KatalogMercedes-BenzTřída B

Mercedes-Benz třídy B W247 (2018-)

Mercedes-Benz třídy B je kompaktní MPV, vyráběné od roku 2018 ve své třetí generaci, s továrním označením W247. Sama automobilka vůz nazývá jako sports tourer, čímž odkazuje na to, že nejde o typického zástupce svého segmentu, ale spíše sportovně střižené MPV.

Základem třídy B (W247) se stala vylepšená platforma MFA sdílená se soudobými členy rodiny kompaktních modelů Mercedesu, jako je třída A (W177/V177), CLA (C118/W118), GLA (H247) a GLB (X247). Poháněná jsou tudíž přední kola (alternativně všechna) s tím, že podvozek vpředu tvoří  vzpěry McPherson s hliníkovými trojúhelníkovými rameny vpředu a kliková (respektive čtyřprvková u vyšších specifikací) náprava vzadu.

Design navazuje celkovým tvarem na předchozí generaci třídy B (W246), jednotlivé detaily však byly převzaty ze soudobé třídy A (W177/V177), s nímž sdílí délku, šířku i rozvor. To platí také pro interiér, jemuž dominuje dvojice obrazovek (jedna pro funkce přístrojového štítu, jedna pro infotainment) s multimediálním systémem MBUX.

Mezigeneračně se Mercedes-Benz B-Klasse zvětšil, konkrétně rozvor se natáhl o tři centimetry. Ve srovnání s technicky spřízněnou A-Klasse se pak sedí o devět centimetrů výše.

Různorodá nabídka

Do prodeje vůz vstupoval s benzinovou třináctistovkou ve verzích B 180 (100 kW) a B 200 (120 kW) a turbodiesely, patnáctistovkou B 180 d (85 kW) a dvoulitry B 200 d (110 kW) a B 220 d (140 kW). V roce 2019 přibyla základní třináctistovka B 160 (80 kW) a vrcholný dvoulitr B 250 (165 kW), stejně jako turbodiesely s pohonem všech kol B 200 d 4Matic a B 220 d 4Matic.

Nabídku motorů v létě 2020 doplnil také plug-in hybrid. Model B 250 e o kombinovaném výkonu 165 kW využil třináctistovku se 118 kW a elektromotorem o výkonu 75 kW. Pod kapotou B 180 d pak tehdy patnáctistovku nahradil dvoulitr, se stávajícími s 85 kW.

Jemný facelift

Pro rok 2022 se Mercedes-Benz třídy B dočkal modernizace. Decentní retuše udělaly vůz sportovnější, uvnitř se objevila přepracovaná středová konzole nebo nový volant. Digitální obrazovky mají standardně úhlopříčku 7″ a 10,25″. Za příplatek mají obě 10,25″. Přizpůsobeny jsou nejaktuálnější verzi multimediálního systému MBUX.

Hlavně se ale v rámci modernizace zapracovalo na motorech. Ty benzinové se ve všech případech staly mild-hybridy, s pomocným 10kW elektromotorem. Základem jsou třináctistovky B 180 (100 kW) a B 200 (120 kW), nad nimiž stojí dvoulitry B 220 4Matic (140 kW) a B 250 4Matic (165 kW) s pohonem všech kol. Turbodiesely nadále zastupují dvoulitry B 180 d (85 kW), B 200 d (110 kW) a B 220 d (140 kW). Doplňuje je vylepšený plug-in hybrid B 250 e o kombinovaném výkonu 160 kW. Ten se spoléhá na benzinovou třináctistovku se 120 kW, posílený elektromotor s 80 kW a baterie s kapacitou 15,6 kWh, s rychlejší palubní nabíječkou.

Výrobu modelu Mercedes-Benz třídy B (W247) mají na starosti továrny v německém Rastattu a maďarském Kecskemétu.

Mercedes-Benz B: Základní technická data

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 4419 x 1796 x 1562 x 2729 mm
  • Objem zavazadlového prostoru: 455 litrů
  • Výroba: 2018- (Kecskemét, Maďarsko, Rastatt, Německo)

David Bureš

David Bureš je zakladatel a vedoucí redakce serveru Česko-slovenský auto katalog. V minulosti dlouhá léta působil na největším automobilovém magazínu v Česku, v roce 2022 rozjel tento projekt ČSAKA.cz. Miluje vozy značky Lamborghini, na autě hledá kombinaci každodenní praktičnosti a zábavného charakteru.

2 komentáře: „Mercedes-Benz třídy B W247 (2018-)

  • + Pohodlný podvozek, vzdušný interiér, dostatek vnitřního prostoru, dobrý rozhled, slušné odhlučnění podvozku i motoru, pohodlné sedačky, bohatá příplatková výbava, skvěle svítící LED světlomety, slušná spotřeba u verze PHEV
    – Nepříliš intuitivní multimediální systém, někdy váhající multimediální systém, průměrné sladění pohonů v případě verze PHEV, průměrný zavazadelník

    Reagovat
  • V běžném životě Mercedes-Benz 250 e jako mnohé jiné plug-in hybridy ukazuje, že teorie je věc jedna a praxe druhá. Jakmile máte dobité baterie, je všechno v pořádku. Béčko sice ve městě preferuje primárně elektrický pohon, připojování toho spalovacího je ale naprosto hladké a také převodovka pracuje s rozvahou a logicky. Jakmile ale šťáva v bateriích dojde, prvotní pozitivní dojem se začíná trochu kazit. Souhra pohonů – to když Mercedes díky rekuperaci někde najde dostatek energie pro jízdu na elektřinu, už není tak hladká. Navíc při prudké akceleraci začne automat zmatkovat a často zbytečně dlouho drží nižší převodový stupeň a motor pracuje ve vyšších otáčkách. Alespoň, že spotřeba paliva (i elektrické energie) je slušná, byť palivová nádrž o objemu 35 litrů je maličká.

    Opět se tak ukázalo, že mnohé plug-in hybridy dokonale pracují jen s nabitými bateriemi, což však v praxi není vždy jistotou. Přitom nedávno testovaný Mercedes E 300 de, o němž si povíme zase někdy jindy, ukazuje, že jde souhru pohonů vyladit i mnohem lépe. Jinak je ale B Klasse vozem k doporučení. Uvnitř je dostatek místa, jízda s ním je komfortní a vypadá hezky. Já osobně bych ale určitě volil jiný motor.

    Více na: https://www.auto.cz/mercedes-benz-b-250-e-myslenka-idealni-praxe-slozitejsi-136995

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *