Mercedes-Benz třídy A W177 (2018-)

Mercedes-Benz třídy A s interním označením W177 je čtvrtá generace kompaktního modelu z dílny stuttgartské automobilky, vyráběná od roku 2018. Na rozdíl od předchůdce je tento model dostupný nejen ve formě pětidveřového hatchbacku (interně W177), ale také jako odvozený sedan (V177), který je v Číně prodáván v prodloužené formě (Z177). Základ v podobě platformy MFA2 třída A sdílí s dalšími soudobými Mercedesy kompaktní kategorie, s modely B (W247), CLA (C118/X118), GLA (H247) a GLB (X247).

A-Klasse generace W177 debutovala na ženevském autosalonu 2018. Proporcemi navázala na předchozí generaci (W176), což znamenalo zachování koncepce typického pětidveřového hatchbacku nižší střední třídy. Mezigeneračně se však auto natáhlo o 120 mm a zvýšilo o šest milimetrů, aby zvětšilo dříve kritizovaný vnitřní prostor. Díky strmě klesající kapotě se design stal výraznější a agresivnější, ostré hrany pak byly nahrazeny ladnými plochami, ve stylu tehdejšího designérského stylu značky.

S několikaměsíčním odstupem po hatchbacku následovala karosářská verze sedan. Tato novinka v nabídce značky si uchovala rozvor hatchbacku, tj. 2.729 mm. Design naznačil již na pekingském autosalonu 2017 stejnojmenný koncept. Oproti podobně koncipovanému CLA se A sedan chce odlišit praktičtější siluetou karoserie s větším prostorem pro cestující vzadu. Interiér byl převzat z hatchbacku, což znamenalo koncepci s dvěma obrazovkami. V třídě A (W177) navíc debutoval nový multimediální systém MBUX, který se pak rozšířil do dalších modelů značky. Jeho zvláštností bylo třeba použití rozšířené virtuální reality pro navigaci.

Bohatá nabídka

Základem obou karosářských variant se stala inovovaná platforma MFA2 s motorem vpředu napříč a pohonem předních kol. Alternativně je tu k dispozici pohon všech kol, řešení podvozku se pak liší v závislosti na verzi, slabší modely využívají vzadu jednoduchou torzní příčku, ty silnější se spoléhají na zadní zavěšení typu multilink. V případě hatchbacku vylepšený základ pomohl mezigeneračně snížit hmotnost auta o 20 kilogramů. Zároveň však konstrukce byla tužší, díky rozsáhlému užití vysokopevnostní a ultra-vysokopevnostní ocele a výztuhám v podlaze. Hlavně ale MFA2 umožnila i zástavbu plug-in hybridního pohonu.

Do prodeje hatchback vstoupil se třemi motory. Benzinovou třináctistovku vyvinutou ve spolupráci s Renaultem A 200 (120 kW) doplnil zážehový dvoulitr vlastní konstrukce A 250 (165 kW) a vznětová patnáctistovka od Renaultu A 180 d (85 kW). Postupně ale nabídka významně expandovala. Třináctistovka byla rázem dostupná i ve slabších variantách – A 160 (80 kW) a A 180 (100 kW). Dorazil i slabší dvoulitr A 220 (140 kW) nebo další turbodiesely. Patnáctistovka rovněž expandovala směrem dolů, pomocí verze A 160 d (70 kW), navíc ji doplnil i naftový dvoulitr ve variantách A 200 d (110 kW) a A 220 d (140 kW). Přišel rovněž plug-in hybrid A 250 e s benzinovou jedna trojkou pod kapotou.

Vrcholem nabídky pak logicky byly verze AMG, dvoulitr A 35 AMG 4Matic s 225 kW doplnily i silnější verze A 45 AMG 4Matic+ (285 kW) a A 45 S AMG 4Matic+ (310 kW).

Jakožto globální model se Mercedes-Benz A W177 vyrábí v různých koutech světa. Jen specifikace pro Evropu vzniká hned ve třech továrnách, v německý Rastatt a maďarský Kecskemét doplňuje výroba u finské společnosti Valmet Automotive.

Mercedes-Benz A: Základní technická data

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 4419 x 1796 x 1440 x 2729 (A hatchback), 4549 x 1796 x 1446 x 2729 mm (A sedan)
  • Objem zavazadlového prostoru: 370 litrů (A hatchback), 420 litrů (A sedan)
  • Výroba: 2018- (Rastatt, Německo; Kecskemét, Maďarsko; Uusikaupunki, Finsko)

Mercedes-Benz A

4.15

Design

4.0/5

Technika

4.5/5

Jízdní vlastnosti

4.3/5

Cena

3.8/5

Celkový dojem

4.3/5

2 komentáře: „Mercedes-Benz třídy A W177 (2018-)

  • 6 června, 2020 (09:27)
    Trvalý odkaz

    Design

    3.5

    Technika

    4.5

    Jízdní vlastnosti

    4

    Cena

    4

    Celkový dojem

    4

    + Inovativní technika (rozšířená realita pro navigaci, inteligentní hlasové ovládání), luxusní interiér, bohatá výbava, solidní zavazadelník, množství zobrazovaných informací, perfektně odhlučněný motor i podvozek, skvělá aerodynamika pomáhá spotřebě i odhlučnění na dálnici, parádní pozice za volantem, úsporný turbodiesel A 180 d
    – Unylý vzhled, nízko usazená lavice vzadu, ovládání infotainmentu žádá zvyk, hrubší turbodiesel A 180 d, zmatkující automat u A 180 d

    Reagovat
  • 12 října, 2021 (07:58)
    Trvalý odkaz

    Design

    4.5

    Technika

    4.5

    Jízdní vlastnosti

    4.5

    Cena

    3.5

    Celkový dojem

    4.5

    Jaký je tedy smysl Mercedesu-AMG A 45 S 4Matic+? Nejsilnější Ačko na trhu je vstupní branou do světa „opravdových“ AMG. Chirurgicky přesný hot hatch má výkonu na rozdávání a jízdní stabilitu takovou, že s ním bude rychlý i méně zkušený řidič, když při řízení použije mozek. A 45 S je velmi rychlé, ale otázkou je, zda i zábavné. To nejlepší z něj totiž vymáčknete na závodním okruhu a na okreskách budete jezdit s velkou rezervou.

    Nadupané Ačko zvládá rychlou jízdu po okreskách s prstem v nose, takže když upřednostňujete řidičské nadšení na okreskách a manuální převodovky před vysokými rychlostmi na okruzích, za základní cenu Mercedesu-AMG A 45 S si nepochybně vyberete ze široké nabídky slabších, ale zábavnějších sportovních hatchbacků. Vše závisí jen na vašich preferencích.

    Více na: https://templeofspeed.cz/mercedes-amg-a-45-s-4matic-hot-hatch-nebo-supersport/

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tyto stránky používají pro svoji lepší funkčnost soubory cookies. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. více informací

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít