Lancia Aurelia se vrátí v roce 2026. Opět jako vlajková loď

Aurelia patří mezi klíčové automobily historie značky Lancia. Sedan vyráběný v padesátých letech byl jedním z prvních aut dostupných s vidlicovým šestiválcem, přesně dle tehdejšího průkopnického charakteru výrobce. Po desítkách let se Lancia Aurelia vrátí. Chystaná je pro rok 2026, přičemž už nyní automobilka začíná odhalovat informace o této připravované novince.

Nová Lancia Aurelia je součástí renesance italské značky, na níž se pracuje po jejím začlenění do koncernu Stellantis, jehož vedení potenciálu Lancie věří. Půjde o druhý model budoucí modelové řady. První dorazí v roce 2024 malý hatchback Ypsilon, dostupný jako hybrid a elektrovůz, v roce 2028 pak bude následovat kompaktní hatch Delta s elektrickým pohonem.

Základ DS

Také Aurelia bude elektromobilem, dle budoucí strategie značky. Ta počítá s tím, že od roku 2028 bude Lancia prodávat výhradně jen vozy s elektrickým pohonem. Budou opět prémiové jako kdysi.

Aurelia se přitom stane vlajkovou lodí značky, podobně jako originál. Půjde o zhruba 4,6 metru dlouhé auto, které bude největší v nabídce značky. Přesná podoba známá zatím není, očekává se však, že budoucí Aurelia bude módní crossover. Spekuluje se, že auto s interním označením L74 využije stejný technický základ jako budoucí DS 7 Crossback. To by mohlo znamenat novou platformu STLA Medium (někdy nazývaná e-VMP), která má využívat baterie s kapacitou až 104 kWh, pro dojezd až 700 km na jedno nabití.

Oba vozy se přitom mají bok po boku vyrábět v italském závodě Melfi. Tamější odbory potvrdily do budoucna výrobu hned čtyř SUV, mezi nimiž by vedle příštího DS 7 a Lancie Aurelia měl být ještě Opel Manta-e. Čtvrté SUV by pak mohlo nést znaky Jeepu.

Rozmach Lancie

Zatím moc nevíme ani o designu, Lancia má každopádně využívat motivů ze své historie a interiéry přesně v duchu italské elegance. Automobilka zároveň počítá s využitím těch nejmodernějších materiálů, v rámci koncernu Stellantis má třeba používat nejvíce recyklovaných materiálů.

„Rádi popisujeme Lanciu jako značku „Progresivní klasiky“, kde „klasika“ znamená využití a respektování hodnoty našeho dědictví, zatímco „progresivní“ znamená naši schopnost dívat se do budoucnosti s ambicemi,“ komentuje chystaný styl generální ředitel Lancie Luca Napolitano. Konkrétně se chystané vozy mají inspirovat předními partiemi někdejší Delty a Aurelie, oblou siluetou Aurelie nebo sportovními kulatými koncovými světly 037 či Stratosu. Novému stylistickému jazyku výrobce říká Lancia Pu+Ra Design, kombinovat má ryzost (pure) a radikálnost (radical).

Automobil ozdobí nové logo, představené v listopadu 2022 v rámci tzv. Lancia Dne. Inspirací byl znak z roku 1957, prvně uvedený na tehdejším modelu Flaminia. Ve srovnání s mnohými jinými dnešními logy automobilek působí klasicky.

Jisté je naopak to, že příští Lancia Aurelia se podobně jako další chystané modely značky nebude prodávat jen v domovské v Itálii. Lancia totiž opět chystá expanzi na další trhy, konkrétně je potvrzen vstup na německý, holandský, španělský, belgický a francouzský trh. Vybrány byly pro jejich oblibu malých aut, italského stylu, stejně jako rozvinutých online prodejních služeb aut. Později by Lancia mohla vstoupit i na další trhy. S rozvojem má přitom pomoci právě prodej jejích vozů přes internet.

(vydáno 6. června 2022 7:44, naposledy aktualizováno 28. listopadu 2022 18:31)

David Bureš

David Bureš je vedoucí redakce serveru Česko-slovenský auto katalog. V minulosti dlouhá léta působil na největším automobilovém magazínu v Česku, v roce 2022 rozjel projekt ČSAKA.cz. Miluje vozy značky Lamborghini, na autě hledá kombinaci praktičnosti a zábavného charakteru.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *