Volkswagen Arteon (2017-)

Volkswagen Arteon je sportovně střižený model střední třídy z dílny německé automobilky vyráběný od roku 2017, kdy v nabídce nahradil čtyřdveřové kupé Volkswagen (Passat) CC. Odvozen je od osmé generace modelu Passat (B8), s nímž sdílí modulární platformu MQB. Jako první Arteon debutoval v roce 2017 ve formě pětidveřového fastbacku, v roce 2020 v rámci faceliftu dorazil také odvozený shooting brake.

Design automobilu se oproti odlišně pojmenovanému předcházejícímu modelu změnil v mnoha ohledech, poprvé jej přitom naznačila studie Sport Coupe Concept GTE z roku 2015. Výrazná maska s navazujícími světlomety se stala mnohem dynamičtější. Na rozdíl od předchůdce navíc došlo k výraznějšímu stylistickému odlišení od výchozího Passatu. Už tudíž nešlo jen o další karosářskou verzi Passatu, ale samostatně stojící model, hrající v době premiéry roli vlajkové lodi v evropské nabídce Volkswagenu. Arteon dokonce proti Passatu dostal i výrazně natažený rozvor o 51 mm. Navíc se změnila také koncepce, když Arteon dostal výklopnou záď.

Základem se stala modulární platforma MQB ve verzi pro větší modely. To znamená možnost pohonu všech kol, podvozek tvoří vzadu víceprvková náprava.

Do prodeje vůz na českém trhu vstoupil se třemi motory. Turbodiesel 2.0 TDI (110 kW) doplnil dvakrát přeplňovaný vznětový čtyřválec 2.0 BiTDI (176 kW) a benzinový čtyřválec 2.0 TSI (206 kW). Později ale dorazily rovněž benzinové čtyřválce 1.5 TSI (110 kW) a 2.0 TSI (140 kW), stejně jako turbodiesel 2.0 TDI (140 kW). Od roku 2018 pak vrcholné 2.0 TSI v souvislosti s emisními normami oslabilo na 200 kW.

Příchod kombi

Rok 2020 byl ve znamení příchodu faceliftu. Ten lehce proměnil příď auta, kde se objevil nový nárazník a světlomety protažené diodovými pásky do přepracované masky. Uvnitř se pak objevil nový volant, přepracovaný středový panel nebo hodnotnější materiály. Hlavně ale nabídku konečně rozšířil dlouho očekávaný Arteon Shooting Brake. Ten chce být praktičtější nejen díky jiné karoserii, ale také zvýšenou stavbou.

Změnila se též nabídka motorů. Inovoval se čtyřválec 1.5 TSI (110 kW) s vypínáním válců, přišel nový čtyřválec 2.0 TSI (140 kW), pracující v Budackově cyklu (obměna Millerova cyklu), nebo 2.0 TSI opět naladěné na 206 kW. Novinkou se stal roovněž plug-in hybrid Arteon eHybrid se systémovým výkonem 160 kW, zatímco turbodiesely zastoupil inovovaný čtyřválec 2.0 TDI Evo ve verzích se 110 a 147 kW. Na vrchol nabídky se pak nově postavil Arteon R s agresivnějším vzezřením a motorem 2.0 TSI (235 kW) v útrobách.

Pro evropské trhy se Volkswagen Arteon vyrábí v německém Emdenu, po boku technicky spřízněného Passatu. Pro Čínu ale vzniká v tamějším závodě v Čchang-čchunu. Na čínském trhu vůz mimochodem nese označení Volkswagen CC, stejně jako předchůdce.

Volkswagen Arteon: Základní technická data

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 4862 x 1871 x 1450 x 2837 mm
  • Objem zavazadlového prostoru: 563 litrů (Arteon fastback), 565 litrů (Arteon Shooting Brake)
  • Výroba: 2017- (Emden, Německo)

Volkswagen Arteon

4.4

Design

4.8/5

Technika

4.5/5

Jízdní vlastnosti

4.8/5

Cena

3.5/5

Celkový dojem

4.5/5

2 komentáře: „Volkswagen Arteon (2017-)

  • 23 června, 2020 (21:42)
    Trvalý odkaz

    Design

    5

    Technika

    4

    Jízdní vlastnosti

    4.5

    Cena

    3.5

    Celkový dojem

    4.5

    Volkswagen Arteon je jedno z těch aut, které se z objektivního pohledu hodnotí velice nesnadno. Pokud bychom měli dát pouze na data, jako lepší volba by se patrně jevil technicky shodný Passat Variant, který je levnější a značně praktičtější. Jenže takhle Arteona brát nemůžeme, tenhle fastback je onou pomyslnou třešničkou na dortu, která je po odchodu Phaetonu na evropských trzích vlajkovou lodí Volkswagenu.

    A tuto roli zvládá naprosto s přehledem. Možná je postaven na stejném základu jako Passat, v mnoha ohledech je ale o ten pomyslný stupínek lepší. Nabízí ty nejmodernější asistenční systémy a díky adaptivnímu podvozku je jednoznačně pohodlnější než Passat. I na velkých dvacetipalcových kolech si hravě poradil s nástrahami českých silnic. A navíc je hezčí, tedy pokud vás oslovuje nápadný výraz a nevzpomínáte spíš na nenápadného předchůdce, kterého neznalí považovali za „trochu jiného Passata.“

    Jen chválit ale nebudeme. Odhlučnění motoru bychom čekali lepší, klapavý zvuk testovaného biturbodieselu je zvlášť před zahřátím slyšet. Sil má ale na rozdávání a i spolupráce s dvouspojkovou převodovkou je velice dobrá. Bezrámová okna pak v některých chvílích (za větru) znamenají přece jen vyšší hladinu hluku.

    Více na: https://www.auto.cz/volkswagen-arteon-2-0-bitdi-4motion-vic-nez-passat-108303

    Reagovat
  • 7 října, 2021 (19:08)
    Trvalý odkaz

    Design

    4.5

    Technika

    5

    Jízdní vlastnosti

    5

    Cena

    3.5

    Celkový dojem

    4.5

    + Povedený vzhled, bohatý vnitřní prostor, slušný zavazadelník, komfortní podvozek, výtečné jízdní vlastnosti, sladění motoru a převodovku u verze Arteon R – rovněž silný a relativně úsporný motor, univerzální charakter Arteonu R
    – Vyšší pořizovací cena, po faceliftu dotykové ovládání nepřináší žádnou zásadní výhodu, lacinější detaily v kabině, softwarové chyby infotainmentu

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tyto stránky používají pro svoji lepší funkčnost soubory cookies. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. více informací

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít