Gordon Roadster je opět tady. Jaká je cena českého retro sporťáku?

Gordon Roadster III série 2022

Mezi české automobilové značky nepatří jen dobře známá Škoda, Tatra nebo Praga, ale také třeba Gordon. Ten se léta zabývá sportovními vozy s retro stylem. A právě nedávno debutoval nový Gordon Roadster. Co je zač?

Podle vzhledu byste možná novinku ani nepoznali. Gordon je takový český Morgan. Léta sází na retro styl, což platí i pro nejnovější verzi Roadsteru. Ostatně sám výrobce nazývá auto Gordon Roadster třetí série.

Přestože vzhled vzdává hold veteránům, konstrukce je podle výrobce moderní. Používají se na ní hliníkové slitiny nebo karbonová vlákna.  Konkrétně je monokok svařený z hliníkových profilů a plechů, zatímco přední a zadní pomocný rám je ocelový a povrchové panely z kompozitu vyztuženého karbon-aramidovými vlákny.

Pohon pak zajišťuje podélné za přední nápravou uložený motor FM EP6 FADTX, turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec o objemu 1598 cm3 naladěný na 164 kW, vyvinutý ve spolupráci BMW a PSA. Pohání zadní kola přes pětistupňovou manuální převodovku. Roadster s délkou 4.070 mm se tak umí rozpohybovat z 0-100 km/h za 4,9 sekundy a jet nejvýše 210 km/h.

Cena a výbava

Auto se poprvé představilo loni, kdy byl postaven první kus, s VIN číslem TM9 103 PX R M P GZ5 001. V lednu 2022 pak následovala stavba dalších čtyř kousků, které mají být hotovy v létě, kdy zároveň začnou být dodávány zákazníkům.

Gordon Roadster 2022 přitom má své oficiální české ceny. Základní verze Base stojí 1.450.000 korun bez DPH. Výbava přitom zahrnuje rádio nebo kůži v interiéru. Verze Top pak za 1.599.000 Kč bez DPH přidává dvoubarevné lakování, chromované prvky nebo luxusnější kabinu s dřevěným obložením či sedadly König CP200.

Historie vozů Gordon

První série Gordon Roadster z roku 1997 používaly čtyřválec Ford Zetec-E 1.8 16Vo výkonu 96 kW, který  plnil emisní normu Euro 2.

To vozy druhé série Gordon Roadster 3.0 V6 byly vybaveny už šesti válcovým motorem Ford Duratec-ST 3.0 V6 s výkonem 166 kW. Tato pohonná jednotka s rezervou plnila emisní normu Euro 4, naměřené hodnoty emisí splňují ještě dnes emisní normu Euro 6.

V roce 2010 pak ve spolupráci se Západočeskou univerzitou v Plzni vznikla elektrická odlehčená verze Gordon Roadster EHR 10 (Electric hot rod).

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *