KatalogJukeNissan

Nissan Juke F16 (2019-)

Nissan Juke s interním označením F16 je druhá generace malého SUV z dílny japonského výrobce, představená v roce 2019. Automobil měl za cíl navázat na úspěch předchůdce, který býval ve své době nejprodávanějším malým SUV v Evropě, a tak pomáhal nastartovat popularitu této kategorie. První generace Juku (F15) se za její kariéru prodalo zhruba milion exemplářů.

Design automobilu navázal na předchůdce, využil však modernějších stylových prvků podle aktuálního trendu Nissanu. Rozdělené svítilny s kulatou spodní částí tak zůstaly, nízká horní část navazuje na masku chladiče v charakteristickém tvaru písmena V. Zachována byla také silueta připomínající vozy kupé.

Juke druhé generace však ve všech směrech vyrostl. S délkou 4.210 mm je o 75 mm delší, rozvor se natáhl dokonce o 106 mm na 2.636 mm. Pomohlo to nejen vnitřnímu prostoru, ale také zavazadelníku, který je o pětinu větší než u předchůdce.

Navzdory nárůstu rozměrů se však Nissanu Juke povedlo mezigeneračně zhubnout 23 kilogramů. Zajistilo to hlavně rozsáhlé užití oceli s vysokou pevností, která znamená i tužší podvozek, díky němuž má auto poskytovat větší stabilitu a jistější chování. Základem se stala alianční platforma CMF-B, sdílená například s druhou generací Renaultu Captur. Na rozdíl od předchůdce už není v plánu nabídnutí pohonu všech kol, byť ho použitá architektura umožňuje. Zájem o něj by byl totiž příliš nízký.

Třináctistovku doplnil hybrid

Do prodeje vůz vstoupil s jediným motorem, přeplňovaným benzinovým tříválcem 1.0 DIG-T o výkonu 86 kW. S jiným se v době uvedení ani nepočítalo, prý dostatečně pokrývá preference zákazníků.

V roce 2022 však debutoval Nissan Juke Hybrid. Hybridní varianta použila hybridní ústrojí od Renaultu, již tradičního aliančního partnera japonské značky. Juke Hybrid tudíž zkombinoval atmosférickou benzinovou šestnáctistovku (69 kW) s dvěma elektromotory (36 kW a 15 kW) a speciální multimódovou převodovkou, bez klasické spojky, ale s dvěma stupni pro elektromotor a čtyřmi stupni pro spalovací jednotku. Hybridní verze se přitom odlišila také upravenou maskou nebo inovovaným přístrojovým štítem pro zobrazení informací o hybridním pohonu.

Facelift pro rok 2014

Pro rok 2024 se Nissan Juke druhé generace dočkal modernizace. Ta vrátila zpět do nabídky ikonický žlutý lak známý z předchůdce, kde byl mezi zákazníky oblíbený. Nynější odstín je o něco světlejší, aby více vynikl moderní vzhled vozu. Uvnitř se objevila přepracovaná palubní deska i hodnotnější materiály. Centrální obrazovka inovovaného infotainmentu je u vyšších verzí větší, s úhlopříčkou 12,3″ a natočená k řidiči. Nechybí tu ani větší odkládací schránka nebo přepracovaná loketní opěrka pro větší oporu.

Naopak nabídka motorů se s faceliftem nezměnila. Juke tak nadále nabízí tříválec 1.0 DIG-T s 86 kW a verzi Hybrid využívající spalovací motor s 69 kW a dva elektromotory, jeden s 35 kW a druhý s 15 kW.

Nissan Juke F16 se stejně jako první generace vyrábí v britském závodě značky v Sunderlandu.

Nissan Juke: Základní technická data

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 4210 x 1800 x 1595 x 2636 mm
  • Objem zavazadlového prostoru: 422 litrů (354 litrů u verze Juke Hybrid)
  • Výroba: 2019- (Sunderland, Velká Británie)

David Bureš

David Bureš je zakladatel a vedoucí redakce serveru Česko-slovenský auto katalog. V minulosti dlouhá léta působil na největším automobilovém magazínu v Česku, v roce 2022 rozjel tento projekt ČSAKA.cz. Miluje vozy značky Lamborghini, na autě hledá kombinaci každodenní praktičnosti a zábavného charakteru.

3 komentáře: „Nissan Juke F16 (2019-)

  • Druhá generace Nissanu Juke to má o poznání těžší než jeho předchůdce, když vstupoval v roce 2010 na trh. Už to není průkopník nového směru, ale jeden z mnoha, který nenastoluje trendy, ale musí zaujmout v široké paletě modelů.

    A když k tomu připočteme omezenou nabídku motorů, nijak zvlášť atraktivní cenovku a design, který není ani nekonvenční jako kdysi, ale zároveň pořád názory rozdělující, hned je jasné, že ta pozice na trhu je opravdu těžká. Zvlášť když pro mnohé Evropany to bude ten exotický „Asiat,“ přestože se vyrábí v Anglii.

    Interiér si každopádně zachovává konvenční koncepci s přehledným ovládáním, což je dnes plus, je dostatečně prostorný, základní výbava zase bohatá a i ten motor ve výsledku stačí. Jen je zkrátka otázkou, jestli si ho zákazníci mezi tolika malými SUV dnes všimnou.

    Více na: https://www.auto.cz/nissan-juke-1-0-dig-t-84-kw-bude-to-stacit-137597

    Reagovat
  • Pěkný auto, máme jedno v rodině. Nevim jak ostatní ale v technickém průkazu je vyrobeno ve Švýcarsku. Nechápu rozměry kol jsou psaný R16, 17, 19 proč nejsou R18 je záhadou.

    Reagovat
  • Nissan Juke Hybrid je slušný městský crossover. Pochvalu si zaslouží za nízkou spotřebu, takže přivřu oko i nad zastaralým interiérem. Akorát by mohl být trochu levnější. Určitě je spousta lidí, které svými přednostmi zaujme natolik, že lepší auto nenajdou, ale mně osobně úplně nesedí. Co se sportovnosti týče, volil bych Ford Puma, naopak skvělým komfortním parťákem i na delší cesty je Citroën C4.

    Více na: https://www.wikicars.cz/test-nissan-juke-n-connecta-hybrid-hev-mix-japonske-a-francouzske-techniky/

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *