DS 7 Crossback (2017-)

DS 7 Crossback je středně velké luxusní SUV vyráběné od roku 2017. Tehdy se stalo novinkou v nabídce značky DS, tehdejší prémiové divize Skupiny PSA, která se později stala členem koncernu Stellantis. Na evropském trhu šlo o vůbec první originální vůz značky, od začátku prodávaný jako DS, do té doby vyráběné vozy se původně vyráběly se znaky původně mateřského Citroënu. Automobil během své inaugurace použil francouzský prezident Emmanuel Macron.

Automobil debutoval na ženevském autosalonu v roce 2017, jako první se začal prodávat v Číně, která je pro DS klíčovým trhem. Do Evropy oficiálně dorazil až v roce 2018. DS 7 Crossback se stal první součástí „nové“ éry značky, v rámci níž se vedení snažilo zpřetrhat veškeré vazby na Citroën, jehož bylo DS původně prémiovou řadou. To znamenalo zcela osobitý design, na který později navázaly také další modely značky. Ten vsadil na eleganci, s dominujícím chromováním, stejně jako na originálně pojatý interiér. Ten využívá luxusních materiálů a zajímavých prvků, jako jsou otočné analogové hodiny B.R.M. K dispozici jsou přitom různé deriváty lišící se svým vzhledem.

Technický základ poskytla platforma EMP2 známá i z dalších modelů koncernu PSA. To znamená motor vpředu napříč a pohon předních kol, čtyřkolka je tu jen u plug-in hybridu, s elektřinou poháněnou zadní nápravou. Auto však využívá té nejpokročilejší techniky, k dispozici je třeba noční vidění nebo kamerový systém sledující vozovku před vozidlem a na základě zjištěných dat upravující nastavení odpružení.

Hned dva plug-in hybridy

Do českého prodeje DS 7 Crossback vstoupil se třemi motory. Ty benzinové zastupoval přeplňovaný čtyřválec 1.6 PureTech ve dvou výkonových verzích se 133 kW a 165 kW. Z turbodieselů tu byly 1.5 BlueHDi (95 kW) a 2.0 BlueHDi (130 kW). Všechny přitom spolupracují s osmistupňovým automatem.

Později nabídku doplnily také dva plug-in hybridy. Nejprve tu byl E-Tense 4×4 o systémovém výkonu 220 kW, kombinující 1.6 PureTech o výkonu 147 kW se dvěma elektromotory (s 81 kW u předního, respektive s 83 kW u zadního) pro pohon všech kol. Po něm v roce 2020 následoval E-Tense se systémovým výkonem 165 kW, s šestnáctistovkou o výkonu 133 kW a jedním, předním elektromotorem s 81 kW, s pohonem jedné nápravy.

DS 7 Crossback se pro evropské trhy vyrábí ve francouzském závodě ve městě Mylhúzy. Pro Čínu produkci zajišťuje tamější továrna v Šen-čenu.

DS 7 Crossback: Základní technická data

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 4573 x 1891 x 1625 x 2738 mm
  • Objem zavazadlového prostoru: 555 litrů
  • Výroba: 2017- (Mylhúzy, Francie)

Ohodnoťte DS 7 Crossback i vy, v komentářích pod článkem

DS 7 Crossback

3.7

Design

4.5/5

Technika

3.5/5

Jízdní vlastnosti

3.5/5

Cena

3.5/5

Celkový dojem

3.5/5

Jeden myslel na “DS 7 Crossback (2017-)

  • 20 února, 2021 (09:16)
    Trvalý odkaz

    Design

    4.5

    Technika

    3.5

    Jízdní vlastnosti

    3.5

    Cena

    3.5

    Celkový dojem

    3.5

    Francouzská prémiová DS razí trend elektrifikace, a tak v její nabídce najdeme elektromobily i plug-in hybridy. DS 7 Crossback patří do té druhé skupiny. Vrcholný E-Tense 4×4 o celkovém výkonu 221 kW s 1.6 PureTech (147 kW) a dvěma elektromotory (81 kW a 83 kW) pro pohon všech kol zaujme neskutečným zátahem, když oba pohony ve sportovním režimu spolupracují pro maximální sílu. K celkovému naladění auta se ale hodí spíše hybridní mód, kdy elektřina a benzin spolupracují pro co nejnižší spotřebu paliva. DS 7 Crossback je totiž hlavně o pohodlí, a tak si sportovní zacházení ani příliš neužívá, při akceleraci přestává podvozek stíhat a kvůli trakci musí si pomáhat elektronickými pomocníky, v zatáčkách působí těžkopádně a ani brzy nejsou kdovíjaké. Při uvolněném tempu ale auto nadchne komfortním tlumením nerovností, stejně jako odhlučněním. To už pak není ani špatná spotřeba, která se při nabitých bateriích klidně pohybuje kolem pěti, šesti litrů, s vybitými baterkami počítejte spíše s osmi litry, při sportovní jízdě si pak DS řekne klidně o 14 l/100 km. DS 7 Crossback je tak zkrátka hlavně o pohodlí, což je patrné také uvnitř. Kabina je prostorná, použité materiály luxusní a výbava bohatá. Jen řidiče poněkud omezuje vysoký středový tunel a nastavitelná délka sedáku vytváří nepohodlnou mezeru pod hýžděmi. Příliš mě neseděl ani nepřehledný přístrojový štít, pomaleji fungující infotainment nebo hlučné motorky masážních sedadel.

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *