Lancia Delta se vrátí v roce 2028. Jako elektromobil

Lancia čile pracuje na své budoucnosti, koncern Stellantis, jehož je dnes součástí, jí dal větší prostor, a tak italská značky po letech opět expanduje vlastní silou. Už nemá prodávat jediný model pouze na italském trhu, malý Ypsilon doplní i další modely, které budou dostupné také v dalších zemích. Firma přitom nyní potvrdila, že do výroby vrátí slavný model Lancia Delta.

Všichni chceme Deltu a nemůže tak chybět v našich plánech. Vrátí se a bude to pravá Delta, vzrušující auto, manifest inovací a techniky,“ řekl v rozhovoru pro italské noviny Corriere della Sera generální ředitel značky Lancia Luca Napolitano. Ten zároveň potvrdil, že připravovaná novinka bude v duchu strategie značky elektromobil. Zprvu se mluvilo o tom, že nová Lancia Delta bude uvedena v roce 2026. Nakonec ale přijde až o dva roky později.

V tuto chvíli každopádně není jasné, jak bude nová Delta vypadat. Jestliže původní Delta uvedená na konci sedmdesátých let byla typickým kompaktním hatchbackem, stejně jako nástupce z počátku devadesátých let, Delta z nového tisíciletí (v galerii) byla módním crossoverem. Taková koncepce je žádaná i dnes, a tak se očekává, že ji převezme i čtvrtá generace Delty. Vůz s délkou asi 4,3 metru by se každopádně měl zařadit do kompaktního segmentu C.

Nový styl

Lancia Delta pro rok 2028 je vyvíjena již podle nové strategie této značky. To znamená nejen elektrický pohon, na který hodlá Lancia přejít od roku 2026, ale také návrat k prémiovému charakteru, kterým se značka chlubila už v minulosti. Lancia se tak v rámci hierarchie Stellantisu řadí do skupiny prémiových značek, po boku DS a Alfy Romeo, s nimiž má úzce spolupracovat. Podle Napolitana má značka cílit na starší klientelu a na moderní evropské zákazníky. To je rozdíl proti dnešní Ypsilon, která silně cílila na ženskou klientelu.

Na design nové generace aut přitom dohlíží sám Jean-Pierre Ploué, evropský šéfdesignér koncernu Stellantis, který má k dispozici tým mladých designérů. Konkrétně se hovoří o čistém (italském) stylu bez kudrlinek, který má být italskou elegancí podle nové doby. Tím se chce odlišit od DS a Alfy Romeo. DS oproti tomu chce být francouzskou avantgardou, zatímco Alfa bude vzývat sportovní styl.

Lancia Delta pro rok 2028 každopádně není jediný chystaný model této značky. Ještě před ní dorazí nová generace modelu Ypsilon, chystaná pro rok 2024. Tu čekají zásadní změny. Jestliže dnes jde o druhé nejprodávanější auto v Itálii, do budoucna má být Ypsilon prémiovým městským autem, v duchu nové strategie značky. Podle zákulisních zpráv využije platformu CMP (nově přejmenovanou STLA Small) pro malá auta, která umožní zástavbu elektrického pohonu. V roce 2026, tedy v původně spekulovaném termínu pro Deltu, pak má dorazit 4,6 metru dlouhý crossover, zřejmě s označením Aurelia.

(vydáno 7. října 2021 8:12, aktualizováno 10. listopadu 7:56)

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tyto stránky používají pro svoji lepší funkčnost soubory cookies. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. více informací

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít