Volkswagen v roce 2023 oficiálně odhalil model ID.7, což byl další zástupce elektrické řady ID. Jde o vůz vyšší střední třídy, který se stal elektrickou alternativou k modelu Passat. Jako první VW ID.7 debutoval ve formě fastbacku, v roce 2024 následovalo kombi, nazvané Volkswagen ID.7 Tourer.
Automobil se poprvé představil na lednové výstavě elektroniky CES v americkém Las Vegas, kde se ukázal ještě se zamaskovanou karoserií. Ke kompletnímu odhalení došlo následně v dubnu 2023, k zahájení prodeje ID.7 pak došlo v následujících měsících.
Koncepty předcházející sériové verzi
Přípravy takového auta byly známé dávno před představením. Poprvé se o příchodu takového automobilu začalo mluvit už v roce 2018, kdy na tehdejším ženevském autosalonu debutoval koncept ID.Vizzion, vize prémiového elektromobilu budoucnosti. Spekulace se následně potvrdily o rok později, kdy Volkswagen oficiálně potvrdil, že mezi vozy tehdy teprve připravované elektrické rodiny ID. bude právě i model vycházející z konceptu ID.Vizzion. Dorazit měl podle tehdejších plánů v roce 2022.
Jenže svět ovlivnila pandemie koronaviru, Volkswagen musel přehodnotit své budoucí plány a strategii uvádění jednotlivých novinek, a tak se uvedení sériové verze ID.Vizzion přesunulo na rok 2023. Navíc automobilu nově začalo říkat Volkswagen ID.Aero, což je název, který si uchoval i loňský koncept, naznačující podobu sériové verze. Ta nakonec nese označení Volkswagen ID.7 dle logiky pojmenování modelů rodiny ID.
Právě koncept ID.Aero měl vzhledu sériového ID.7 už hodně blízko. Design konceptu z roku 2022 navázal na ID.Vizzion, celkové zpracování ale bylo konvenčnější. Sériová verze si zachová elegantní siluetu karoserie i perfektní aerodynamiku, která má dle verze a výbavy nabídnout součinitel aerodynamického odporu 0,23.
Vzhledem k rozměrům se pak o ID.7 spekuluje jako o možném nástupci modelu Arteon ve funkci vlajkové lodi VW na evropských trzích. Volkswagen ID.7 je 4.961 mm dlouhý, 1.862 mm široký a 1.538 mm vysoký, s rozvorem 2.966 mm. Je tak delší než Passat a Arteon, rozvor odpovídá ID.Buzz. Jisté každopádně je, že se bude prodávat po boku Passatu, jehož nejnovější generace B9 však má dostat v Evropě jen karoserii kombi. Naopak ID.7 bude nabídnut ve dvou karosářských variantách.
Na úvod prezentovaný fastback v roce 2024 doplnilo kombi primárně cílené na evropskou klientelu. Model nazvaný ID.7 Tourer nabízí nakonec zavazadlový prostor o objemu 605 litrů.
Nová řešení
Interiér pak přináší některé novinky, které mají reagovat na dřívější kritiku vozů ID. Infotainment, se standardně dodávanou 15″ obrazovkou, tak je upraven, dotyková plocha pro nastavení klimatizace má být nově podsvícená, aby se s ní snadno pracovalo i za tmy. Standardem pak má být head-up displej s rozšířenou realitou.
Základem VW ID.7 je podle očekávání modulární platforma MEB známá již z koncernových kompaktních elektromobilů. Základem tudíž je pohon zadní nápravy, architektura umožňuje ale i zástavbu pohonu všech kol, díky jednomu elektromotoru u každé nápravy.
V době debutu jediná verze
Co se týče nabízených verzí, tak základem je v době uvedení na trh zadokolka s výkonem 210 kW, což u ID.7 dělá zatím nejvýkonnějšího člena rodiny ID. s jedním motorem. Umožnil to nový třífázové synchronní motor se silnějšími permanentními magnety.
Jednotka APP550 dosahuje vysokého točivého momentu díky zdokonalenému statoru elektromotoru s vysokým efektivním počtem závitů a větším průřezem vodičů. Rotor jako protějšek statoru je vybaven silnějšími permanentními magnety, schopnými odolávat vyššímu zatížení. Vzhledem k vysokému točivému momentu má pohon zesílenou konstrukci.
K dispozici jsou lithium-iontové baterie s kapacitou 77 kWh, které poskytnou předpokládaný dojezd až 700 km na jedno nabití dle verze u sedanu a až 685 km u ID.7 Tourer.
Do budoucna však dorazí i další deriváty, včetně varianty s pohonem všech kol, provedení s většími bateriemi s kapacitou 86 kWh pro dojezd až 770 km nebo sportovně laděné verze GTX. Na jejich detaily si ale ještě počkáme.
Volkswagen ID.7 se pro Evropu a Severní Ameriku vyrábí v německém Emdenu, který se postupně plně přizpůsobí produkci elektroaut. Výrobu pro Čínu zajistí tamější závody. Jde o jeden z hned 10 chystaných elektromodelů rodiny ID. uvedených do roku 2026.