Nový Opel Grandland pro rok 2024 je tu! Větší a elektrický

Opel Grandland 2024

Opel odhaluje očekávanou novou generaci oblíbeného modelu Grandland. Nástupce tohoto kompaktního SUV bude na trh uveden v druhé polovině roku 2024, jak automobilka oficiálně oznámila, spolu s tím, že se nový Opel Grandland bude vyrábět v německé továrně v Eisenachu.

Design podle očekávání využívá současného stylistického směru značky známého z Astry nebo Frontery. Nechybí tak tzv. Opel Vizor, světlomety jsou však v tomto případě protaženy až ke středu přídě. Novinkou je podsvícené logo výrobce, na zádi se zase objevuje nasvícený nápis Opel.

Důležitým znakem Grandlandu pro rok 2024 je pak významný mezigenerační nárůst rozměrů. S délkou 4.640 mm je novinka o 173 mm delší jak předchůdce. Slušný je o rozvor 2.784 mm pomáhající vnitřnímu prostoru. Automobil s interním označením OV64 má tak nově hrát roli vlajkové lodi značky.

Interiér je členěn horizontálně. Na první pohled zaujme širokoúhlý displej infotainmentu s úhlopříčkou 16”, doprovázený několika klasickými ovladači pro nejdůležitější funkce vozu. Digitální je i přístrojový štít.

Nový Grandland je postaven na základech nové koncernové platformy STLA Medium, která je určena pro středně velké vozy a přizpůsobena elektrickému pohonu. Sdílí ji s novým Peugeotem 3008. Do budoucna ji vedle nového Opel Grandland využijí také třeba nový Peugeot 5008 pro rok 2024 nebo třeba Lancia Aurelia. Podle automobilky byl Grandland druhé generace primárně vyvíjen jakožto elektromobil, aby lépe využil výhody tohoto druhu pohonu. Konkrétně Grandland využije baterie s kapacitou až 98 kWh, které mu umožní dojezd až 700 km na jedno nabití dle kombinovaného cyklu metodiky WLTP.

Nabídnuto však po vzoru 3008 bude i se spalovacími motory. Již potvrzen je nový Grandland jakožto plug-in hybrid a 48V mild-hybrid, patrně s tříválcem 1.2 PureTech.

Příchod auta byl již předem potvrzen v rámci oznámení investice do německé továrny v Eisenachu. Koncern Stellantis, jehož je Opel součástí, investuje do zahájení výroby vozu v Eisenachu na 130 milionů eur (asi tři miliardy korun). To souvisí s tím, že nástupce Grandlandu využívá nový technický základ.

Novinka je každopádně součástí přerodu Opelu. Novou generací aut chce Opel mít lépe rozvrstvenou nabídku modelů. Proto Frontera jako nástupce Crosslandu vyrostla, aby se více odlišila Mokky, podobně Grandland míří do Opelem zatím neobsazené velikostní kategorie.

Německá automobilka navíc plánuje na evropských trzích do roku 2028 nabízet výhradně elektrické portfolio. Už první Grandland uvedený v roce 2017 byl svým způsobem také přerodem; vznikal už s technikou Skupiny PSA (dnes Stellantis), a to ještě v době, kdy Opel býval součástí koncernu General Motors. Šlo tehdy o druhý společný projekt Opelu a PSA. Premiéra se přitom odehrála jen krátce po debutu nové Frontery, náhrady za Crossland.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *