Citroën C3 III (2016-)

Citroën C3 je malý hatchback francouzské automobilky vyráběný od roku 2016 už ve své třetí generaci. Ve své době se jednalo o nejprodávanější model značky. Citroën C3 III vznikl stejně jako předchůdce výhradně ve formě pětidveřového hatchbacku.

Design automobilu navázal na ostatní soudobé modely Citroën, poznávacím znakem byla extravagantní příď s rozdělenými světlomety, s horní částí navázanou na vodorovnou linku se zakomponovaným logem značky. U vyšších specifikací nechyběly ani vzduchové kapsy airbump chránící karoserii před malými oděrkami, poprvé představené u modelu C4 Cactus. Přestože se pak koncepčně jedná o typický hatchback segmentu B, styl se inspiroval u crossoverů, a to přestože se Citroën C3 III proti předchůdci dokonce snížil o nemalých 50 mm. To vozu zůstalo i po modernizaci z roku 2020, která je rozpoznatelná podle motivu motýlích křídel na přídi nebo upravených příplatkových airbumpů.

Základem je platforma PF1, sdílená například s Peugeotem 208 první generace. Celkový charakter pak vsadil primárně na komfort, ať už z hlediska naladění podvozku (pseudo McPherson vpředu, torzní tyč vzadu), prostorné kabiny nebo třeba komfortních sedadel.  

Unikátem vozu se v době premiéry stala příplatková kamera ConnectedCam, alias HD kamera umístěná u vnitřního zpětného zrcátka s širokoúhlým obrazem sledujícím 120° úhel, jejíž automaticky nahrávaný obraz může v případě nehody posloužit jako důkazní materiál.  

Primárně tříválce

Do prodeje vůz vstoupil primárně s nabídkou benzinových tříválců. Dvě základní verze 1.2 PureTech byly atmosféricky plněné, s 50 kW, respektive 60 kW, varianta 1.2 PureTech s 81 kW byla přeplňovaná. V nabídce je pak doplnil turbodiesel 1.6 BlueHDi ve variantách s 55 kW a 73 kW. Převodovky byly ve všech příapdech pětistupňové manuální, jen přeplňované 1.2 PureTech mohlo dostat i šestistupňový automat.

Už v roce 2018 se však nejsilnější 1.2 PureTech dočkal šestistupňového manuálu. Ve stejném roce pak naftovou šestnáctistovku nahradil 1.5 BlueHDi, už však v jediném derivátu, se 75 kW. Nejprve byl kombinován s pětistupňovým manuálem, šestikvalt jej pak nahradil v roce 2021. Ke změně došlo ještě v roce 2019, to základní 1.2 PureTech (50 kW) skončil, zatímco silnější provedení o chlup zesílilo na 61 kW.

Citroën C3 III: Základní technická data

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 3996 x 1749 x 1474 x 2540 mm
  • Objem zavazadlového prostoru: 300 litrů
  • Výroba: 2016- (Poissy, Francie; Trnava, Slovensko)

Napište recenzi Citroënu C3 (III) i vy, v komentářích pod článkem:

Citroën C3

4

Design

4.5/5

Technika

3.7/5

Jízdní vlastnosti

3.8/5

Cena

4.2/5

Celkový dojem

3.8/5

3 komentáře: „Citroën C3 III (2016-)

  • 13 února, 2020 (11:20)
    Trvalý odkaz

    Design

    4.5

    Technika

    3.5

    Jízdní vlastnosti

    4

    Cena

    4

    Celkový dojem

    4

    Citroën C3 bojuje v nabitém segmentu malých automobilů originálním designem. Svébytné tvary možná neosloví každého, své zákazníky si ale najde a ti navíc ocení i pestrou nabídku barevných kombinací. Jediná výhoda C3 to ale není, plusem je i komfortní podvozek nebo přijatelná spotřeba. Líbí se i možnost zabudované palubní kamery u vnitřního zpětného zrcátka sledující dění před vozem, jejíž záběry mohou v případě nehody posloužit jako důkazní materiál. Škoda jen složitějšího spárování systému s chytrým telefonem. Špatné nejsou ani motory, 1.2 PureTech patří mezi nejlepší tříválce na trhu, jenže v C3 agregát není zrovna příkladně odhlučněn, jeho vibrace se dokonce přenášejí do kabiny. Příliš mě nesedí ani gumové řazení s podivným chodem spojkového pedálu. Z hlediska prostornosti pak v segmentu malých aut najdete lepší konkurenty.

    Reagovat
  • 6 května, 2020 (09:25)
    Trvalý odkaz

    Design

    4.5

    Technika

    4

    Jízdní vlastnosti

    4

    Cena

    4.5

    Celkový dojem

    4

    + Originální vzhled, atraktivní cenovka, možnosti individualizace vzhledu, povedené benzinové tříválce, lehké řízení, tvrdé, ale kvalitní plasty uvnitř, bohatý prostor pro spolujezdce, vysoká kabina, komfortní naladění podvozku
    – Šumějící vítr kolem panoramatické střechy, až příliš ovladačů soustředěno do infotainmentu, vysoká nakládací hrana, omezený prostor na zadních sedadlech, gumové a nepříliš přesné řazení pětistupňového manuálu, hlučnější podvozek

    Reagovat
  • 23 listopadu, 2021 (07:18)
    Trvalý odkaz

    Design

    4.5

    Technika

    3.5

    Jízdní vlastnosti

    3.5

    Cena

    4

    Celkový dojem

    3.5

    Citroën C3 třetí generace je laděn jakožto cenově dostupný automobil, což je při zájmu o nějaký kousek z bazaru docela znát. Po letech se projevuje levnější zpracování a průměrná kvalita. Vedle kabiny je to bohužel znát i na motorech, které trápí některé problémy. Vlastně nejvhodnější volbou je základní atmosférický tříválec 1.2 PureTech, i po letech spolehlivá volba, se slušnou spotřebou, avšak méně kultivovaná a slabá. To přeplňovaný 1.2 PureTech je možná kultivovanější a pružnější, zato však při typickém městském využití na krátkých trasách karbonuje a ředí olej benzinem, po letech tak může růst spotřeba oleje. U starších verzí pak hrozí naleptání rozvodového řemene. Turbodiesely jsou pak dnes pro malá auta stále méně vhodnější volbou, starší 1.6 BlueHDi navíc vedle AdBlue potřebuje doplňovat i kapalinu Eyolys pro FAP filtr, mladší 1.5 BlueHDi pak sice už potřebuje jen AdBlue, zato ho však spotřebuje více. A navíc se množí zprávy o závadách vstřikování. Celkově pak C3 osloví hlavně zájemce o stylové auto, díky širokým možnostem individualizace snad nejsou dva kousky stejné. Ladění je pak ryze francouzské, sedačky jsou měkké, podvozek hraje na komfort, a tak při dynamičtější jízdě se projeví jeho rezervy. Stejně tak manuální řazení má poměrně dlouhé dráhy.

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.