První test: Rodiny vyhlížejí nové elegantní SUV. Nový Peugeot 5008 se proměnil v luxusní koráb

Peugeot 5008 2024

Peugeot 5008 vstupuje na český trh ve své třetí generaci a já ho měl možnost v rámci tuzemské premiéry pro novináře krátce vyzkoušet. Nová 5008 udělala velký skok vpřed v mnoha ohledech, v mnoha aspektech se posunula dál, za všechny vlastnosti ale chválena nebude.

Design: Větší bratr 3008

Peugeot dnes sází na tři hlavní vlastnosti svých aut: vzhled, emoce a technologie, které jsou ztělesněny právě i v nové 5008. Design navazující na kompaktnější 3008 se dá označit za emociální funkcionalismus. Designéři v čele Matthiase Hossanna vsadili na superelegantní styl, který se však zbavil všeho nadbytečného. 5008 je tak sice stylová, avšak bez výrazného zdobení, což je znát třeba na poměrně jednoduchých bocích.

Nová 5008 je přitom oproti předchůdci nejen zcela odlišná, co se týče samotného designu s výraznými pixelovými světlomety a nápaditou maskou, ale je také o poznání větší. Třetí generace 5008 vyrostla všemi směry. Je dlouhá 479 cm (mezigeneračně +15 cm), široká 193 cm (+1 cm) a vysoká 169 cm (+5 cm). Rozvor činí 290 cm, což je o 6 cm více než u předchůdce. Novinka je tak pořádný kus auta, což si plně uvědomíte, když se vedle něj postavíte. Jinak své rozměry vcelku dobře maskuje.

Interiér: Nádech luxusu

Kámen na kameni nezůstal ani uvnitř. Peugeot zde opět dokazuje, že chce stát na horní hranici mainstreamu, i proto nová 5008 ostatně už nenabídne základní variantu Active. Interiér totiž sází na opravdu luxusní ztvárnění, které snese srovnání s tím nejlepším v dané cenové relaci. Skvělé materiály, vysoká úroveň materiálů, to jsou vlastnosti, kterými 5008 uvnitř nadchne.

Kabina navíc působí opravdu futuristicky, díky zahnutému displeji. Ve vrcholné formě je tu zakřivený, „levitující“ displej s obří úhlopříčkou 21″, která sdružuje jak přístrojový štít, tak obrazovku infotainmentu. Řešení vyniká skvělým obrazem díky vysokému rozlišení, potěší i vcelku rychlé reakce multimediálního systému. S tím jsem se rychle sžil, potěší i dotykové plochy i-Toggles, které toto řešení doplňují. Lze si je individualizovat, a tak si můžete zvolit, jaký přímý vstup nabídnou. Pro mě je to jasně navigace, nastavení jízdních asistentů nebo klimatizace.

Se systémem jsem vcelku rychle sžil. Vyvýšený displej i-Cockpitu mi tu vyhovoval, i díky vyššímu posazu jsem se za malý volant snadno srovnal a zároveň jsem viděl na všechna potřebná data. Potěšilo mě i pohodlné sedadlo, všimnul jsem si také kompletně nových ovladačů, včetně volantu.

Nárůst vnějších rozměrů se pak podepisuje na vnitřním prostoru. Zadní lavice má nastavitelný sklon opěradla a je posuvná v podélném směru o 150 mm, když ji tak posunete zcela vzad, máte tady vyloženě královský prostor. Dostatek místa je tu ale i v případě, že posunete lavici více vpřed, abyste uvolnili prostor i pro cestující v třetí řadě. Ta samozřejmě zůstává primárně určena pro děti, překvapil mě ale vcelku snadný nástup (na poměry kategorie) a vlastně důstojný prostor. Kratší cesty tu dospělý klidně zvládne.

Rodinné auto: Ford C-Max

Jaké vybrat rodinné auto? Poznejte zaručeně nejlepší tipy

Rodinné auto je v automobilovém prostředí obecně používaný pojem, který nemá pevně stanovenou koncepci. Pro jednoho může být auto pro …

Zavazadlový prostor mimochodem v sedmimístné konfiguraci nabízí objem 251 litrů, po složení třetí řady do podlahy vznikne prostor velký 748 litrů. Aktuálně je 5008 nabízena výhradně jako sedmimístná, do budoucna se však očekává také příchod pětimístné varianty, která o něco sníží pořizovací cenu a zvětší kufr.

Motor: Hybrid nadchne hladkostí

Nabídka motorů nové 5008 dokazuje, kterak Peugeot v době vývoje auta věřil elektrickému pohonu. K dispozici totiž postupně budou hned tři elektrické verze, základní s výkonem 157 kW a baterií s kapacitou 73 kWh pro dojezd až 500 km dle metodiky WLTP a s prodlouženým dojezdem, s výkonem 170 kW a doslova obřím akumulátorem o kapacitě 96,9 kWh pro dojezd až 664 km podle WLTP. V průběhu roku 2025 pak na trh dorazí ještě varianta Dual Motor s dvojí elektromotorů pro pohon všech kol, s kombinovaným výkonem 240 kW.

Spalovací motor je na českém trhu dostupný výhradně ve formě full-hybridu. Model Hybrid 136 se spoléhá na elektrifikovaný tříválec 1.2 PureTech s výkonem 100 kW, který doplňuje elektromotor o výkonu 21 kW integrovaný do šestistupňové dvouspojkové převodovky. Krátké jízdy přitom vůz zvládá čistě na elektřinu.

Na ostatních trzích bude dostupný i plug-in hybridem, s ním se ale na českém trhu v tuto chvíli nepočítá. Naopak z nabídky zcela zmizel turbodiesel, což je velká škoda. Pro velké rodinné SUV by to byla pořád optimální volba, kterou by upřednostnila řada zákazníků.

Hybrid 136 se každopádně při krátkém seznámení ukázal jako rovněž vhodný pohon. Motorizaci znám už z jiných modelů koncernu Stellantis, je ale každopádně patrné, že ji konstruktéři stále vylepšují. V 5008 se mně chod zdál ještě hladší než u dříve zkoušených modelů s tímto pohonným ústrojím. Stejně tak převodovka řadí naprosto hladce, byť pomaleji.

Citroën C5 Aircross ë-Series Hybrid 136 (2024)

Recenze: Citroën C5 Aircross ë-Series Hybrid 136 (2024)

Nabídka kompaktních SUV je dnes širokánská a různorodá, najdete v ní tak modely různého zaměření. Pokud v první řadě hledáte …

Dynamika nicméně dokazuje, že pro tak velké SUV je tříválec přece jen limitující. Při akceleraci už je zkrátka znát, že by se nějaký ten kůň pod kapotou navíc hodil. O to víc je škoda, že v nabídce není silnější provedení se spalovacím motorem. Třeba ještě Peugeot vyslyší aktuální trendy a silnější hybrid se v nabídce objeví.

Technické údaje a ceny

MotorHybrid 136Elektromotor 157 kWElektromotor 170 kW
Výkon (kW)100157170
Točivý moment (Nm)230345?
Převodovka6DS1A1A
Max. rychlost (km/h)198170?
Zrychlení z 0-100 km/h (s)11,39,7?
Cena Allure (Kč)820.0001.150.0001.260.000
Cena GT (Kč)920.0001.250.0001.360.000
Ceny platné k 25.10.2024

Jízdní vlastnosti: Sázka na pohodlí

S novým Peugeotem 5008 jsem měl možnost se svézt jen pár desítek kilometrů, co mě však při krátké projížďce nejvíce zaujalo, je poskytovaný komfort. Platforma STLA Medium s prodlouženým rozvorem se evidentně povedla, podvozek skvěle tlumí i větší nástrahy českých cest, aniž by se od zadních kol ozývaly hlučné rány. Stejně tak je dobře odhlučněn okolní šum, samotný motor je pak slyšet jen při akceleraci, a to navíc tlumeně.

Jízdní vlastnosti tak budou naprosto vyhovovat typickým zájemcům o rodinné SUV. Dočkají se vysoké úrovně komfortu, a tak jim vůbec nebude vadit, že se při rychlejším tempu už karoserie trochu naklání. Stále totiž vůz zůstává dostatečně jistý.

One thought on “První test: Rodiny vyhlížejí nové elegantní SUV. Nový Peugeot 5008 se proměnil v luxusní koráb

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *