KatalogBayonHyundai

Hyundai Bayon (2021-)

Hyundai Bayon je malý crossover s prvky SUV představený korejskou automobilkou v roce 2021, speciálně navržený pro potřeby evropských trhů. Tehdy se jednalo o novinku v nabídce, která se stala nejmenším zástupcem SUV řady Hyundai. Svým způsobem jde o nepřímou náhradu podobně velkého MPV Hyundai ix20 ukončeného v roce 2019. Jméno podobně jako u větších SUV korejského výrobce odkazuje na geografický název, Bayon konkrétně vychází z jména města Bayonne, metropole francouzského Baskicka.

Bayon je charakterizován osobitým vnějším designem, jímž se zřetelně odlišuje od konkurence. Z davu vyčnívá díky široké masce chladiče, otevírající se směrem dolů, nebo třídílné hlavní světlomety v kombinaci s otvory pro přívod vzduchu. Horizontální pruh přívodů vzduchu pak umocňuje ve spojení se světly pro denní svícení šířku vozu. Naopak spodní ochranný panel zdůrazňuje styl SUV. Tomu napomáhá i světlá výška 165 mm.

Zboku zase zaujme šípovitý střešní C sloupek, zatímco vzadu to jsou koncová světla ve tvaru bumerangu, která díky svému umístění v rozích karoserie v kombinaci s horizontální linií opticky rozšiřují záď. Délka 4.180 mm odpovídá velikosti tzv. malých SUV.

Interiér se silně zaměřuje na maximální komfort pro cestující vpředu i vzadu a co největší objem zavazadlového prostoru, který má konkrétně hodnotu 411 litrů při vzpřímených zadních sedadlech. Zajímavostí je inteligentní kryt zavazadlového prostoru, který lze posunout podle polohy zadních opěradel tak, aby vždy zakrýval náklad. Samotná kabina nabízí digitální panel sdružených přístrojů a dotykovou obrazovku multimediálního systému s úhlopříčkou 8″ nebo 10,25″ podle verze. Nechybí tu přitom možnost uživatelských rozhraní Apple CarPlay a Android Auto s bezdrátovým připojením.

Technika malých aut

Podvozek využívá typickou kombinaci v dané kategorii. To znamená vzpěry McPherson vpředu a vlečená ramena spojená zkrutně poddajnou příčkou. O možnosti pohonu všech kol výrobce nehovoří, Hyundai Bayon tudíž podle všeho bude výhradně dvoukolkou, jako jiná malá SUV.

Představená nabídka motorů čítá výhradně benzinové jednotky. Základem je atmosférický čtyřválec 1.2 MPI (62 kW), nad nímž stojí dvě výkonové verze přeplňovaného tříválce 1.0 T-GDI (74 kW a 88 kW). Zatímco slabší varianta nabízí výběr mezi konvenční variantou a mildhybridem, vrchol nabídky je mildhybridem vždy, je tudíž kombinován s 48V palubním systémem

Hyundai Bayon: Základní technická data

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 4180 x 1775 x 1490 x 2580 mm
  • Objem zavazadlového prostoru: 411 litrů
  • Výroba: 2021- (Izmit, Turecko)

Ohodnoťte Hyundai Bayon i vy, v diskuzi pod článkem:

4 komentáře: „Hyundai Bayon (2021-)

  • V době stále expandující nabídky různých elektromobilů a hybridů je velice osvěžující vidět, že Hyundai prostřednictvím modelu Bayon nabídl „prostě normální auto“, které primárně myslí na potřeby své cílové klientely a ne na ústupky emisním normám.

    Cílová klientela vůz nepochybně ocení, ať už pro slušný vnitřní prostor, pravidelně tvarovaný zavazadelník s více než dostatečným objemem, nebo komfortní jízdu. Také výbava je v duchu slov Hyundaie „rozumná“ a nabízí primárně to, co zákazníci opravdu chtějí. Díky tomu se i cena drží v mezích.

    Jedinou zásadní nevýhodou je tak podle mého názoru kontroverzní, možná až překombinovaný vnější vzhled, který cílovou klientelu osob pokročilého věku může podle mého názoru odradit. Nebo se mýlím?

    Více na: https://www.auto.cz/poprve-za-volantem-hyundaie-bayon-jak-jezdi-duchovni-nastupce-ix20-139421

    Reagovat
  • Bayon je pro mě takové schizofrenní auto, o kterém nejsem schopen říci, kdo je jeho cílovou skupinou zákazníků, kdo po něm bude toužit. Vnější vzhled, slušná asistenční výbava, digitální displeje, bezdrátový Apple Car Play, resp. Android směřují spíše na mladší klientelu, ale tu jednoznačně musí odradit totálně slabý základní nepřeplňovaný motor, který ani nemá snahu jít do otáček a trochu jet, přestože se mu snažíte šlapat na krk co to jde. Starší generaci zase může odradit již zmíněný kontroverzní a docela překombinovaný dizajn a rovněž i trochu neintuitivní a malinko nepřehledné ovládání palubních systémů. A také grafika budíků s bílým pozadím, která je díky stínování hůře čitelná. Ano jsou zde věci, které určitě budou vyhovovat oběma skupinám. SUV vzhled nebo spíše crossover je pro mladší generaci cool, starším vyhovuje z důvodů lepšího nastupování a výhledu. Všichni určitě ocení dostatek prostoru (v rámci třídy samozřejmě), i slušnou velikost kufru. Pro mě překvapením byly poměrně dlouhé sedáky, což u “korejců” a “japonců” nebývá zvykem, i když boční vedení opěradla by mohlo být lepší. Také spotřeba nebyla špatná, přestože jsem na plyn šlapal co to jde, dlouhodobě si “Hjundé” vzal rozumných 6,1l/100 km. Závěrem pro mě jednoznačně platí, když Bayon, tak jedině se silnějším motorem, na základ zapomeňte. A budu jen doufat, že důchodcům se nebude líbit, protože se nechci plazit desítky kilometrů za autem jedoucím na sobotní nákup v místech, kde se nedá předjet.

    Reagovat
  • Pod dost svérázným vzhledem, který mně osobně tedy moc nesedí, se ukrývá taková malá náhrada za malé MPV, tedy konkrétně Hyundai ix20. Inženýrům šlo hlavně o vnitřní prostor a Bayon skutečně dokáže posloužit i jako rodinné auto, a to velmi levné rodinné auto. K tomu si přidejte tradičně širokou komfortní výbavu a máte auto, které si rozhodně zákazníky najde.

    Více na https://vezpetnemzrcatku.cz/hyundai-bayon-dokonaly-krizenec/

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *