Honda HR-V RU (2014-2020)

Honda HR-V 2019

Honda HR-V je malé pětidveřové SUV, které v první generaci (s interním označením RU) vyráběla japonská automobilka mezi lety 2014 a 2020. Jedná se o globální model, z celosvětového pohledu šlo ve své době dokonce o jedno z nejprodávanějších SUV. Na trzích mimo Evropu je však známé jako Honda Vezel nebo Honda XR-V. Označení HR-V v minulosti použil již crossover nabízený na přelomu tisíciletí. Výroba skončila na konci roku 2020, v rámci očekávání příchodu druhé generace. Za životní cyklus auta vzniklo přes 3,6 milionu jeho kusů.

Design automobilu opticky vychází z konceptu Honda Urban SUV, představeného v roce 2013. Navrhl ho tým vedený Masaki Kobajašim. Poznávacím znakem jsou především ukryté kliky zadních dveří u C sloupků, které z HR-V opticky tvoří třídveřový model. To je nenápadný odkaz na někdejší HR-V dostupné i s třídveřovou karoserií. Silueta pak evokuje vozy kupé.

Pro rok 2019 pak HR-V prošlo modernizací, která přinesla výraznější masku s dominantní chromovanou linkou, nazývanou Solid Wing Face. Uvnitř se pak objevila přepracovaná přední sedadla s lepší oporou pro ramena a kvalitnějším textilním čalouněním. Rovněž se zlepšilo odhlučnění, vedle nových izolačních materiálů (třeba v podbězích) HR-V dostalo systém aktivního potlačení zvuku (Active Noise Cancellation), který pomocí přesně načasovaných signálů vysílaných reproduktory v kabině účinně potlačuje nízkofrekvenční hluk.

Atmosféra i turbo

Základem je shodná platforma pro malé automobily jako v Hondě Jazz třetí generace. Uvnitř tudíž nechybí tzv. magická sedadla – zadní sedačky lze tudíž sklopit do podlahy, nebo vyklopit jejich sedák pro vytvoření praktického nákladového prostoru vzadu. Palivová nádrž je totiž umístěná pod předními sedadly. Poháněná jsou přední kola, mimoevropské specifikace pak nabízejí i čtyřkolku. Skelet je z 27 % tvořen vysokopevnostní ocelí, podvozek kombinuje přední vzpěry McPherson a zadní vlečená ramena tvaru H s torzní tyčí.

V době uvedení na trh Honda HR-V dorazila do Evropy s nabídkou dvou motorů, zážehový atmosférický čtyřválec 1.5 i-VTEC doplnil turbodiesel 1.6 i-DTEC. Facelift pak znamenal příchod přeplňovaného benzinového čtyřválce 1.5 VTEC Turbo.

Jakožto globální model se Honda HR-V vyráběla v několika továrnách v různých koutech světa, do Evropy se každopádně dovážela z Japonska. Jméno je mimochodem zkratku pro „high-rider revolutionary vehicle,“ tedy revoluční vozidlo vyšší stavby.

Honda HR-V: Základní technická data

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 4346 x 1790 x 1605 x 2610 mm
  • Objem zavazadlového prostoru: 448 litrů
  • Výroba: 2014-2020 (Jorii, Japonsko)

Ohodnoťte Hondu HR-V i vy, v komentářích pod článkem:

4 thoughts on “Honda HR-V RU (2014-2020)

  1. Verze Sport je určitě zajímavým doplněním nabídky Hondy HR-V. V rámci této verze dostanete velice slušně jezdící SUV, které nejenže umí na poměry kategorie neskutečně bavit, ale také zůstává velice pohodlné. Ke sportovnímu charakteru auta se tak nejvíce hodí kombinovat nabízený motor 1.5 VTEC Turbo s šestistupňovým manuálem, který má přesné, precizní řazení s krátkými drahami. CVT je naopak volbou pro klidnější řidiče, při vyšším tempu je znát, kterak limituje schopnosti motoru. Počítejte však s tím, že HR-V Sport vám Honda nedá lacino.

    Více na: https://www.auto.cz/poprve-za-volantem-hondy-hr-v-s-1-5-vtec-turbo-jaka-je-s-novym-motorem-128622

  2. Hondu HR-V jsem kdysi, ještě před jejím faceliftem zkoušel s atmosférickým čtyřválcem 1.5 i-VTEC (96 kW) a nutno říct, že v nabitém segmentu malých a kompaktních SUV má ztíženou pozici dvěma zásadními negativy. Jedním je poněkud slabý motor, který kvůli atmosférickému plnění je proti přeplňované konkurenci zkrátka slabota. V kombinaci s příplatkovým CVT to navíc bylo jen o vysavačovém vytí, když jste se chtěli trochu rozjet. Ještěže je tu dnes i možnost 1.5 VTEC Turbo, které tuto chybu napravuje. Druhým zásadním negativem je pak vyšší pořizovací cena. Jenže tu kompenzuje fakt, že si pořizujete poctivě postavené auto, jak je od Hondy zvykem. Navíc je HR-V dost prostorné, s velkým, praktickým zavazadelníkem. Potěší i nabízeným komfortem. Naopak zvyk žádá kolik let kritizovaný infotainment, který je složitý na ovládání.

  3. Vozy Honda jsou známé svými sportovními jízdními vlastnostmi, SUV značky ale hrají spíše na praktičnost a prvotní úkol auta, jízdu z bodu A do bodu B. A to jde Hondě HR-V generace RU skvěle, což dnes láká i zájemce o ojetý automobil. Stejně jako praktická a prostorná kabina. Nabídka v bazarech moc široká není, na českém trhu HR-V nikdy prodejní rekordy nelámalo, HR-V (RU) ale má v ruku jedno eso, které zajímá konzervativní klientelu žádající jednoduchou techniku. A právě tu HR-V nabízí, zatímco mnozí konkurenti vsadili na přeplňované tříválce, HR-V v základu nabídlo atmosférický čtyřválec 1.5 i-VTEC. Jeho dynamika není kdovíjaká, netrápí ho ale zásadní potíže, rozvody mají výdrž, snad jen rozvodové kolo s přesuvníkem může při startování zarachotit. Kdo by pak chtěl vyšší sílu, pro něj tu bývalo 1.5 VTEC Turbo, ideálně ve verzi Sport s tužším podvozkem, s nímž HR-V jezdila jak typická Honda. Dobrým motorem byl i turbodiesel 1.6 i-DTEC, jezdí skvěle, bohužel se spolehlivostí to není kdovíjaké. Ztrácející se chladicí kapalina a občasná ztráta výkonu obvykle vyústí v nutnost výměny hlavy válců, potíží bývá též vydřené uložení vačkových hřídelů, kterou však umí poznat znalý servisman, podle zvuku.

  4. Honda HR-V byla v době svého příchodu na trh jedním z nejhezčích malých crossoverů, ale poměrně rychle o tuto pozici přišla. Modernizace jí po vizuální stránce určitě prospěla, ale fronty se asi před dealerstvími stále tvořit nebudou, chtělo by to pro příště (mnohem) větší odvaz, jako se to povedlo u Mazdy a Toyoty.

    HR-V ale i tak má co nabídnout – v kompaktní karoserii se ukrývá nečekaně prostorný interiér, který předčí i některé kompaktní crossovery, takže může bez problémů sloužit menším rodinám jako plnohodnotný family car.

    Auto potěší i vyspělým podvozkem, jízdní vlastnosti jsou velmi dobré a přitom se pamatovalo i na požitek z rychlé jízdy, kilometry požírá tiše a kultivovaně.

    Jestli nakonec benzinové HR-V pořídíte, bude patrně záležet na tom, jak vám bude vyhovovat motor. Atmosférická jednapětka je totiž přesným opakem toho, co dnes běžný zájemce o crossover hledá. Dole nemá na svižnější svezení dost síly a po vytáčení zase dnes už moc lidí netouží. Takže pokud se smíříte s poněkud vlažnou dynamikou při běžné jízdě, za níž se HR-V odvděčí nízkou spotřebou a při potřebě slušné dynamiky si vzpomenete, že u Hondy platilo, že život ve 4500/min začíná, nikoli končí, tohle auto stojí za zvážení.

    Více na: https://www.japan-cars.cz/2019/01/05/test-honda-hr-v-1-5-6mt/

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *