů aut na dnešním trhu. Většina výrobců tak raději vsadí na jistotu a právě v tomto segmentu tolik neexperimentuje. Ne tak Peugeot, který svého zástupce, novou 3008 změnil proti předchůdci snad ve všem. Jak se tato revoluce povedla, jsem zjišťoval za volantem verze e-3008 GT s elektromotorem o výkonu 157 kW a bateriemi s kapacitou 73 kWh.

Design: Z klasiky SUV fastback

Peugeot patří mezi automobilky, které v rámci mezigeneračních změn zásadně mění styl svých aut, což pně platí i pro novou 3008. Na té navíc pracoval i nový šéfdeségnér značky Matthias Hossann, který v roce 2020 nahradil dlouholetého ředitele designu značky Gilles Vidal, jež odešel ke konkurenčnímu Renaultu.

Hossannův tým přitom pro 3008 zvolil mnohem odvážnější styl než dosud. Jestliže dosavadní 3008 byla sice elegantní, ale koncepčně vlastně zcela běžné kompaktní SUV, u novinky je všechno jinak. Nejenže je tu nový styl stavěný kolem nového loga Peugeotu, ale navíc je tu i nová silueta, díky níž má 3008 blízko SUV-kupé či fastbackům. Ostatně sama automobilka vůz označuje za SUV fastback.

Příď s výraznou maskou postupně procházející v diody denního svícení ve stylu lvích drápů nebo nízkými, vysoko usazenými světlomety žádá zvyk. Není na první pohled krásná, je spíše jiná, přitahující pohledy. Záď mi pak přijde poněkud úzká a vysoká, což je způsobeno spíše minimalistickými koncovými světly a velkou masou plechů. To boky se povedly a mají ten správný šmrnc.

Ve výsledku tak 3008 třetí generace osloví hlavně ty, kteří milují francouzský šarm a chtějí se odlišit. 3008 je totiž jednoznačně rozpoznatelná a vystupující z davu, byť nemusí padnou do vkusu každému.

Peugeot 3008 GT Hybrid 136 e-DCS6 2024

Test: Peugeot 3008 GT Hybrid 136 e-DCS6 (2024)

Peugeot 3008 druhé generace se už pomalu chystá na zasloužený odpočinek, za dveřmi je nástupce, který se už odhalil světu …

Interiér: Zase o kus prémiovější

Také interiér nové 3008 se zásadně proměnil. Peugeot přitom udělal další krok ve své snaze být umístěn na vrchu mainstreamové kategorie, vnitřek tak působí ještě luxusněji než u dříve uvedených modelů. Zpracování a výběru materiálů zde vážně nemáte co vytknout.

Peugeot navíc dále zdokonaluje své řešení i-Cockpit s vysoko umístěným přístrojovým štítem a malým volantem. V 3008 už ke koncepci nemám dřívějších výtek, sedí se tu pohodlně a vidím na všechny zobrazené informace. Jen výhled do stran ztěžují silné A sloupky, ostatně i výhled dozadu má své limity kvůli nízkému zadnímu oknu.

Novinkou je u vyšších specifikací propojení přístrojového štítu s obrazovkou infotainmentu prostřednictvím prohnuté 21″ obrazovky – respektive jde o dvě obrazovky pod společným krycím sklem. Ta je volně stojící, což pomáhá vzdušnosti kabimy. Obecně palubní deska je hodně nezvykle koncipována a zvlášť za tmy se zapnutým ambientním osvětlením vypadá parádně.

Samotný infotainment má moc hezkou grafiku a kvalitní obraz, ovládání však žádá trochu zvyku. Stejně tak je nutné podotknout, že reakce systému nebývají nejrychlejší. Líbí se mně však dotykové plochy i-Toggles na středovém panelu, které lze personalizovat. Každý si tak nastaví vlastní volby přímých vstupů k funkcím multimediálního systému. Novinkou je fakt, že v i-Toggles lze listovat, máte tu tak vícero možností, jaké funkce zde spouštět. Výhodou je i fakt, že plochy jsou velké a tudíž snadno nalezitelné i během jízdy.

Potěší pak vnitřní prostor na zadních sedadlech. Vzhledem ke koncepci, respektive boční siluetě, jsem měl strach o místo nad hlavou, opak je ale pravdou. Stylisté tvar střechy navrhli šikovně tak, že klesá až za hlavami cestujících vzadu. Místa je tudíž vzadu dostatek všemi směry.

Potěší také zavazadlový prostor s udávaným objemem 520 litrů. Má pravidelné tvary zvyšující využitelnost, dost místa najdete i pod dvojitou podlahou. A nechybí ani háčky (byť jednoduché) na nákupní tašky.

Mini Countryman SE ALL4 2024

Recenze: Hledáte lék na blbou náladu a zároveň SUV? Mini Countryman je přesně pro vás

Mini na trh postupně uvádí nejnovější generaci svých modelů. Jako první z modelové řady dorazil Countryman, v době uvedení druhý …

Motor: Elektrický pohon vládne nabídce

Nabídka motorů nového Peugeotu 3008 dokazuje, že automobilka v době jeho příprav věřila elektrickému pohonu, respektive tomu, že o něj bude dnes už vysoký zájem. Jak jinak si vysvětlit fakt, že aktuálně v nabídce najdeme jedinou konvenční verzi, v podobě hybridu 136 s elektrifikovaným tříválcem 1.2 PureTech. Vedle něj je tu ještě plug-in hybrid a hned dvě čistě elektrické verze, jedna s výkonem 157 kW a bateriemi s užitečnou kapacitou 73 kWh a druhá, vrcholná se 170 kW a 96,9 kWh. Nabídka je to sice pestrá, typická česká klientela by ale zkrátka volila jinak. U nás oblíbený turbodiesel přitom v nabídce nové 3008 už vůbec nenajdete, Peugeot se takových agregátů v osobních autech postupně zbavuje.

Testovaný elektromobil s výkonem 157 kW a bateriemi s kapacitou 73 kWh není špatná volba. Pohon je to tichý a v českých podmínkách velice silný. Ve městě je agilní, rychle reagující na pokyn a neztrácí dech ani na dálnici, kde zůstává dostatečně dynamický i při naložení. Rekuperace brzdné energie je vcelku silná.

Peugeot jsem nicméně testoval v zimních podmínkách a v nich se ukázalo, že elektrický pohon není zrovna efektivní, respektive úsporný. I ve městě jsem jezdil běžně za 24 kWh/100 km, a to přitom elektroauta v městských podmínkách díky rekuperaci brzdné energie většinou nežádají tolik. Na dálnici si pak e-3008 v rámci povolených limitů řekla o 23 kWh/100 km, rychlé tempo na okreskách pak apetit zvýšilo až k hranici 30 kWh/100 km.

Přitom to vůz evidentně umí za méně, dlouhodobá spotřeba energie testovaného exempláře činila solidních 22 kWh/100 km, při mých jízdách tak do spotřeby musely promluvit zmíněné nízké teploty. Při nich avizovaný dojezd až 524 km bez nutnosti dobití není moc dosažitelný, počítejte spíše s nějakými 320 km na jedno nabití.

Baterie mimochodem lze nabíjet na rychlonabíječkách stejnosměrným proudem až o výkonu 160 kW, což v rámci segmentu není úplně špatná hodnota. Na dnes pořád asi nejčastějších 100kW nabíječkách pak dobití baterie z 20 na 80 % její kapacity trvá půlhodinu. Z domácího, 11kW wallboxu to pak činí 4,8 hodiny.

Jízdní vlastnosti: Sázka na komfort

Prémiové ladění je znát i na cestovním komfortu, který je na opravdu vysoké úrovni. Podvozek je velice komfortní, přesně v duchu francouzského stylu, naštěstí ne moc houpavý. Řízení mi však přišlo možná až moc lehké. Na větších nerovnostech podvozek zůstává poddajný, zadní náprava nebouchá.

Potěší i pečlivé odhlučnění. I na dálnici tak uslyšíte jen lehký šum od okolního větru vanoucího kolem karoserie a lehký šum od pneumatik.

Za rychlé jízdy nicméně e-3008 začne být trochu těžkopádná, na limitu se pak projeví nedotáčivost. A není vlastně divu, vždyť elektrická verze váží bezmála 2,2 tuny, což je na kompaktní SUV zkrátka hodně. Navíc e-3008 je na rozdíl od jiných elektromobilů této velikosti předokolkou, protože sdílí platformu s verzí se spalovacím motorem.

Sdílet článek:

Peugeot e-3008: Základní technická data

Verze157 kW, 73 kWh
Rok2024
Výkon (kW)157
Točivý moment (Nm)345
Převodovka1A
Maximální rychlost (km/h)170
Zrychlení z 0-100 km/h (s)8,8
Teoretický dojezd (km)434
Spotřeba energie – kombinovaná dle WLTP (kWh/100 km)16,8
Emise CO2 – kombinované dle WLTP (g/km)0
Hmotnost provozní/užitečná (kg)2183/457

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *