BMW 5 G30 (2017-)

BMW 5 je už dnes tradiční součástí nabídky této mnichovské automobilky. Vždyť dnešní řada 5 s interním označením G30 z roku 2017 je už sedmá v pořadí, první generace tohoto modelu vyšší střední třídy dorazila již v roce 1972. Jedná se o model vyšší střední třídy.

Řada 5 (G30) se oproti předchůdci v lecčems změnila. Využila základ v podobě moderní platformy CLAR, sdíleny třeba s větší řadou 7. Výrazně se mezigeneračně změnil také vzhled, navržený týmem tehdejšího šéfdesignéra značky BMW Karima Habiba, který rovněž navázal na styl větší sedmičky.

A jiná byla i nabídka karosářských variant. Sedan a prodloužený sedan pro čínský trh tentokrát doplnilo pouze kombi tradičně nazvané BMW 5 Touring (interně G31). Liftback se nově stal součástí řady 6, tudíž se jmenuje BMW 6 GT.

Automobil si uchoval pohon zadních kol (alternativě čtyřkolka), k dispozici jsou čtyřválcové, šestiválcové i osmiválcové motory, stejně jako plug-in hybrid. Od 5-Series je jako již tradičně odvozen i sportovní model M5, mezistupněm mezi ním a běžnou nabídkou jsou M550i a M550d.  

Modernizace pro rok 2020

V roce 2020 bylo BMW řady 5 modernizováno. Nové přední světlomety se zjednodušenou grafikou (standardně LED, za příplatek s lasery pro pomoc dálkovým světlům) nebo nápadnější, osmiúhelníková maska chladiče umocnily vizuální dojem, když pětka dále zdůraznila svoji sportovní vizáž. Upravené nárazníky pak délku natáhly na 4.963 mm, která nově byla shodná pro obě karosářské varianty.

Hlavně se ale proměnila nabídka motorů. Plug-in hybrid 530e posílil díky upravenému čtyřválci na 215 kW, přičemž byl nově nabídnut i ve formě 5 Touring. Vedle toho přibyl šestiválcový plug-in hybrid 545e s výkonem 290 kW. Všechny čtyřválce a šestiválce se pak dočkaly mildhybridního pohonu.

BMW řady 5 G30 se vyrábí v továrně v Dingolfingu Část výroby ale kvůli zájmu probíhá též v rakouském Grazu, u firmy Magna Styer. Pro Čínu se pak vůz vyrábí v Šen-jangu. Pro lokální trhy se pak montuje též v závodech v Indii, Rusku nebo Malajsii.

Základní technická data

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 4936 x 1868 x 1479 x 2975 mm (sedan), 4942 x 1868 x 1498 x 2975 mm (kombi)
  • Objem zavazadlového prostoru: 530 litrů (sedan), 560 litrů (kombi)
  • Výroba: 2017- (Dingolfing, Německo, Graz, Rakousko)

BMW 5

4.35

Design

3.5/5

Technika

5.0/5

Jízdní vlastnosti

4.8/5

Cena

4.0/5

Celkový dojem

4.5/5

2 komentáře: „BMW 5 G30 (2017-)

  • 16 prosince, 2019 (13:40)
    Trvalý odkaz

    Design

    3.5

    Technika

    5

    Jízdní vlastnosti

    4.5

    Cena

    4

    Celkový dojem

    4.5

    BMW řady 5 je ve své sedmé generaci vlastně dokonalým vozem. Nedělá zásadních chyb, je luxusní, pohodlné a nabízí bohatou záplavu bezpečnostních prvků. V rámci své značky možná překvapivě sází spíše na pohodlí než sportovnost, od sportování tu ale přece jsou speciální verze jako M550i nebo rovnou vrcholná M5. Snad jen ten design není ničím výjimečný a konkurence od Audi je zkrátka hezčí. A pak bych měl těžký výběr v otázce motorů, dokonalá je benzinová 540i i naftová 530d.

    Reagovat
  • 16 dubna, 2020 (11:42)
    Trvalý odkaz

    Design

    3.5

    Technika

    5

    Jízdní vlastnosti

    5

    Cena

    4

    Celkový dojem

    4.5

    Sedmá generace BMW řady 5 možná není typický zástupce mnichovské automobilky, přece jen spíše než na sportovnost klade důraz na komfort. Jenže ona ve finále dělá přesně to, co byste od sedanu vyšší střední třídy čekali. Posádce nabízí výtečný komfort na dlouhých cestách, ať už pohodlnou jízdou, prostorným interiérem nebo bohatou výbavou, a když řidič zrovna pospíchá, odveze ho do cílové destinace pekelně rychle. Ten zvuk třílitrového šestiválce opravdu stojí za to a navíc nová pětka nezapomíná ani na hravý charakter, byť v přísně bezpečných mezích.

    Když tak nad tím přemýšlím, má nová řada 5 jen minimum chyb. Na sedačkách použitá kůže je až příliš hrubá, vnější design mě osobně tolik neoslovil a obří klíček není mimo auto kam dát. To jsou ale jen maličkosti, nad kterými bych mávnul rukou, jen kdybych se mohl s touhle pětkou alespoň znovu svézt. BMW 540i xDrive se zkrátka povedlo. Z tohoto auta teď musí mít ve Stuttgartu a Ingolstadtu pořádně hluboké vrásky na čele a těžké spaní.

    Více na: https://www.auto.cz/bmw-540i-xdrive-tohle-je-nejlepsi-velky-sedan-soucasnosti-103922

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tyto stránky používají pro svoji lepší funkčnost soubory cookies. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. více informací

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít