Nissan Juke F16 (2019-)

Nissan Juke s interním označením F16 je druhá generace malého SUV z dílny japonského výrobce, představená v roce 2019. Automobil měl za cíl navázat na úspěch předchůdce, který býval ve své době nejprodávanějším malým SUV v Evropě, a tak pomáhal nastartovat popularitu této kategorie. První generace Juku (F15) se za její kariéru prodalo zhruba milion exemplářů.

Design automobilu navázal na předchůdce, využil však modernějších stylových prvků podle aktuálního trendu Nissanu. Rozdělené svítilny s kulatou spodní částí tak zůstaly, nízká horní část navazuje na masku chladiče v charakteristickém tvaru písmena V. Zachována byla také silueta připomínající vozy kupé.

Juke druhé generace však ve všech směrech vyrostl. S délkou 4.210 mm je o 75 mm delší, rozvor se natáhl dokonce o 106 mm na 2.636 mm. Pomohlo to nejen vnitřnímu prostoru, ale také zavazadelníku, který je o pětinu větší než u předchůdce.

Navzdory nárůstu rozměrů se však Nissanu Juke povedlo mezigeneračně zhubnout 23 kilogramů. Zajistilo to hlavně rozsáhlé užití oceli s vysokou pevností, která znamená i tužší podvozek, díky němuž má auto poskytovat větší stabilitu a jistější chování. Základem se stala alianční platforma CMF-B, sdílená například s druhou generací Renaultu Captur. Na rozdíl od předchůdce už není v plánu nabídnutí pohonu všech kol, byť ho použitá architektura umožňuje. Zájem o něj by byl totiž příliš nízký.

Třináctistovku doplnil hybrid

Do prodeje vůz vstoupil s jediným motorem, přeplňovaným benzinovým tříválcem 1.0 DIG-T o výkonu 86 kW. S jiným se v době uvedení ani nepočítalo, prý dostatečně pokrývá preference zákazníků.

V roce 2022 však debutoval Nissan Juke Hybrid. Hybridní varianta použila hybridní ústrojí od Renaultu, již tradičního aliančního partnera japonské značky. Juke Hybrid tudíž zkombinoval atmosférickou benzinovou šestnáctistovku (69 kW) s dvěma elektromotory (36 kW a 15 kW) a speciální multimódovou převodovkou, bez klasické spojky, ale s dvěma stupni pro elektromotor a čtyřmi stupni pro spalovací jednotku. Hybridní verze se přitom odlišila také upravenou maskou nebo inovovaným přístrojovým štítem pro zobrazení informací o hybridním pohonu.

Nissan Juke F16 se stejně jako první generace vyrábí v britském závodě značky v Sunderlandu.

Nissan Juke: Základní technická data

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 4210 x 1800 x 1595 x 2636 mm
  • Objem zavazadlového prostoru: 422 litrů (354 litrů u verze Juke Hybrid)
  • Výroba: 2019- (Sunderland, Velká Británie)

Nissan Juke

3.95

Design

4.0/5

Technika

3.8/5

Jízdní vlastnosti

4.0/5

Cena

3.8/5

Celkový dojem

4.3/5

David Bureš

David Bureš je vedoucí redakce serveru Česko-slovenský auto katalog. V minulosti dlouhá léta působil na největším automobilovém magazínu v Česku, v roce 2022 rozjel projekt ČSAKA.cz. Miluje vozy značky Lamborghini, na autě hledá kombinaci praktičnosti a zábavného charakteru.

2 komentáře: „Nissan Juke F16 (2019-)

  • 14 ledna, 2021 (12:39)
    Trvalý odkaz

    Design

    3.5

    Technika

    3

    Jízdní vlastnosti

    3.5

    Cena

    3

    Celkový dojem

    4

    Druhá generace Nissanu Juke to má o poznání těžší než jeho předchůdce, když vstupoval v roce 2010 na trh. Už to není průkopník nového směru, ale jeden z mnoha, který nenastoluje trendy, ale musí zaujmout v široké paletě modelů.

    A když k tomu připočteme omezenou nabídku motorů, nijak zvlášť atraktivní cenovku a design, který není ani nekonvenční jako kdysi, ale zároveň pořád názory rozdělující, hned je jasné, že ta pozice na trhu je opravdu těžká. Zvlášť když pro mnohé Evropany to bude ten exotický „Asiat,“ přestože se vyrábí v Anglii.

    Interiér si každopádně zachovává konvenční koncepci s přehledným ovládáním, což je dnes plus, je dostatečně prostorný, základní výbava zase bohatá a i ten motor ve výsledku stačí. Jen je zkrátka otázkou, jestli si ho zákazníci mezi tolika malými SUV dnes všimnou.

    Více na: https://www.auto.cz/nissan-juke-1-0-dig-t-84-kw-bude-to-stacit-137597

    Reagovat
  • 5 května, 2021 (23:27)
    Trvalý odkaz

    Design

    4.5

    Technika

    4.5

    Jízdní vlastnosti

    4.5

    Cena

    4.5

    Celkový dojem

    4.5

    Pěkný auto, máme jedno v rodině. Nevim jak ostatní ale v technickém průkazu je vyrobeno ve Švýcarsku. Nechápu rozměry kol jsou psaný R16, 17, 19 proč nejsou R18 je záhadou.

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *