Volkswagen se do budoucna hodlá postupně přeorientovat primárně na výrobu elektromobilů. S tím logicky souvisí i další rozšíření jeho elektrické řady ID. Vedle velkoprostorového ID.Buzz evokujícího někdejší Typ 2 nebo obytného ID.California je v plánu také elektrovůz střední třídy. Vůz nazývaný jako Volkswagen ID.Aero, přezdívaný „elektrický Passat“ dorazí v roce 2023. Zatím se představuje ve formě konceptu.
Přípravy takového auta nejsou nic nového. Poprvé se o příchodu takového automobilu začalo mluvit už v roce 2018, kdy na tehdejším ženevském autosalonu debutoval koncept ID.Vizzion, vize prémiového elektromobilu budoucnosti. Spekulace se následně potvrdily o rok později, kdy Volkswagen oficiálně potvrdil, že mezi vozy tehdy teprve připravované elektrické rodiny ID. bude právě i model vycházející z konceptu ID.Vizzion. Dorazit měl podle tehdejších plánů v roce 2022.
Jenže svět ovlivnila pandemie koronaviru, Volkswagen musel přehodnotit své budoucí plány a strategii uvádění jednotlivých novinek, a tak se uvedení sériové verze ID.Vizzion přesunulo na rok 2023. Navíc automobilu nově začalo říkat Volkswagen ID.Aero, což je název, který si uchoval i koncept. Byť stále není vyloučeno, že se v sérii bude jmenovat třeba ID.7 nebo dokonce ID.6. Takové označení sice v Číně již nese SUV (respektive ID.6 GTX a ID.6 Crozz podle lokálního výrobce), jinde ve světě by ale takové jméno klidně mohl nést jiný model. Nebylo by to poprvé…
První koncepty ID.Vizzion
Koncept blízký sériové výrobě dle očekávání navazuje právě na ID.Vizzion, celkové zpracování je ale konvenčnější. Na délku koncept měří bezmála pět metrů, není tak divu, že se o něm spekuluje jako o možném nástupci modelu Arteon ve funkci vlajkové lodi VW na evropských trzích. Jisté každopádně je, že se bude prodávat po boku Passatu, jehož nejnovější generace B9 však má dostat v Evropě jen karoserii kombi.
Tvary karoserie konceptu každopádně byly navrženy s ohledem na zákony aerodynamiky. Střecha elegantně klesající k zádi ve stylu kupé, stejně jako dotykové plochy místo klasických klik dveří přispívá k dosažení vynikajícího součinitele aerodynamického odporu vzduchu Cx 0,23. Sportovní 22“ kola mají dvoubarevný design ve stylu turbíny .
Základem VW ID.Aero je podle očekávání modulární platforma MEB známá již z koncernových kompaktních elektromobilů. Základem tudíž bude pohon zadní nápravy, architektura umožňuje ale i zástavbu pohonu všech kol, díky jednomu elektromotoru u každé nápravy. V útrobách se pak nacházejí lithium-iontové baterie s kapacitou 77 kWh. I to je konvenčnější technika, ID.Vizzion měl dokonce akumulátor s kapacitou 111 kWh! I toto provedení nicméně má postačit na slušný dojezd. Ten má dle metodiky WLTP činit až 620 km.
V Evropě až v roce 2023
Jako první automobil uvidí v Číně. Sériově vyráběná verze studie ID. Aero se začne prodávat na čínském automobilovém trhu ve druhé polovině roku 2023. Příslušný sériově vyráběný model pro severoamerické a evropské trhy bude předsta