Mercedes-Benz třídy B W247 (2018-)
Mercedes-Benz třídy B je kompaktní MPV, vyráběné od roku 2018 ve své třetí generaci, s továrním označením W247. Sama automobilka vůz nazývá jako sports tourer, čímž odkazuje na to, že nejde o typického zástupce svého segmentu, ale spíše sportovně střižené MPV.
Základem třídy B (W247) se stala vylepšená platforma MFA sdílená se soudobými členy rodiny kompaktních modelů Mercedesu, jako je třída A (W177/V177), CLA (C118/W118), GLA (H247) a GLB (X247). Poháněná jsou tudíž přední kola (alternativně všechna) s tím, že podvozek vpředu tvoří vzpěry McPherson s hliníkovými trojúhelníkovými rameny vpředu a kliková (respektive čtyřprvková u vyšších specifikací) náprava vzadu.
Design navazuje celkovým tvarem na předchozí generaci třídy B (W246), jednotlivé detaily však byly převzaty ze soudobé třídy A (W177/V177), s nímž sdílí délku, šířku i rozvor. To platí také pro interiér, jemuž dominuje dvojice obrazovek (jedna pro funkce přístrojového štítu, jedna pro infotainment) s multimediálním systémem MBUX.
Mezigeneračně se Mercedes-Benz B-Klasse zvětšil, konkrétně rozvor se natáhl o tři centimetry. Ve srovnání s technicky spřízněnou A-Klasse se pak sedí o devět centimetrů výše. Nabídku motorů postupně doplnil také plug-in hybrid.
Výrobu modelu Mercedes-Benz třídy B (W247) mají na starosti továrny v německém Rastattu a maďarském Kecskemétu.
Mercedes-Benz B: Základní technická data
- Délka x šířka x výška x rozvor: 4419 x 1796 x 1562 x 2729 mm
- Objem zavazadlového prostoru: 455 litrů
- Výroba: 2018- (Kecskemét, Maďarsko, Rastatt, Německo)
Design
4.5
Technika
4
Jízdní vlastnosti
4.5
Cena
4
Celkový dojem
4
+ Pohodlný podvozek, vzdušný interiér, dostatek vnitřního prostoru, dobrý rozhled, slušné odhlučnění podvozku i motoru, pohodlné sedačky, bohatá příplatková výbava, skvěle svítící LED světlomety, slušná spotřeba u verze PHEV
– Nepříliš intuitivní multimediální systém, někdy váhající multimediální systém, průměrné sladění pohonů v případě verze PHEV, průměrný zavazadelník
Design
4
Technika
3
Jízdní vlastnosti
4
Cena
4
Celkový dojem
3.5
V běžném životě Mercedes-Benz 250 e jako mnohé jiné plug-in hybridy ukazuje, že teorie je věc jedna a praxe druhá. Jakmile máte dobité baterie, je všechno v pořádku. Béčko sice ve městě preferuje primárně elektrický pohon, připojování toho spalovacího je ale naprosto hladké a také převodovka pracuje s rozvahou a logicky. Jakmile ale šťáva v bateriích dojde, prvotní pozitivní dojem se začíná trochu kazit. Souhra pohonů – to když Mercedes díky rekuperaci někde najde dostatek energie pro jízdu na elektřinu, už není tak hladká. Navíc při prudké akceleraci začne automat zmatkovat a často zbytečně dlouho drží nižší převodový stupeň a motor pracuje ve vyšších otáčkách. Alespoň, že spotřeba paliva (i elektrické energie) je slušná, byť palivová nádrž o objemu 35 litrů je maličká.
Opět se tak ukázalo, že mnohé plug-in hybridy dokonale pracují jen s nabitými bateriemi, což však v praxi není vždy jistotou. Přitom nedávno testovaný Mercedes E 300 de, o němž si povíme zase někdy jindy, ukazuje, že jde souhru pohonů vyladit i mnohem lépe. Jinak je ale B Klasse vozem k doporučení. Uvnitř je dostatek místa, jízda s ním je komfortní a vypadá hezky. Já osobně bych ale určitě volil jiný motor.
Více na: https://www.auto.cz/mercedes-benz-b-250-e-myslenka-idealni-praxe-slozitejsi-136995