Ford S-Max Mk1 (2006-2014)

Ford S-Max Mk1 je první generace velkého MPV americké značky vyráběného mezi roky 2006 a 2014. V nabídce doplnil větší a praktičtější model Galaxy, proti němuž byl sportovněji laděn. Automobil někdy označovaný jako S-Max EUCD díky své použité platformě se v roce 2007 stal evropským Autem roku. Automobilce vůz v době premiéry přinášel hlavně nové klienty.

Automobil vycházel z druhé generace modelu Galaxy, s nímž sdílel rozvor 2850 mm. Zároveň však oproti němu byl o 69 mm nižší a 52 mm kratší. Interiér pak poskytoval koncepci 5+2, naznačující, že třetí řada sedadel je spíše jen nouzová záležitost.

Tvary navrhnul David Hilton se svým týmem, který vycházel z tehdejšího tzv. kinetického designu, stylistického jazyka Fordu. Poprvé je naznačil koncept Ford SAV prezentovaný na ženevském autosalonu 2005, který autu dal svoji koncepci – sportovně aktivní vozidlo. Vzhled se podobal většímu Galaxy Mk2, jen tu byla jiná maska chladiče a kulaté mlhovky v předním nárazníku. Z bočního pohledu se pak S-Max odlišil jinými třetími bočními okny a sešikmenými E sloupky karoserie.

Také palubní deska tohoto MPV byla prakticky totožná s tou v Galaxy, plusem byla praktičnost. Dvě zadní řady sedadel šlo sklopit do podlahy a vytvořit tak až 32 různých kombinací kabiny, automobilka toto řešení nazývala Ford Flat System. Navíc uvnitř nechybělo 26 odkládacích schránek.

I s pětiválcem

Nabídka motorů zahrnovala jednotky benzinové řady Duratec a turbodiesely Duratorq TDCi, na vrcholu v době premiéry stál přeplňovaný pětiválec 2.5 Duratec z Focusu ST. 

Technický základ až sedmimístného velkoprostorového vozu poskytla architektura EUCD sdílená s tehdejším Galaxy nebo Mondeem, využívaly ji rovněž soudobé modely Volvo. Měla zajistit skvělé jízdní vlastnosti, vpředu podvozek tvořily vzpěry MacPherson, vzadu čtveřice prostorově uspořádaných ramen.

Pro rok 2020 Ford S-Max Mk1 prošel modernizací. Příď se stala mohutnější, karoserie využila více chromovaných dílů. Komfort měla mimo jiné vylepšit silnější skla pro lepší odhlučnění kabiny, vylepšila se i výbava. Facelift však znamenal též konec pětiválce, který byl nahrazen čtyřválcem 2.0 SCTi EcoBoost.

Výrobu pro Evropu zajišťoval belgický závod Fordu v Genku. Pro lokální trhy se vyráběl i v Rusku a Číně, kde dokonce S-Max první generace pokračoval i po konci produkce evropské specifikace, která byla v roce 2015 nahrazena druhou generací S-Maxu.

Ford S-Max: Základní technická data

  • Délka x šířka x výška x rozvor:  4801 x 1884 x 1620 x 2850 mm
  • Objem zavazadlového prostoru: 755 litrů (pětimístná konfigurace), 285 litrů (sedmimístná konfigurace)
  • Výroba: 2006-2014 (Genk, Belgie)

Ohodnoťte Ford S-Max i vy, v diskuzi pod článkem:

Ford S-Max

0

Design

0.0/5

Technika

0.0/5

Jízdní vlastnosti

0.0/5

Cena

0.0/5

Celkový dojem

0.0/5

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.