Honda HR-V (2014-2020)

Honda HR-V je v dnešní podobě malé pětidveřové SUV, které v první generaci vyráběla japonská automobilka mezi lety 2014 a 2020. Jedná se o globální model, z celosvětového pohledu šlo ve své době dokonce o jedno z nejprodávanějších SUV. Na trzích mimo Evropu je však známé jako Honda Vezel nebo Honda XR-V. Označení HR-V v minulosti použil již crossover nabízený na přelomu tisíciletí. Výroba skončila na konci roku 2020, v rámci očekávání příchodu druhé generace.

Design automobilu opticky vychází z konceptu Honda Urban SUV, představeného v roce 2013. Navrhl ho tým vedený Masaki Kobajašim. Poznávacím znakem jsou především ukryté kliky zadních dveří u C sloupků, které z HR-V opticky tvoří třídveřový model. To je nenápadný odkaz na někdejší HR-V dostupné i s třídveřovou karoserií. Silueta pak evokuje vozy kupé.

Pro rok 2019 pak HR-V prošlo modernizací, která přinesla výraznější masku s dominantní chromovanou linkou, nazývanou Solid Wing Face. Uvnitř se pak objevila přepracovaná přední sedadla s lepší oporou pro ramena a kvalitnějším textilním čalouněním. Rovněž se zlepšilo odhlučnění, vedle nových izolačních materiálů (třeba v podbězích) HR-V dostalo systém aktivního potlačení zvuku (Active Noise Cancellation), který pomocí přesně načasovaných signálů vysílaných reproduktory v kabině účinně potlačuje nízkofrekvenční hluk.

Atmosféra i turbo

Základem je shodná platforma pro malé automobily jako v Hondě Jazz třetí generace. Uvnitř tudíž nechybí tzv. magická sedadla – zadní sedačky lze tudíž sklopit do podlahy, nebo vyklopit jejich sedák pro vytvoření praktického nákladového prostoru vzadu. Palivová nádrž je totiž umístěná pod předními sedadly. Poháněná jsou přední kola, mimoevropské specifikace pak nabízejí i čtyřkolku. Skelet je z 27 % tvořen vysokopevnostní ocelí, podvozek kombinuje přední vzpěry McPherson a zadní vlečená ramena tvaru H s torzní tyčí.

V době uvedení na trh Honda HR-V dorazila do Evropy s nabídkou dvou motorů, zážehový atmosférický čtyřválec 1.5 i-VTEC doplnil turbodiesel 1.6 i-DTEC. Facelift pak znamenal příchod přeplňovaného benzinového čtyřválce 1.5 VTEC Turbo.

Jakožto globální model se Honda HR-V vyráběla v několika továrnách v různých koutech světa, do Evropy se každopádně dovážela z Japonska. Jméno je mimochodem zkratku pro „high-rider revolutionary vehicle,“ tedy revoluční vozidlo vyšší stavby.

Honda HR-V: Základní technická data

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 4346 x 1790 x 1605 x 2610 mm
  • Objem zavazadlového prostoru: 448 litrů
  • Výroba: 2014-2020 (Jorii, Japonsko)

Ohodnoťte Hondu HR-V i vy, v komentářích pod článkem:

Honda HR-V

3.85

Design

3.5/5

Technika

4.0/5

Jízdní vlastnosti

4.5/5

Cena

3.5/5

Celkový dojem

3.8/5

2 komentáře: „Honda HR-V (2014-2020)

  • 31 března, 2020 (08:35)
    Trvalý odkaz

    Design

    3.5

    Technika

    4.5

    Jízdní vlastnosti

    4.5

    Cena

    3.5

    Celkový dojem

    4

    Verze Sport je určitě zajímavým doplněním nabídky Hondy HR-V. V rámci této verze dostanete velice slušně jezdící SUV, které nejenže umí na poměry kategorie neskutečně bavit, ale také zůstává velice pohodlné. Ke sportovnímu charakteru auta se tak nejvíce hodí kombinovat nabízený motor 1.5 VTEC Turbo s šestistupňovým manuálem, který má přesné, precizní řazení s krátkými drahami. CVT je naopak volbou pro klidnější řidiče, při vyšším tempu je znát, kterak limituje schopnosti motoru. Počítejte však s tím, že HR-V Sport vám Honda nedá lacino.

    Více na: https://www.auto.cz/poprve-za-volantem-hondy-hr-v-s-1-5-vtec-turbo-jaka-je-s-novym-motorem-128622

    Reagovat
  • 30 dubna, 2020 (16:52)
    Trvalý odkaz

    Design

    3.5

    Technika

    3.5

    Jízdní vlastnosti

    4.5

    Cena

    3.5

    Celkový dojem

    3.5

    Hondu HR-V jsem kdysi, ještě před jejím faceliftem zkoušel s atmosférickým čtyřválcem 1.5 i-VTEC (96 kW) a nutno říct, že v nabitém segmentu malých a kompaktních SUV má ztíženou pozici dvěma zásadními negativy. Jedním je poněkud slabý motor, který kvůli atmosférickému plnění je proti přeplňované konkurenci zkrátka slabota. V kombinaci s příplatkovým CVT to navíc bylo jen o vysavačovém vytí, když jste se chtěli trochu rozjet. Ještěže je tu dnes i možnost 1.5 VTEC Turbo, které tuto chybu napravuje. Druhým zásadním negativem je pak vyšší pořizovací cena. Jenže tu kompenzuje fakt, že si pořizujete poctivě postavené auto, jak je od Hondy zvykem. Navíc je HR-V dost prostorné, s velkým, praktickým zavazadelníkem. Potěší i nabízeným komfortem. Naopak zvyk žádá kolik let kritizovaný infotainment, který je složitý na ovládání.

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tyto stránky používají pro svoji lepší funkčnost soubory cookies. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. více informací

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít