Ford a VW potvrzují spolupráci. Budou společně vyrábět Caddy a Ranger

Automobilky Ford a Volkswagen definitivně podepsaly dohodu o spolupráci, jejíž přípravu poprvé potvrdily již v loňském roce. V tuto chvíli plány počítají se společným vývojem a výrobou užitkových vozidel a kooperací v oblasti elektromobilů a autonomních vozidel. První hmatatelný výsledek spolupráce mezi Fordem a Volkswagenem uvidíme již v příštím roce.

V roce 2021 totiž bude odvozena na bázi nové generace Volkswagenu Caddy městská dodávka značky Ford, kterou bude pro americkou automobilku vyrábět právě Volkswagen. Zřejmě ve své továrně v polské Poznani, kde už dnes vzniká Caddy. Naopak Ford posléze vyvine jednotunovou dodávku pro oba výrobce. To bude znamenat společnou techniku pro nástupce dnešního Transitu a Transporteru.

Ford rovněž bude mít na starosti vývoj a výrobu nové generace středně velkého pick-upu. Druhá generace Volkswagenu Amarok tudíž vznikne na základech budoucího Fordu Ranger. Prodávat se začne v roce 2022.

„Užitková vozidla jsou dnes pro Ford zásadní obor, v němž budeme zrychlovat a růst, a spolupráce s Volkswagenem na těchto platformách nám poskytne významné finanční výhody v oblastech, jako je strojírenství, výroba a nástroje,“ říká provozní ředitel Fordu Jim Farley.

„Tato dlouhodobá spolupráce s Fordem posílí naši velmi dobrou pozici v oblasti lehkých užitkových vozidel, zejména na našich klíčových evropských trzích, a je důkazem, že náš plán úspěšně implementujeme krok za krokem,“ doplňuje k tomu Thomas Sedran, předseda představenstva Volkswagen Užitkové vozy.

Další projekty

Spolupráci v oblasti užitkových automobilů však doplní i další společné projekty. V roce 2023 začne Ford v Evropě prodávat blíže nespecifikovaný elektromobil, který využije modulární platformu MEB Volkswagenu, vyvinutou právě pro potřeby elektřinou poháněných aut. Jakou koncepci vůz využije, není v tuto chvíli jasné, Ford pouze zdůrazňuje, že bude naprosto odlišný od modelů německého koncernu. Americký výrobce si vůz vyvine ve své německé centrále a bude ho vyrábět ve svém závodě v Kolíně nad Rýnem, přičemž během jeho životního cyklu počítá s výrobou 600.000 jeho kusů.

Vedle toho Volkswagen investuje do společnosti Argo AI zabývající se vývojem autonomních vozidel, v níž už drží podíl Ford. Automobilky nicméně zdůrazňují, že spolupráce nepočítá s majetkovým propojením obou subjektů. To znamená, že žádný koncern Volkswagen-Ford nevznikne.

Pro Ford a Volkswagen nicméně nejde o první společný projekt. Už v minulosti automobilky spolu vyráběly velká MPV. Konkrétně šlo o první generace Fordu Galaxy, Volkswagenu Sharan a Seat Alhambra, které využívaly shodný technický základ a vznikaly v portugalském závodě AutoEuropa.  

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tyto stránky používají pro svoji lepší funkčnost soubory cookies. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. více informací

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít