Volkswagen Caddy (2020-)

Volkswagen Caddy 2020

Volkswagen Caddy debutoval v roce 2020 už ve své páté generaci. Kompaktní užitkový model, dostupný také v osobní variantě Caddy Life a obytném provedení Caddy California, se přitom v rámci generační proměny výrazně proměnil. Jedná se o nástupce čtvrté generace Caddy (2K).

Základem se po vzoru osobních aut značky stala modulární platforma MQB s motorem vpředu napříč a pohonem předních kol (alternativně všech). Zadní náprava tvořená vlečným ramenem s panhardskou tyčí se zcela změnila, místo původních listových per jsou tu vinuté pružiny. Architektura navíc umožňuje zástavbu hybridního pohonu.

Volkswagen Caddy páté generace se i díky MQB natáhl o 93 mm, rozvor se prodloužil o 73 mm. Vůz je také širší, o nebývalých 62 mm. Výška se kvůli proporcím a snaze o lepší aerodynamiku snížila o 25 mm, přesto Volkswagen uvnitř slibuje více prostoru.

Výrazně se proměnil také design. Podle týmu vedeného Albertem Kirzingerem nezůstal žádný díl nedotčen. Vedle tradiční víceúčelnosti, oceňovanou firmami i rodinami, chce pátá generace nabídnou více charisma a sportovního stylu. Kapota je vyšší po vzoru SUV, boky svalnatější a záď s úzkými, vertikálně orientovanými koncovými světly zcela jiná. Nové tvary navíc zlepšily aerodynamiku, součinitel aerodynamického odporu klesl z 0,33 na 0,30, což v době premiéry byla nejlepší hodnota v daném segmentu.

Interiér VW Caddy vsadil na digitalizaci, což znamená možnost dvou 10″ obrazovek jako v Golfu 8 (tzv. Innovision Cockpit). Základem je nicméně analogový přístrojový štít a rádio s 8,25″ obrazovkou.

Do českého prodeje vůz vstoupil s nabídkou výhradně turbodieselu 2.0 TDI dostupného v několika variantách, s 55 kW, se 75 kW a 90 kW. Postupně se však nabídka dále rozšířila, o 1.5 TSI, ve verzi s 84 kW či 1.5 TGI (96 kW) na zemní plyn. Nabídnut byl i pohon všech kol.

V době premiéry Volkswagen lákal na tři varianty. Užitkovou verzi doplnily Kombi s proskleným prostorem vzadu pro cestující a osobní provedení, později dorazilo i obytné Caddy California. Opět nechybějí ani dva druhy rozvoru.

Novinky pro rok 2024

V roce 2024 se Volkswagen Caddy dočkal zásadní novinky, nabídku vůbec poprvé doplnil plug-in hybridní pohon. Caddy eHybrid je vybaven druhou generací plug-in hybridního pohonu, která díky sadě akumulátorů o kapacitě 19,7 kWh dokáže ujet čistě na elektřinu až 122 kilometrů. Pohon obstarává zážehový motor 1.5 TSI evo2 a elektromotor, které společně dosahují nejvyššího celkového výkonu 110 kW.

V nabídce se objevil i nový Caddy Flexible s novou konstrukcí třímístné lavice ve druhé řadě. Tato sedadla lze totiž kompletně odklopit, čímž se promění ve stabilní přepážku pro oddělení nákladového prostoru, jehož objem se tak během několika sekund zvětší na 2500 litrů, resp. 3100 litrů (v případě Caddy Maxi Flexible s dlouhým rozvorem náprav). 

Volkswagen Caddy: Základní technická data

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 4500 x 1855 x 1797 x 2755 mm (Caddy), 4853 x 1855 x 1800 x 2970 mm (Caddy Maxi)
  • Objem zavazadlového prostoru: 191-760-2556 litrů (Caddy), 446-1057-3106 litrů (Caddy Maxi)
  • Výroba: 2020- (Poznaň, Polsko)

3 thoughts on “Volkswagen Caddy (2020-)

  1. Nová Caddyna udělala velký skok kupředu. Má hezčí kabinu s bohatou výbavou a pohodlný podvozek, zvlášť při naplněném kufru. Diesel s 90 kW pak možná nemá tolik síly, jezdí ale kolem šesti litrů. Za mě dobrá náhrada za MPV.

  2. Obytňáků je na trhu spousta, ale Caddy California se z nabídky vymyká. Lidé v kempu se za tímto autem otáčí, ačkoliv není tak nápadné. Kvituji opravdu veliké střešní okénko, které při rozložené matraci dává úžasný výhled na hvězdnou oblohu. Obytňák není nikterak velký, na přespání pro dva hubené lidi tak tak. Ovšem opravdu nevím, kam dát zavazadla, když rozložím matraci, protože v kufru je sporák, židle, stůl a zadní sedačky během přespání sklopené… Jediným řešením je cestovat s rakví na střeše, nicméně s výhledem na oblohu se můžete rozloučit.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *