Volkswagen ID.7 poodhalen. Elektrický Passat má své jméno

Volkswagen poodhaluje model ID.7, nejnovějšího zástupce elektrické řady ID. Jde o vůz střední třídy, který bude elektrickou alternativou k Passatu. Co o sobě VW ID.7 prozradil?

Zatím s maskováním

Automobil se představuje na výstavě elektroniky CES v americkém Las Vegas, kde se ukazuje ještě se zamaskovanou karoserií. Ke kompletnímu odhalení má dojít ve druhém čtvrtletí roku, k zahájení prodeje ID.7 pak dojde v následujících měsících.

Přípravy takového auta byly známé již předem. Poprvé se o příchodu takového automobilu začalo mluvit už v roce 2018, kdy na tehdejším ženevském autosalonu debutoval koncept ID.Vizzion, vize prémiového elektromobilu budoucnosti. Spekulace se následně potvrdily o rok později, kdy Volkswagen oficiálně potvrdil, že mezi vozy tehdy teprve připravované elektrické rodiny ID. bude právě i model vycházející z konceptu ID.Vizzion. Dorazit měl podle tehdejších plánů v roce 2022.

Jenže svět ovlivnila pandemie koronaviru, Volkswagen musel přehodnotit své budoucí plány a strategii uvádění jednotlivých novinek, a tak se uvedení sériové verze ID.Vizzion přesunulo na rok 2023. Navíc automobilu nově začalo říkat Volkswagen ID.Aero, což je název, který si uchoval i loňský koncept, naznačující podobu sériové verze. Ta nakonec nese označení Volkswagen ID.7 dle logiky pojmenování modelů rodiny ID.

Právě koncept ID.Aero měl vzhledu sériového ID.7 už hodně blízko. Design konceptu z roku 2022 navázal na ID.Vizzion, celkové zpracování ale bylo konvenčnější. Sériová verze si zachová elegantní siluetu karoserie i perfektní aerodynamiku, byť k některým úpravám oproti konceptu zřejmě dojde.

Vzhledem k rozměrům se pak o ID.7 spekuluje jako o možném nástupci modelu Arteon ve funkci vlajkové lodi VW na evropských trzích. Volkswagen ID.7 je 4.940 mm dlouhý, 1.859 mm široký a 1.529 mm vysoký, s rozvorem 2.969 mm. Je tak delší než Passat a Arteon, rozvor odpovídá ID.Buzz. Jisté každopádně je, že se bude prodávat po boku Passatu, jehož nejnovější generace B9 však má dostat v Evropě jen karoserii kombi. Naopak ID.7 bude nabídnut ve dvou karosářských variantách. Na úvod prezentovaný fastback má doplnit kombi.

Nová řešení

Interiér pak přinese některé novinky, které mají reagovat na dřívější kritiku vozů ID. Infotainment tak má být upraven, dotyková plocha pro nastavení klimatizace má být nově podsvícená, aby se s ní snadno pracovalo i za tmy. Standardem má být head-up displej s rozšířenou realitou.

Základem VW ID.7 je podle očekávání modulární platforma MEB známá již z koncernových kompaktních elektromobilů. Základem tudíž bude pohon zadní nápravy, architektura umožňuje ale i zástavbu pohonu všech kol, díky jednomu elektromotoru u každé nápravy. K dispozici pak budou lithium-iontové baterie s kapacitou 77 kWh. Počítá se s různými deriváty, včetně sportovně laděné verze GTX.

Volkswagen ID.7 se bude vyrábět v německém Emdenu, který se postupně plně přizpůsobí produkci elektroaut. Výrobu pro Čínu zajistí tamější závody.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *