Citroën C3 III (2016-)

Citroën C3 je malý hatchback francouzské automobilky vyráběný od roku 2016 už ve své třetí generaci. Ve své době se jednalo o nejprodávanější model značky. Citroën C3 III vznikl stejně jako předchůdce výhradně ve formě pětidveřového hatchbacku.

Design automobilu navázal na ostatní soudobé modely Citroën, poznávacím znakem byla extravagantní příď s rozdělenými světlomety, s horní částí navázanou na vodorovnou linku se zakomponovaným logem značky. U vyšších specifikací nechyběly ani vzduchové kapsy airbump chránící karoserii před malými oděrkami, poprvé představené u modelu C4 Cactus. Přestože se pak koncepčně jedná o typický hatchback segmentu B, styl se inspiroval u crossoverů, a to přestože se Citroën C3 III proti předchůdci dokonce snížil o nemalých 50 mm. To vozu zůstalo i po modernizaci z roku 2020.

Základem je platforma PF1, sdílená například s Peugeotem 208 první generace. Celkový charakter pak vsadil primárně na komfort, ať už z hlediska naladění podvozku (pseudo McPherson vpředu, torzní tyč vzadu), prostorné kabiny nebo třeba komfortních sedadel.  

Unikátem vozu se v době premiéry stala příplatková kamera ConnectedCam, alias HD kamera umístěná u vnitřního zpětného zrcátka s širokoúhlým obrazem sledujícím 120° úhel, jejíž automaticky nahrávaný obraz může v případě nehody posloužit jako důkazní materiál.  

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 3996 x 1749 x 1474 x 2540 mm
  • Objem zavazadlového prostoru: 300 litrů
  • Výroba: 2016- (Poissy, Francie; Trnava, Slovensko)

Citroën C3

4

Design

4.5/5

Technika

3.5/5

Jízdní vlastnosti

4.0/5

Cena

4.0/5

Celkový dojem

4.0/5

1 komentář: „Citroën C3 III (2016-)

  • 13 února, 2020 (11:20)
    Permalink

    Design

    4.5

    Technika

    3.5

    Jízdní vlastnosti

    4

    Cena

    4

    Celkový dojem

    4

    Citroën C3 bojuje v nabitém segmentu malých automobilů originálním designem. Svébytné tvary možná neosloví každého, své zákazníky si ale najde a ti navíc ocení i pestrou nabídku barevných kombinací. Jediná výhoda C3 to ale není, plusem je i komfortní podvozek nebo přijatelná spotřeba. Líbí se i možnost zabudované palubní kamery u vnitřního zpětného zrcátka sledující dění před vozem, jejíž záběry mohou v případě nehody posloužit jako důkazní materiál. Škoda jen složitějšího spárování systému s chytrým telefonem. Špatné nejsou ani motory, 1.2 PureTech patří mezi nejlepší tříválce na trhu, jenže v C3 agregát není zrovna příkladně odhlučněn, jeho vibrace se dokonce přenášejí do kabiny. Příliš mě nesedí ani gumové řazení s podivným chodem spojkového pedálu. Z hlediska prostornosti pak v segmentu malých aut najdete lepší konkurenty.

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Tyto stránky používají pro svoji lepší funkčnost soubory cookies. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. více informací

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít