Volkswagen Multivan T7 (2021-)

Volkswagen Multivan T7 je velkoprostorový rodinný automobil představený německou automobilkou v roce 2021. Jedná se o náhradu za Multivan T6.1, která se nově výrazně odlišila od dalších modelů rodiny T. Na firemní klientelu nadále cílily Transporter T6.1 a Caravelle T6.1, které doplňovala obytná California T6.1. Třetím pilířem je čistě elektrický model ID.Buzz uvedený v roce 2022. VW Multivan T7 nazývá jako MUV, multifunkční užitkové vozidlo, které má kombinovat prvky osobních dodávek a osobních vozů.

Koncepce designu navázala na předchůdce, mnoha detaily se ale vůz od předchozího Multivanu odlišil. Poznávacím znakem generace T7 se staly rozdělené A sloupky pro lepší výhled do stran. Vpředu se pak mohly objevit full LED matrix světlomety s vodorovnou propojující diodovou linkou, známou z osobních vozů značky. Jiné detaily naopak odkázaly na minulost, vodorovná linka na bocích připomíná Multivan T3, propojení kapoty a čelního skla zase Multivan T4.

Změna proporcí

Změnily se také proporce. S délkou 4.973 mm se Multivan mezigeneračně prodloužil o 69 mm, s šířkou 1.941 mm se rozšířil o 37 mm. Zároveň se však s výškou 1.903 mm snížil o zásadních 47 mm. Prodloužil se též rozvor, o nebývalých 124 mm, na výsledných 3.124 mm. V tomto případě však pořád mluvíme o základní variantě, počítá se také s prodlouženým Multivanem, s délkou 5.173 mm. Ten se liší prodlouženým zadním převisem o 200 mm.

Zásadní proměnou prošel také až sedmimístný interiér. Vsadil na koncepci známou z Golfu osmé generace, což znamená sázku primárně na dotykové ovládání. Standardně se tu nachází 10,25″ digitální přístrojový štít a 10″ dotyková obrazovka multimediálního systému.

Multivan se však rozhodl si uchovat svoji pověstnou variabilitu. Z předních sedadel se tak nadále půjde dostat dozadu, prostor mezi předními sedadly uvolňuje elektronická parkovací brzda nebo volič převodovky shift-by-wire. Proměnil se také systém ližin pro posun zadních sedadel a pro Multivan charakteristického stolku. Zadní lavici nahradily samostatné sedačky, což usnadňuje manipulaci s nimi. Lze je také snáze díky nižší hmotnosti vyjmout.

Z osobních aut pak Volkswagen Multivan T7 převzal také množství výbavových prvků, souvisejících s využitím platformy MQB známé z osobních Volkswagenů. Z bezpečnostních prvků je tu systém poloautomatického řízení kombinující funkce adaptivního tempomatu a udržováním v jízdním pruhu, stejně jako třeba systém komunikace Car2X. Zapomenout nesmíme ani na bezdotykové otevírání víka kufru nebo bočních posuvných dveří, stejně jako na panoramatickou střechu, hudební systém Harman Kardon s 14 reproduktory o výkonu 840 W nebo ambientní osvětlení kabiny.

Novinkou Multivan eHybrid

Významnou proměnou prošla také motorová paleta, související s přechodem na modulární architekturu MQB. Zatímco u předchůdce prim hrály turbodiesely, při premiéře Multivanu T7 se hovoří o jediném, čtyřválci 2.0 TDI (110 kW). Budou tu však dva benzinové motory, čtyřválce 1.5 TSI (100 kW) a 2.0 TSI (150 kW). Doplní je i plug-in hybrid Multivan eHybrid o kombinovaném výkonu 160 kW, využívající 1.4 TSI (110 kW) a elektromotor s 85 kW. Jedná se o první plug-in hybrid v historii tohoto modelu.

Všechny jednotky se standardně spoléhají na kombinaci s dvouspojkovou převodovkou DSG. U konvenčních verzí je sedmistupňová, u plug-in hybridu šestistupňová. Poháněná jsou vždy přední kola.

Volkswagen Multivan T7: Základní technická data

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 4973 x 1941 x 1903 x 3124 mm (Multivan), 5173 x 1941 x 1903 x 3124 mm (Multivan Long)
  • Objem zavazadlového prostoru: 470 litrů (Multivan), 763 litrů (Multivan Long)
  • Výroba: 2021- (Hannover, Německo)

Volkswagen Multivan T7

3.95

Design

4.3/5

Technika

4.0/5

Jízdní vlastnosti

4.0/5

Cena

3.5/5

Celkový dojem

4.0/5

Uživatelům se líbí

  • Vnitřní prostor
  • Možnost bohaté výbavy

Uživatelům se nelíbí

  • Zlobící infotainment
  • Vyšší cena

DB

David Bureš je vedoucí redakce serveru Česko-slovenský auto katalog. V minulosti dlouhá léta působil na největším automobilovém magazínu v Česku, v roce 2022 rozjel projekt ČSAKA.cz. Miluje vozy značky Lamborghini, na autě hledá kombinaci praktičnosti a zábavného charakteru.

3 komentáře: „Volkswagen Multivan T7 (2021-)

  • 12 července, 2022 (07:57)
    Trvalý odkaz

    Design

    5

    Technika

    4

    Jízdní vlastnosti

    4

    Cena

    3.5

    Celkový dojem

    4.5

    Hezčí, pohodlnější a lépe vybavený než můj dřívější Multivan. Zlobí mě však multimediální systém, který se občas sám restartuje. A ocenil bych pod kapotou silnější turbodiesel. Jako auto pro početnou rodinu ale značka ideál.

    Reagovat
  • 20 srpna, 2022 (18:52)
    Trvalý odkaz

    Design

    4

    Technika

    4

    Jízdní vlastnosti

    4

    Cena

    3

    Celkový dojem

    4

    Volkswagen Multivan 1.4 TSI eHybrid (2022)

    Volkswagen Multivan v nejnovější generaci T7 prodělal možná nejvýznamnější proměnu ve své historii. Udělal úkrok od svých sourozenců, když místo základu v dodávce použil platformu vyhrazenou osobním automobilům. Povedla se tato změna?

    Na designu byste to možná na první pohled tolik nepoznali, protože Multivan navazuje svým stylem na předchůdce, jen zkrátka působí moderněji. Bližší obhlídka ale už odhalí změnu proporcí, té-sedmička je nižší a má dvojité A-sloupky, jak kdysi mívala velká MPV. Ostatně tuto roli právě chce hrát a je tak vlastně náhradou za Sharan.

    Nejvíce změnu technického základu nicméně ucítíte uvnitř. Palubní deska totiž přímo navazuje na dnešní osobní Volkswagenu. Nechybí tudíž ty nejmodernější výbavové prvky a detaily, jako je třeba digitální přístrojový štít, minimalistické ovládání automatické převodovky, stejně jako aktuální infotainment. Ten bohužel jako u jiných VW během testování občas zazlobil, snad to další aktualizace vylepší. Velkou proměnou pak prošly použité materiály, které rovněž dělají z Multivanu plnohodnotné osobní auto.

    Multivan jsem testoval v kratším provedení, což v praxi znamená, že při hledání optimální pozice zadních lavic už si musíte trochu hlídat, zda chcete spíše prostor pro posádku, nebo pro zavazadla. I tak se však dá najít dobrý kompromis, kdy cestující v třetí řadě mají dostatečný prostor pro nohy a zároveň je tu dostatek prostoru pro bagáž. Mně osobně se však nejvíce líbilo v druhé řadě, v pohodlném „kapitánském“ křesle. Manipulace se sedadly je každopádně snadná.

    Použití platformy MQB známé z osobních automobilů navíc umožnilo nabídnout plug-in hybridní provedení. Hybrid do zásuvky přitom v tomto případě dává smysl, jak pro Multivan v barvách taxislužeb, tak pro Multivan sloužící jako mamataxi.

    Právě plug-in hybrid, oficiálně nazývaný eHybrid jsem testoval. Jde o klasickou kombinaci 1.4 TSI s elektromotorem, známou i z ostatních Volkswagenů. Spolupráce motorů je hladká, odpich dostatečný. Právě elektrický režim mně přitom vyhovoval díky svému pohodářství, ne že by řazení DSG bylo špatné, jemnost elektrického režimu ale zkrátka je opojná. Ve městě jsem mimochodem na elektřinu jezdil za nějakých 24 kWh/100 km, což vystačilo na zhruba 40 km jízdy na jedno nabití. Hybridní režim v těch samým podmínkách obvykle znamenal 7,2 kWh/100 km a 5,5 l/100 km. Jako u jiných plug-in hybridů ale každopádně vždy závisí, jak pravidelně budete dobíjet baterie. Elektřina každopádně dává smysl jen ve městě, na dálnici už apetit roste k 30 kWh/100 km, což baterku rychle vyšťaví. Na benzin si na dálnici Multivan eHybrid řekl o osm litrů na 100 km, na okreskách pak o 6,8 l/100 km. Nevýhodou každopádně proti konvenčním variantám zůstává nižší nosnost. Ta je ostatně obecně u nového Multivanu nižší než bývala, což je zkrátka daň za změnu základu.

    Také na samotné jízdě je pak znát základ v osobních autech. Komfort je na vysoké úrovni, pravdou ale je, že prázdné auto si občas na větších nerovnostech lehce bouchne zadní nápravou, v tom Multivan lehce zavzpomíná na svůj někdejší původ. Aerodynamický šum je ale vzhledem k rozměrům karoserie na nízké úrovni.

    Celkově shrnutí je tedy následující, většině zákazníků bude nový Multivan vyhovovat, užívat si budou jeho komfortu a možnosti bohaté výbavy. Vyšší cenu nepochybně akceptují, protože Multivan nikdy nebýval levný. Zákazníci hledající vyšší užitné vlastnosti však budou muset hledat jinde, třeba u pořád dostupného Multivanu T.61.

    Reagovat
  • 11 října, 2022 (22:48)
    Trvalý odkaz

    Design

    4

    Technika

    4

    Jízdní vlastnosti

    4

    Cena

    4

    Celkový dojem

    3.5

    Volkswagen Multivan T7 Long 1.4 TSI eHybrid

    Volkswagen Multivan T7 není z nejlevnějšího kraje, ale i tak jde o doporučení hodnou koupi. Dobře jezdí, je komfortní, tichý, úsporný i praktický. Moc chyb nemá. Lepší by mohl být akorát informační systém. Taky si nejsem jistý, jestli bych si připlácel za hybrid. Zřejmě jen v případě, že bych hodně jezdil po městě. Kdybych chtěl dynamický Multivan, smířil bych se s vyšší spotřebou přes 10 litrů a vzal 2.0 TSI. Tou nejlepší volbou však bude úsporný 2.0 TDI.

    Více na: https://www.wikicars.cz/test-volkswagen-multivan-t7-long-1-4-tsi-ehybrid-vestavba-egoe-vylet-do-alp-a-vystup-na-eiskogel/

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *