SsangYong Musso s interním označením Q200 je pick-up jihokorejské automobilky představený v roce 2018. Na českém trhu se však začal prodávat až v průběhu roku 2019, v rámci postupného rozšiřování nabídky po návratu SsangYongu na český trh. V Česku je výhradně dostupné prodloužené provedení nazvané Musso Grand. Jméno se shoduje s dříve nabízeným SUV, vyráběným mezi lety 1993 a 2005. V korejštině se jedná o výraz pro nosorožce.
Automobil debutoval na ženevském autosalonu 2018 jakožto náhrada za pick-up Actyon Sports, na vybraných trzích prodávané též jako Korando Sports či dokonce Musso (v Británii od roku 2016). V tomto případě však nešlo o derivát SUV Actyon s korbou, ale o vůz s rámovou konstrukcí sdílenou s druhou generací SUV Rexton (interně Y400), uvedenou o rok dříve.
Právě s Rextonem sdílí Musso také svůj majestátní design nebo interiér. Jeho ústředním prvkem je dotyková obrazovka multimediálního systému, osmipalcová, nebo za příplatek 9,2palcová.
Jestliže vybrané konkurenční pick-upy nabízejí různé druhy karoserie (s dvěma či čtyřmi dveřmi), Musso (Q200) sází na dvě délková provedení. Základ na délku měří 5.095 mm, prodloužená varianta Musso Grand je pak dlouhá 5.405 mm. Obě verze se liší i svým rozvorem, s délkou 3.100 mm, respektive 3.210 mm. Na českém trhu je oficiálně dostupné pouze Musso Grand, jehož výhodou je velký nákladový prostor. Ložná plocha korby je totiž v tomto případě dlouhá 1.610 mm.
V českém prodeji je SsangYong Musso Grand s jediným motorem, turbodieselem 2.2 e-XDI (133 kW). Standardem je připojitelný pohon všech kol, z převodovek je možné vybírat mezi šestistupňovým manuálem a automatem Aisin se shodným počtem převodů.
Výraznější design
Pro rok 2021 Musso prošlo modernizací. Ta zásadně upravila jeho vzhled, když se nová příď s masivně chromovanou maskou vodorovnými lamelami výrazněji odlišila od tehdy rovněž modernizovaného Rextonu. Technika v útrobách včetně pohonného ústrojí však zůstala zachována. Později však po vzoru Rextonu i Musso Grand dostalo posílený motor 2.2 e-XDI se 148 kW, avšak nadále za příplatek kombinovaný se šestistupňovým automatem Aisin.
Luxusnější kabina
Pro rok 2023 se SsangYong Musso dočkal další modernizace. Poznávacím znakem se stala nová mřížka chladiče, která vozu dodala modernější a dravější vzhled, který dále podtrhly full-LED světlomety s dynamickými směrovými LED světly místo dosavadních xenonů.
Facelift znamenal i upravený interiér, po vzoru dříve inovovaného Rextonu. Nově nabídl 12,3” obrazovku multimediálního systému, která není zapuštěná do palubní desky, ale vystupuje prostorově nad ní. Měnil se také ovládací panel dvouzónové automatické klimatizace, který byl nově digitální.
SsangYong Musso: Základní technická data
- Délka x šířka x výška x rozvor: 5095 x 1950 x 1840 x 3100 mm (Musso), 5405 x 1950 x 1855 x 3210 mm (Musso Grand)
- Výroba: 2018- (Pchjongtchek, Jižní Korea)
+ Atraktivní cenovka, možnost bohaté výbavy, až luxusní interiér, přehledné ovládání, rozměrná korba, terénní schopnosti, pořád slušný vnitřní prostor, kultivovaný a dobře odhlučněný motor se slušnou spotřebou, hladce řadící automat, komfortní podvozek, osobitý vzhled
– Krkolomnější nastupování kvůli vysoké světlosti, přece jen zastaralý infotainment, průměrná dynamika, opatrně fungující elektroničtí asistenti, na dálnici znatelný aerodynamický šum
SsangYong Musso Grand 2,2 e-XDI (2022)
Plusy
robustná rámová konštrukcia vozidla
solídna svetlá výška
netradičný dizajn
veľká korba
dostatok priestoru na zadných sedadlách
výbavou nabitý interiér
vynikajúci jazdný prejav
super schopnosti v teréne
Mínusy
miestami neintuitívne usporiadané prvky v infotainmente
Více info a video na: https://dominiccars.sk/test-ssangyong-musso-grand-22-e-xdi/