BMW 5 G30 (2017-)

BMW 5 je už dnes tradiční součástí nabídky této mnichovské automobilky. Vždyť dnešní řada 5 s interním označením G30 z roku 2017 je už sedmá v pořadí, první generace tohoto modelu vyšší střední třídy dorazila již v roce 1972.

Řada 5 (G30) se oproti předchůdci v lecčems změnila. Využila základ v podobě moderní platformy CLAR, sdíleny třeba s větší řadou 7. Výrazně se mezigeneračně změnil také vzhled, navržený týmem tehdejšího šéfdesignéra značky BMW Karima Habiba, který rovněž navázal na styl větší sedmičky.

A jiná byla i nabídka karosářských variant. Sedan a prodloužený sedan pro čínský trh tentokrát doplnilo pouze kombi tradičně nazvané BMW 5 Touring (interně G31), liftback se nově stal součástí řady 6, tudíž se jmenuje BMW 6 GT.

Automobil si uchoval pohon zadních kol (alternativě čtyřkolka), k dispozici jsou čtyřválcové, šestiválcové i osmiválcové motory, stejně jako plug-in hybrid. Od 5-Series je jako již tradičně odvozen i sportovní model M5, mezistupněm mezi ním a běžnou nabídkou jsou M550i a M550d.  

BMW řady 5 G30 se vyrábí v továrně v Dingolfingu, část výroby ale kvůli zájmu probíhá též v rakouském Grazu, u firmy Magna Styer. Pro Čínu se pak vůz vyrábí v Šen-jangu, pro lokální trhy se pak montuje též v závodech v Indii, Rusku nebo Malajsii.

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 4936 x 1868 x 1479 x 2975 mm (sedan), 4942 x 1868 x 1498 x 2975 mm (kombi)
  • Objem zavazadlového prostoru: 530 litrů (sedan), 570 litrů (kombi)
  • Výroba: 2017- (Dingolfing, Německo, Graz, Rakousko)

BMW 5

4.3

Design

3.5/5

Technika

5.0/5

Jízdní vlastnosti

4.5/5

Cena

4.0/5

Celkový dojem

4.5/5

1 komentář: „BMW 5 G30 (2017-)

  • 16 prosince, 2019 (13:40)
    Permalink

    Design

    3.5

    Technika

    5

    Jízdní vlastnosti

    4.5

    Cena

    4

    Celkový dojem

    4.5

    BMW řady 5 je ve své sedmé generaci vlastně dokonalým vozem. Nedělá zásadních chyb, je luxusní, pohodlné a nabízí bohatou záplavu bezpečnostních prvků. V rámci své značky možná překvapivě sází spíše na pohodlí než sportovnost, od sportování tu ale přece jsou speciální verze jako M550i nebo rovnou vrcholná M5. Snad jen ten design není ničím výjimečný a konkurence od Audi je zkrátka hezčí. A pak bych měl těžký výběr v otázce motorů, dokonalá je benzinová 540i i naftová 530d.

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Tyto stránky používají pro svoji lepší funkčnost soubory cookies. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. více informací

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít