SsangYong Rexton Y400 je druhá generace velkého offroadu z dílny jihokorejské automobilky, vyráběná od roku 2017. Tehdy nahradil první generaci Rextonu s interním označením Y200, která se s několika facelifty vyráběla již od roku 2001. Jednotlivé tři série předchůdce automobilka označuje za generace, proto o vozu s interním označením Y400 někdy mluví jako o Rextonu G4 (tedy čtvrté generace). S podobně velkými SUV se vůz rozhodl soupeřit s klasickou rámovou konstrukcí, kterou se vyznačoval už předchůdce.
Design automobilu navázal na předcházející koncepty LIV-1 a LIV-2 prezentované v roce 2016, impozantní styl s vysoko usazenou kapotou a obecně vysokou stavbou se podle výrobce údajně inspiroval u řeckého Pantheonu.
Základem je rámová konstrukce s pohonem zadní nápravy a připojitelnou přední nápravou, kterou Rexton sdílí s pick-upem SsangYong Musso. Přepínatelný pohon všech kol s třemi režimy nastavení pochází z dílny firmy Borg Warner. Základ konstrukce pro zajištění maximální tuhosti mimochodem z 82 % tvoří ocel s vysokou pevností v tahu.
Na českém trhu je Rexton dostupný výhradně s turbodieselem 2.2 e-XDI (133 kW) vlastní konstrukce, který může být spárovaný s šestistupňovým manuálem, nebo sedmistupňovým automatem. Ten pochází od Mercedesu.
Pro rok 2021 byl Rexton výrazně modernizován. Dominantní maska udělala jeho design ještě majestátnější, významně se změnila technika v útrobách. Vznětový čtyřválec 2.2 e-XDI posílil na 149 kW, navíc byl nově spárován s osmistupňovým automatem původem od Hyundaie.
Dalších úprav se Rexton dočkal pro rok 2023. Tehdejší modernizace upravila hlavně kabinu, kde se objevil volně stojící displej infotainmentu, s úhlopříčkou 12,3″. Lehce se měnily i vnější detaily.
SsangYong Rexton Y400 se stejně jako ostatní modely značky vyrábí v jihokorejském závodě Pchjongtchek. V Indii pak vzniká přeznačkovaná verze Mahindra Alturas. Na českém trhu se vůz prodává od přelomu let 2018 a 2019, kdy se SsangYong na trh oficiálně vrátil.
SsangYong Rexton: Základní technická data
- Délka x šířka x výška x rozvor: 4850 x 1960 x 1825 x 2865 mm
- Objem zavazadlového prostoru: 1051 litrů (5 míst), 240 litrů (7 míst)
- Výroba: 2017- (Pchjongtchek, Jižní Korea)
Po opětovném vstupu na český trh musel SsangYong těžce dobývat zpět ztracené pozice. Nasadil k tomu ale ty nejtěžší zbraně, včetně vlajkové lodi Rexton. To je totiž opravdu hodně povedené auto, které s konkurencí bojuje nejen atraktivní cenovkou a impozantním vzhledem, ale také nadmíru luxusním a vcelku prostorným interiérem. Turbodiesel 2.2 e-XDI je pak hezky kultivovaný a pečlivě odhlučněný, automatická převodovka mění převod hladce, byť poněkud pomalu. Spotřeba je ale i vlivem vysoké stavby karoserie vyšší. Rámová konstrukce s připojitelným pohonem všech kol pak má své výhody (třeba při tahání přívěsu), v praxi ale dnes v některých ohledech nepotěší. Čtyřkolku zkrátka musíte připojovat ručně, což proti moderním, samočinně fungujícím systémům není moc intuitivní. Jako celek je ale Rexton nadmíru povedeným automobilem.
+ Poctivá mechanika, prostorný interiér, luxusně zpracovaný vnitřek, pečlivě odhlučněný motor, hladce řadící převodovka, jízdní schopnosti mimo silnice, atraktivní cenovka
– Vyšší spotřeba, zastaralý infotainment
SsangYong Rexton G4 je dalším velice milým překvapením z Jižní Koreje. Zapomeňte na někdejší díla této značky, která trápil podivný design. Tohle SUV si uchovává poctivou robustní techniku s rámovou konstrukcí, kterou balí do povedené karoserie a obohacuje o nečekaně luxusní a prostorný interiér. To všechno navíc za slušnou cenu.
Výtky nemáme ani k motoru, 2,2litrový naftový čtyřválec je příjemně odhlučněný a má dostatek síly, líbí se nám i jeho spolupráce se sedmistupňovým automatem původem od Mercedesu. Ano, neřadí zrovna rychle, ale naprosto hladce a přesně to se k celkovému charakteru tohoto pohodlného rodinného dostavníku, který se nezalekne terénu, přesně hodí.
Více na: https://www.auto.cz/ssangyong-rexton-2-2-e-xdi-133-kw-povedeny-navrat-127690
SsangYong Rexton je automobil, který plně docení jen zákazníci, kteří využijí jeho hlavní přednosti. Tou je základ v rámovém podvozku, který pomáhá schopnostem v terénu a tažné síle, s automatem a čtyřkolkou Rexton utáhne až tři tuny těžký brzděný přívěs. Pokud tyto schopnosti vyloženě nepotřebujete, bude vám zřejmě vadit přece jen horší komfort ve srovnání s typickými SUV, ať už kvůli kompromisnímu jízdnímu pohodlí, nebo kvůli nutnosti zapínat připojitelný pohon všech kol jen v případě, kdy je opravdu potřeba, tedy na kluzkém povrchu, do rychlosti 70 km/h. Na druhou stranu SsangYong Rexton dokáže i běžnou klientelu nadchnout skvěle zpracovanou luxusní a prostornou kabinou nebo atraktivní cenovkou. Plusem je i kultivovaný turbodiesel 2.2 e-XDI (133 kW) nebo hladce řadící sedmistupňový automat. Multimediální systém pak sice neumí česky a jeho grafika působí trochu zastarale, zajímavá je však funkce nahrávání hudby z rádia nebo měření průměrné rychlostech v místech s úsekovým měřením rychlosti.
Když jsem do loňského roku slyšel název SsangYong, vybavili se mi různé prapodivné kreace a říkal jsem si, že designer hulí nebo ujíždí na houbičkách. Obzvlášť se „povedl“ Actyon nebo Rodius (ten byl i v Top Gearu přestavěný na loď). Ale vše zapomenuto, když mi kamarád vloni půjčil současný Rexton. A musím říci, že mi trochu spadla brada. Z venku poctivé mohutné auto, které vzhledem neuráží a docela se mi i líbí. Uvnitř překvapivě luxusní (s ohledem na danou třídu), kvalitně udělané z kvalitních materiálů. Na SUV docela pohodlné, motor slušný a docela svižný (opět s ohledem na danou třídu), automat pěkně řadí, bohatá výbava a ta cena? To je nějaké promo? Asi ne, standardní ceník. SUV nemusím, ani mě nijak neoslovují, ale bydlet na Šumavě nebo v Krkonoších, klidně si ho koupím.
SsangYong Rexton G4 2,2 e-XDI 2021
Plusy
robustná rámová konštrukcia vozidla
solídna svetlá výška
netradičný dizajn
obrovský kufor
vynikajúce sedadlá
prémiovo pôsobiace spracovanie interiéru
veľmi dobrý virtuálny prístrojový štít
nadpriemerné schopnosti v teréne
príjemné jazdné vlastnosti
fantasticky fungujúce spojenie motora a automatickej prevodovky
Mínusy
miestami neintuitívne usporiadané prvky v infotainmente
nemožnosť sklápať zadné sedadlá z kufra
slabší dosvit svetiel v stretávacom režime
Více na: https://dominiccars.sk/test-ssangyong-rexton-g4-22-e-xdi/
SsangYong Rexton 2,2 e-XDI (2022)
Plusy
robustná rámová konštrukcia vozidla
solídna svetlá výška
netradičný dizajn
obrovský kufor
vynikajúce sedadlá
prémiovo pôsobiace spracovanie interiéru
veľmi dobrý virtuálny prístrojový štít
nadpriemerné schopnosti v teréne
príjemné jazdné vlastnosti
fantasticky fungujúce spojenie motora a automatickej prevodovky
Mínusy
miestami neintuitívne usporiadané prvky v infotainmente
nemožnosť sklápať zadné sedadlá z kufra
Více na: https://dominiccars.sk/test-ssangyong-rexton-22-e-xdi/