Nový francouzský Mercedes je tady! Oproti předchůdci je jiný snad ve všem

DS N°8 2025

Francouzské prémiové značce DS se daří, a tak tento člen skupiny Stellantis v posledních letech postupně rozšiřuje svoji nabídku. Aktuálně přichází zcela nový model DS N°8. O co jde? A co všechno o sobě při premiéře prozradil?

Automobil s interním označením DS85 je úplnou novinkou v nabídce značky. Jde o crossover se siluetou kupé a elektrickým pohonem. V Evropě se začne prodávat v polovině roku 2025.

O novince se před premiérou nejčastěji mluvilo jako o DS 8, dlouho se však nevylučovalo ani použití jiného označení. Nakonec se jmenuje DS N°8, což zároveň znamená nové logiky pojmenování vozů značky, která ji má více zviditelnit. V nabídce novinka nahradí nepříliš úspěšné DS 9, značka ji totiž prezentuje jako novou vlajkovou loď. Oproti němu sází na nápaditější styl a dnes populárnější koncepci crossoveru.

Základem je nová platforma STLA Medium koncernu Stellantis, jehož je značka součástí. Ta je přizpůsobena elektrickému pohonu, přičemž velké baterie poskytnou dojezd až úctyhodných 750 km na jedno nabití. Stejnou architekturu už používá třeba nový Peugeot 3008, na rozdíl však nové DS N°8 bude dostupné výhradně jako elektromobil.

DS N°8 bude k dispozici se třemi 100 % elektrickými pohonnými jednotkami o výkonu 169 kW, 180 kW a 257 kW, přičemž poslední z nich je vybavena dvěma elektromotory pro pohon všech kol. Všechny motory těží ještě z dodatečného výkonu, který pravidelně dodává verzi s pohonem FWD dalších 22 kW. Zároveň bude vůz k dispozici s výběrem ze dvou baterií. První, pro základní derivát, poskytuje využitelnou kapacitu 74 kWh. Druhá poskytuje užitnou kapacitu 97,2 kWh. To zajišťuje dojezd až 750 km bez nutnosti nabíjet.

S maximálním dobíjecím výkonem 160 kW konstantním mezi 20 % a 55 % úrovně nabití a přítomností funkce pro předehřev a předchlazení baterie je možné na rychlé dobíjecí stanici vůz dobít z 20 % na 80 % za 27 minut.

Design vychází z konceptu Aero Sport Lounge z roku 2020. Nejde přitom jen o jednotlivé detaily, využité už i na jiných modelech značky, ale také o celkovou siluetu. Jde tedy o jakýsi crossover-kupé nebo crossover s prvky shooting braků, chcete-li, které zkombinuje nízkou siluetu s vyšší stavbou podvozku.

Délka činí 4.820 mm, šířka 1.900 mm a výška 1.580 mm. Rozvor je úctyhodných 2.900 mm. Velikostně tak překoná dosavadní DS 7.

Interiér využívá nejmodernějších prvků, designéři zároveň mluví o inspiraci světem lodí. To je patrné třeba na volantu s rameny ve tvaru písmena X. Specialitou je obložení dveří obklopující cestující s nezvyklým zabudováním ozvučení a osvětlení, stejně jako plovoucí displej multimediálního systému. Ten má velkorysou úhlopříčku 16 palců, obrazovka v kapličce přístrojů má 12,3″.

Výroba v Itálii

Přestože je DS tradičně francouzská značka, s francouzským šarmem, o výrobu se má postarat italský závod. Konkrétně má jít o továrnu Melfi, v oblasti Basilicata mezi Neapolí a Bari.

DS 8 je součástí strategie značky, která počítá s tím, že od roku 2024 budou všechny její nově představené automobily používat elektrický pohon. V rámci této strategie se počítá také s elektrickou verzí DS 4.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *