Seat Ibiza 6J (2008-2017)

Seat Ibiza 6J je čtvrtá generace malého modelu španělské značky, vyráběná mezi lety 2008 a 2017. Nabízená byla stejně jako předchůdce ve formě třídveřového (tzv. Ibiza SC) a pětidveřového hatchbacku, které nově doplnilo také kombi Ibiza ST. Po jedné generaci ale opět skončilo, nastupující pátá generace Ibizy už byla dostupná výhradně jako pětidveřový hatch. Zbytek karosářských verzí skončil kvůli nedostatečnému zájmu, kombík nepřímo nahradilo malé SUV Arona.

Čtvrtá generace Seatu Ibiza vznikala v dobách, kdy designu španělské značky šéfoval Luc Donckerwolke, známý i ze svého působení u automobilky Škoda. Sám výrobce hovořil o šípovitém designu, součástí karoserie bylo množství ostrých hran.

Auto kvůli vcelku dlouhému životnímu cyklu prošlo hned dvěma facelifty, v letech 2012 a 2015, které jej proměnily po vzoru modernějších modelů značky. Postupně inovován byl také interiér. A měnila se též nabídka motorů – k dispozici každopádně byly zážehové i vznětové, stejně jako varianta na LPG.

Základem byla koncernová platforma PQ25 (známá též jako A05), kterou Seat Ibiza 6J sdílel třeba s Volkswagenem Polo páté generace. K dispozici byla též ostrá varianta Ibiza Cupra, nejprve poháněná 1.4 TSI s přeplňováním kompresorem i turbodmychadlem, od roku 2015 přeplňovaným čtyřválcem 1.8 TSI. O výrobu Ibizy pro Evropu se starala domovská továrna Seatu v Martorellu, auto ale vznikalo též v Alžírsku.

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 4034 x 1693 x 1428 x 2469 mm (Ibiza), 4236 x 1693 x 1445 x 2469 mm (Ibiza ST)
  • Objem zavazadlového prostoru: 292 litrů (Ibiza), 480 litrů (Ibiza ST)
  • Výroba: 2008-2017 (Martorell, Španělsko)

Seat Ibiza

4

Design

4.0/5

Technika

4.0/5

Jízdní vlastnosti

4.0/5

Cena

4.0/5

Celkový dojem

4.0/5

1 komentář: „Seat Ibiza 6J (2008-2017)

  • 11 února, 2020 (07:40)
    Permalink

    Design

    4

    Technika

    4

    Jízdní vlastnosti

    4

    Cena

    4

    Celkový dojem

    4

    S dnes už minulou generací Seatu Ibiza jsem jezdil ve vrcholné variantě Cupra. Z hlediska jízdních vlastností nebo motoru (šlo už o pofaceliftovou verzi s 1.8 TSI) nebylo autu co vytknout. V zatáčkách bylo naprosto rychlé a jezdilo jak z praku. Jenže chyběla mu jiskra, kterou od hot hatchů vždy očekávám. Zkrátka to byla tak trochu nuda. Univerzální charakter auta je výhodou, tahle Ibiza Cupra je dostatečně pohodlná pro každodenní ježdění, jenže takový hot hatch už VW Group ve svém portfoliu měl, VW Polo GTI. A tak bych od Ibizy Cupra očekával více rošťáckého charakteru. Za tu cenu to ale bývala výtečná volba.

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Tyto stránky používají pro svoji lepší funkčnost soubory cookies. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. více informací

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít