Recenze: Renault pořád prodává nástupce populárního Fluence. Je to dnes jediný Mégane s benzinovým motorem, navíc za dostupnou cenu

Renault Grandcoupé 1.3 TCe EDC (2025)

Renault Mégane byla kdysi modelová řada čítající hned několik derivátů, jeden čas do ní spadalo i MPV (Mégane Scénic) nebo kupé-kabriolet (Mégane CC), dlouhá léta tu byl i hot-hatch (Mégane R.S.). Vlivem trendů se však v poslední době nabídka omezila na jediný model, v podobě elektrického crossoveru Mégane E-Tech. Nedávno se ale nabídka opět rozšířila, když se na český trh po krátké pauze vrátil sedan Mégane Grancoupe. Hodlá cílit na zákazníky hledající spíše jednoduché auta za atraktivní cenu. Jak se mu to daří, jsem zjišťoval za volantem verze s benzinovým motorem 1.3TCe v kombinaci s automatickou převodovkou.

Design: Elegán i po letech

Mégane GranCoupé se v aktuální generaci začal prodávat už v roce 2016. Na jeho vzhledu byste to ale možná ani nepoznali. I po letech vypadá dobře, jde o auto s elegantní vizáží, jež stárne jen minimálně. Elegantní je i celková silueta, s povedeně začleněnou zádí. Tohle není zkrátka neforemný jezevčík, jak se u sedanů někdy stává, ale typicky reprezentativní automobil, takový menší Talisman.

Citroën C4 X Shine 1.5 BlueHDi 2023

Test: Citroën C4 X Shine 1.5 BlueHDi (2023)

Citroën odjakživa nabízí leckdy netradičně koncipované automobily, což je strategie, na níž se nyní v rámci koncernu Stellantis specializuje. Projevuje …

Interiér: Věk je znát, i v tom dobrém

To vnitřek už jistá léta vozu prozradí, koncepce moderních aut šla jinou cestou. Nicméně si uvědomíte, že řešení Méganu je v lecčems vhodnější. Displej rozměrného, vertikálně orientovaného multimediálního systému totiž doprovázejí klasická tlačítka nebo otočné ovladače klimatizace, což je za jízdy mnohem intuitivnější řešení, než kdyby veškeré ovládání bylo integrováno do dotykového displeje. Rychle se tak zorientujete a cítíte se, jakoby jste auto už dávno znali.

Interiér navíc využívá moderních prvků, digitální přístrojový štít má vysoce kvalitní obraz, infotainmentu nechybějí důležité funkce. Šikovné je přitom nastavení povinných jízdních asistentů. Předem si zvolíte individuální režim, co má být vypnuto, který následně vyvoláte dvojitým stiskem tlačítka vlevo po volantem. Mnohem lepší než nastavení přes palubní počítač jak v jiných vozech.

Snad jen parkovací kamera by zasloužila náhradu, její obraz je vyloženě nekvalitní, s nízkým rozlišením. V tomto směru jsou dnešní vozy o několik kroků jinde. Co se ale týče kvality materiálů nebo úrovně zpracování, není Renaultu co vytknout. Zvlášť s ohledem na tu cenu – Mégane Grandcoupé sice na přelomu roku podražil, pořád však zůstává cenově dostupný.

Z hlediska vnitřního prostoru je to pak tak akorát. Dospělý se na zadní sedadla posadí, má však jen lehkou mezeru všemi směry.

Kufr z hlediska udávaného objemu 503 litrů dle metodiky VDA není špatný. Je však potřeba počítat s koncepcí sedanu. To znamená, že zavazadelník nabírá objem hlavně svou délkou a že vstupní otvor není tak velký. Kočárek “sporťák” se tak sem sice hravě vedle podélně orientovaný, s dostatkem místa na bagáž okolo, jeho nakládání však není jednoduché. Rodiny s odrostlejšími dětmi však budou naprosto spokojeni, kufr pojme i zavazadla na rodinnou dovolenou. Navíc tu pod podlahou pořád zůstává i prostor na rezervní kolo nebo povinnou výbavu.

Motor: Jediný v nabídce

Jak bylo zmíněno v úvodu, Mégane GrandCoupe hraje roli cenově dostupného auta, spíše s jednodušší technikou. A to se podepisuje i na nabídce motorizací. K dispozici je jediný motor, v podobě přeplňovaného benzinového čtyřválce 1.3 TCe o výkonu 103 kW, který lze kombinovat s šestistupňovým manuálem nebo dvouspojkovým automatem EDC se sedmi převodovými stupni.

Motor přesně vyhoví cílové klientele. Agregát je kultivovaný, dobře odhlučněný, s dostatečnou silou. Jen je nutné se dostat z nízkého pásma otáček, v nichž je znát turbodíra. Dynamika bude zkrátka postačovat. To platí hlavně pro testovanou verzi s automatem.

Dvouspojka je nicméně naladěna hlavně pro klidnější řidiče, s podřazením tak spíše vyčkává, což ve výsledku v některých situacích vejde k dojmu, že motor nemá tolik koní, co slibuje na papíře. Ostatně udávané zrychlení z 0-100 km/h za 9,8 sekundy není nic světoborného. Změna převodu je každopádně zcela hladká. Snad jen na rozjezdy je nutné si zvyknout, bez jemné práce s pedálem jsou rozjezdy cukavé. To platí třeba i při manévrování během parkování, kdy musíte couvat.

Spotřeba paliva je vcelku konstantní, bez výrazných výkyvů, prakticky za každé situace se pohybuje okolo hranice 7 l/100 km, je přitom jedno, zda jedete po městě nebo po dálnici.

Renault Symbioz E-Tech hybrid 145 Esprit Alpine (2024)

Recenze: Renault konečně nahrazuje kdysi milované Clio Grandtour. Nový Symbioz je však v mnoha ohledech odlišný. Zaujme jako předchůdce?

Malé kombíky jsou dnes vyhynulá kategorie, vozy jako Škoda Fabia Combi nebo Renault Clio Grandtour už dávno skončily v propadlišti …

Jízdní vlastnosti: Parádní odhlučnění

Mégane Grandcoupé bylo od počátku laděno hlavně pro trhy východní Evropy, díky čemuž je jeho podvozek přizpůsoben spíše horší kvalitě silnic. A to je jen dobře, podvozek je totiž naprosto komfortní, i na 18″ kolech testovacího exempláře se od zadní nápravy neozývají na nerovnostech hlučné rány, auto tlumí nerovnosti s nadhledem. Zároveň však zůstává dostatečně rychlé, při rychlejších průjezdech obloukem.

Nejvíce mě však zaujalo pečlivé odhlučnění. Během dálničních přesunech v rámci povolených limitů uslyšíte leda jemné vrnění motoru.

Sdílet článek:

Renault Mégane Grandcoupe: Základní technická data

Motor1.3 TCe 140
Rok2025
Objem motoru (ccm)1333
Výkon (kW)103
Točivý moment (Nm)240
Převodovka7DS
Maximální rychlost (km/h)175
Zrychlení z 0-100 km/h (s)9,8
Spotřeba paliva – kombinovaná dle WLTP (l/100 km)6,0
Teoretický dojezd (km)833
Emise CO2 – kombinované dle WLTP (g/km)135
Hmotnost provozní/užitečná (kg)1381/548

Renault Mégane: Další recenze

Renault Mégane Grandtour 1.5 Blue dCi EDC 2022

Test: Renault Mégane Grandtour 1.5 Blue dCi (2022)

Kompaktní kombíky nadále patří mezi nejoblíbenější auta českých zákazníků. Takové auto dodnes nabízí i Renault, jehož Mégane kdysi patřil mezi …
Renault Mégane E-Tech Electric 2022

Test: Renault Mégane E-Tech Electric Iconic 160 kW (2022)

Nejlepší Renault současnosti? Za mě jednoznačně Renault Mégane E-Tech 100% Elektrický, kompaktní crossover s elektropohonem. Líbí se mě už jeho …

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *