Subaru Forester SK (2019-)

Subaru Forester s interním označením SK je pátá generace tohoto kompaktního SUV japonské automobilky. Představilo se v roce 2018, prodej na evropských trzích však byl spuštěn až na konci roku 2019. Na evropských trzích byl vůz nabídnut výhradně s hybridním systémem nazvaným e-Boxer.

Design Foresteru páté generace byl v podstatě evolucí předchůdce. Přizpůsobil se však soudobému stylu Dynamic x Solid, díky čemuž je ze stylistického pohledu blízký ostatním modelům té doby. Robustnost a výšku vozu opticky akcentuje výrazná boční linie, zatímco mohutné blatníky dávají opticky najevo přítomnost standardně dodávané čtyřkolky. Automobil je nadále přizpůsoben jízdě v terénu, čemuž pomáhá například vysoká světlá výška 220 mm.

Šířka vozu v mezigeneračním srovnání vzrostla o 20 mm, což přináší více komfortu na předních sedadlech. Rozvor prodloužený o 30 mm zase pomohl místu na zadních sedadlech. I přes tento nárůst byl zachován poloměr otáčení jen 5,4 metru pro zajištění příkladné obratnosti.

Palubní deska s novým panelem klimatizace nebo 8″ dotykovou obrazovkou infotainmentu byla navržena hlavně s ohledem na co nejlepší ergonomii. Nově navržená přední sedadla zase poskytují více komfortu na dlouhých cestách. Trojice oddělených kapes na jejích zadních stranách opěradel předních sedadel pak slouží k uložení různých drobností.

Forester páté generace je od základu nově postavený automobil. Základem se stala modulární platforma SGP (Subaru Global Platform) vyvinutá pro zajištění co nejlepších jízdních vlastností a stability, stejně jako pro co nejlepší bezpečnost. Stejnou architekturu užívají také soudobé modely XV a Impreza generace GT. Nové zavěšení potlačuje vibrace z volantu.

Nové je i pohonné ústrojí. V Evropě byl Subaru Forester SK nabídnut výhradně v hybridní verzi s označením e-Boxer s výkonem 110 kW. Ta kombinuje dvoulitrový čtyřválec s protiběžnými písty a přímým vstřikováním paliva s elektromotorem umístěným ve variátorové převodovce Lineartronic. Standardem je rovněž pohon všech kol.

Subaru Forester: Základní technická data

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 4625 x 1815 x 1730 x 2670 mm
  • Objem zavazadlového prostoru: 509 litrů
  • Výroba: 2019- (Ota, Japonsko)

Ohodnoťte Subaru Forester i vy, v komentářích pod článkem:

Subaru Forester

4.05

Design

3.8/5

Technika

3.8/5

Jízdní vlastnosti

4.7/5

Cena

3.8/5

Celkový dojem

4.0/5

3 komentáře: „Subaru Forester SK (2019-)

  • 17 listopadu, 2020 (16:47)
    Trvalý odkaz

    Design

    3.5

    Technika

    4

    Jízdní vlastnosti

    5

    Cena

    3.5

    Celkový dojem

    4

    + Pořád slušné vlastnosti v terénu, bohatá bezpečnostní výbava, prostorná kabina, pohodlné sedačky, příkladná ergonomie, hladké připojování spalovacího motoru, jistý podvozek, který by snesl i vyšší výkon, komfortní odpružení, bytelné zpracování
    – Navzdory hybridu vyšší spotřeba paliva, zůstává typický vysavačový efekt bezstupňové převodovky, spíše průměrná dynamika, chybějící rezervní kolo

    Reagovat
  • 23 dubna, 2021 (16:23)
    Trvalý odkaz

    Design

    4

    Technika

    3.5

    Jízdní vlastnosti

    4.5

    Cena

    4

    Celkový dojem

    4

    Subaru Forester dorazil do Evropy v páté generaci výhradně ve formě svébytného hybridu, a to hlavně kvůli snížení flotilových emisí. Pravdou ale je, že hybridní řešení konkurence fungují lépe. Hybrid Subaru pod plynem mnohdy zacuká, dynamika není kdovíjaká, pod plynem se dočkáte typického, nepříliš příjemného vysavačového zvuku hybridu a spotřeba také nenadchne, i ve městě se často přiblíží 10litrové hranici, a tak tu úsporu pořádně není vidět. Jako auto ale Forester není špatný, ba naopak. Snadno se do něj nastupuje, je z něj dobře vidět a kabina je vcelku prostorná. V dnešní době potěší i příkladná ergonomie se zachováním klasických ovladačů a stabilní multimediální systém. Nechybí ani typický subarácký podvozek, naprosto jistý a zároveň komfortní, v zatáčkách se navzdory vysoké světlosti tolik nenaklání, až si říkáte, jaká je škoda, že auto nenabízí silnější agregát.

    Reagovat
  • 16 října, 2021 (13:05)
    Trvalý odkaz

    Design

    4

    Technika

    4

    Jízdní vlastnosti

    4.5

    Cena

    4

    Celkový dojem

    4

    Subaru Forester e-Boxer se snaží zaujmout prostornějším interiérem a bezpečnou konstrukcí, protože si z nárazových testů Euro NCAP odvezlo nejvyšší možné hodnocení pěti hvězdami a dosáhl ve svém segmentu vůbec nejlepšího hodnocení, ale nás zaujalo především pohonem. Forester e-Boxer ukazuje, že přidání elektromotoru do hnacího ústrojí může některým modelům jen prospět. Jízdní projev nového Foresteru je výrazně lepší a celkově se z něj stalo pohodovější auto na běžné ježdění.

    Více na: https://templeofspeed.cz/subaru-forester-e-boxer-trochu-jiny-mild-hybrid-podle-subaru/

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *