Opel Crossland hraje v nabídce značky důležitou roli. Na českém trhu jde aktuálně o nejžádanější model značky, navíc městské SUV bylo prvním společným projektem Opelu s koncernem PSA (dnes Stellantis), který německou automobilku později koupil od GM. Nyní však přichází nástupce, který také hodlá být milníkem. I proto se přejmenuje, místo Crosslandu přichází nový Opel Frontera.
Automobilka již dříve potvrdila, že nový Opel Frontera dorazí v roce 2024. Jím se završuje strategie postupné elektrifikace nabídky. V rámci příchodu Frotnery totiž Opel nabídne elektrifikovanou verzi od všech zástupců své modelové řady. Do roku 2028 pak Opel hodlá v Evropě prodávat výhradně elektrovozy.
„S nástupcem modelu Crossland zpřístupníme radost z jízdy na baterie napříč celou naší modelovou řadou – a umožníme našim zákazníkům přístup k lokální mobilitě bez emisí v každém z našich modelů,“ komentuje generální ředitel Opelu Florian Huettl. Novinka je podle výrobce zábavné auto s chytrými funkčními prvky.
Elektrický i mild-hybridní
Konkrétně bude nová Frontera dostupná také ve formě elektromobilu. Bližší informace zatím neznáme, pod kapotou modelu Frontera electric by nicméně měl pracovat elektromotor s výkonem 115 kW, který skupina postupně uvádí do svých městských elektroaut.
K dispozici budou každopádně také spalovací motory. Konkrétně se očekává mild-hybridní tříválec uvedený v modernizované Corse. V něm nabídne 74 kW nebo 100 kW dle verze, v kombinaci s novou dvouspojkovou převodovkou. Turbodiesel však zřejmě skončí, v rámci odklonu od tohoto druhu pohonu.
Nové tvary
Design auta s interním označením OV24 byl dlouho neznámý, v dubnu 2024 ho však prozradil uniklý snímek. Dle očekávání využívá motivu Opel Vizoru z Astry či modernizované Corsy. První špionážní snímky a videa maskovaných prototypů pak odhalily nárůst rozměrů a postoj bližší klasickým SUV, což potvrdila i první zveřejněná upoutávka. To je rozdíl proti dosavadnímu Crosslandu, který jako nástupce MPV Meriva vsadil spíše na proporce crossoveru.
Interiér navazuje na Astru, svým minimalistickým řešením Opel Pure Panel s dvěma 10″ digitálními obrazovkami. Kabina má lákat hlavně na přepravní kapacitu. Ve standardní konfiguraci sedadel nabízí více než 460 litrů prostoru pro zavazadla, flexibilitu navíc umocňuje asymetricky dělená zadní lavice v poměru 60:40 a standardně dodávaná dvojitá podlaha kufru. Nosnost střechy pak činí přes 200 kg.
Oproti podobně velké stylovce Mokka by pak Frontera i nadále měla být tou rozumnější, praktičtější volbou. I proto se délka natáhla až k 4.370 mm. Zřejmě tak i ceny budou nadále nižší než u Mokky. Tomu může pomoci i výroba na Slovensku, v Trnavě, kam se přesune ze Španělska.
Opel Frontera každopádně není jedinou novinkou této značky pro letošní rok. V roce 2024 dorazí též nový Opel Grandland, který by měl též vyrůst, aby měl v portfoliu dostatek prostoru.