Mercedes-Benz C W205 (2014-2021)

Mercedes-Benz třídy C s interním označením W205 je čtvrtá generace takto označeného modelu střední třídy, vyráběná mezi lety 2014 a 2021. Automobil byl dostupný ve čtyřech karosářských derivátech. Sedan (W205) doplnily kombi (S205), kupé (C205) a poprvé v historii této modelové řady i kabriolet (A205). V roce 2014 nahradil stávající generaci W204, v roce 2021 místo něj nastoupila generace W206. Ve své době šlo o nejprodávanější modelovou řadu značky. V roce 2015 se Mercedes-Benz C (W205) stal Světovým automobilem roku.

Postupná expanze nabídky

Jako první ještě v roce 2013 debutoval sedan, který se následně začal sériově vyrábět 4. února 2014. Automobil využil styl velké limuzíny třídy S, mezigeneračně se natáhl o 95 mm, a to hlavně díky rozvoru nataženému o 80 mm. Později následovalo i prodloužené provedení pro čínský trh, s rozvorem dále nataženým o 80 mm. Interiér s motivy třídy S využil plochou centrální obrazovku s úhlopříčkou 7″, respektive v případě navigace Comand Online 8,4″. 

Mercedes-Benz C (W205) přitom jako první vůz výrobce využil tehdy novou architekturu MRA pro vozy s pohonem zadních kol. Kombinuje čtyřprvkové zavěšení vpředu a pětiprvkové zavěšení vzadu. K dispozici byly selektivní tlumiče, stejně jako vzduchové odpružení, které bylo v rámci kategorie novinkou. Na konstrukci byla použita ocel a hliník, jejichž kombinace přispěla takřka k ideálnímu rozložení hmotnosti blízkému poměru 50:50 mezi nápravy. Samotná konstrukce byla o 70 kg lehčí než předchůdce, další optimalizace pak zajistily, že celkově byl vůz asi o 100 kg lehčí než předchozí generace.

Kombi následovalo s několikaměsíčním zpožděním, design i nárůst rozměrů reflektoval dříve uvedený sedan.

V létě 2015 debutovalo kupé. Uhlazený styl se inspiroval větším S kupé, ovlivnila ho i aerodynamika, když koeficient aerodynamického odporu má skvělou hodnotu Cd = 0,26. Oproti předchůdci se pak tato karosářská varianta natáhla o 95 mm a rozšířila o 40 mm. Rozvor se zase prodloužil o 80 mm.

Jako poslední pak na ženevském autosalonu 2016 debutoval kabriolet. Dostal čtyřmístný interiér a elektricky ovládanou plátěnou střechou, která se skládá nebo rozkládá za pouhých 20 sekund, a to až při rychlosti 50 km/h. Design až na střechu odpovídal kupé. Výbavovou specialitou kabria je pak systém Airscarf s ofukováním krku cestujících teplým vzduchem.

Široká nabídka motorů

Spolu s rozšiřováním modelové palety se postupně také měnila nabídka motorů, která se lišila i podle karosářských variant. Úplným základem byla každopádně šestnáctistovka C 160 (95 kW), stejný motor však mělo i C 200, avšak o výkonu 115 kW. C 200 bylo dvoulitrem (se 135 kW), stejně jako C 250 (avšak se 155 kW), respektive C 300 (180 kW). Vrcholem běžné nabídky byl pak vidlicový šestiválec C 400 (245 kW).

Z turbodieselů tu zase byly šestnáctistovky původem od Renaultu, C 180 d (85 kW) a C 200 d (100 kW), zatímco C 220 d bylo 2,2litrové biturbo se 125 kW. V případě C 250 d byl tento agregát naladěn na 150 kW. K dispozici byly i dva hybridy. Benzinové plug-in hybridní C 350 e využilo benzinový čtyřválec o výkonu 155 kW kombinovaný s 60kW elektromotorem. Full-hybrid C 300 h (původně C 300 BlueTec Hybrid) měl zase 2,2litrový bi-turbodiesel se 150 kW a 20kW elektromotor. Sedmistupňový automat pak v průběhu doby byl u jednotlivých agregátů nahrazen vyspělejším devítistupňovým automatem.

K dispozici logicky byly i vrcholné deriváty od AMG. Vrcholné osmiválce C 63 AMG (350 kW) a C 63 S AMG (375 kW) tentokrát doplnil i šestiválec C 43 AMG (270 kW), zpočátku prodávaný jako C 450 AMG, jako nové vyplnění nabídky mezi standardními modely a vrcholnými.

Facelift z roku 2018

V roce 2018 byla třída C generace W205 postupně modernizována. Exteriér měnily jen drobnosti, které měly zdůraznit emocionalitu. Novinkou byly hlavně světlomety, nově byla dostupná světla Multibeam LED s dálkovým svícením Ultra Range, která se v dané třídě objevila vůbec poprvé. Úpravy vnitřku se zase inspirovaly třídou S. K dispozici tak byl digitální přístrojový displej se třemi režimy zobrazení, úpravou prošel také infotainment, jehož obrazovka měla nově až 10,25″. Volant dostal dotykové plošky, přesunulo se na něj také ovládání tempomatu.

Hlavně se ale proměnila nabídka motorů. C 200 se nově stal turbodmychadlem twin-scroll přeplňovaná mildhybridní patnáctistovka s 48V palubní sítí, naladěná na 135 kW a doplněná o 10kW elektromotor. Patnáctistovkou se postupně stalo také C 180 (115 kW), avšak bez pomocného elektromotoru, zatímco C 300 v rámci přechodu na novou generaci dvoulitru M 264 posílilo na 190 kW, přičemž se rovněž stalo mildhybridem, doplněným o 10kW elektromotor.

Turbodiesely zastoupila nové generace šestnáctistovky vlastní rodiny OM 654. C 180 d mělo 90 kW, C 200 d pak 118 kW. C 220 d bylo nově dvoulitrem z rodiny OM 654, naladěným na výkon 143 kW, stejně jako C 300 d, u něhož však byl motor i díky aplikaci dvou turbodmychadel naladěn na 180 kW. Novinkou se stal i naftový plug-in hybrid C 300 de kombinující dvoulitr se 143 kW a elektromotor s 90 kW a benzinový plug-in hybrid C 300 e jako náhrada za stávající C 350 e. Nově měl čtyřválec se 155 kW a elektromotor s 90 kW.

Šestiválec bylo možné nově pořídit výhradně prostřednictvím sportovně laděného C 43 AMG, který dosahoval výkonu 287 kW. Vrcholné deriváty pak zůstaly u osmiválcového čtyřlitru s dvěma turby. C 63 AMG mělo nadále 350 kW, C 63 S AMG pak 375 kW.

Globální model

Mercedes-Benz C (W205) byl globálním modelem, a tak se vyráběl v různých destinacích po celém světě. Evropskou produkci měl na starost závod v Brémách, auto se ale vyrábělo též v Jižní Africe (East London), v USA (Tuscaloosa) nebo Číně (Peking). Lokální produkce probíhala též v Indii, Malajsii nebo Thajsku.

Mercedes-Benz C (W205): Základní technická data

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 4686 x 1810 x 1442 x 2840 mm (sedan), 4702 x 1810 x 1457 x 2840 mm (kombi), 4686 x 1810 x 1405 x 2840 mm (kupé), 4686 x 1810 x 1409 x 2840 (kabriolet)
  • Objem zavazadlového prostoru: 480 litrů (sedan), 335 litrů (sedan s hybridním pohonem), 490 litrů (kombi), 400 litrů (kupé), 285-360 litrů (kabriolet)
  • Výroba: 2014-2021 (Brémy, Německo)

Mercedes-Benz C (W205)

4.1

Design

4.5/5

Technika

4.5/5

Jízdní vlastnosti

4.0/5

Cena

3.5/5

Celkový dojem

4.0/5

Jeden myslel na “Mercedes-Benz C W205 (2014-2021)

  • 3 listopadu, 2021 (07:48)
    Trvalý odkaz

    Design

    4.5

    Technika

    4.5

    Jízdní vlastnosti

    4

    Cena

    3.5

    Celkový dojem

    4

    Mercedes-Benz třídy C generace W205 je díky bohaté nabídka karosářských verzí velkým lákadlem pro různorodé klienty, osloví jak zájemce o prémiový sedan, tak o kombík nebo stylové kupé či otevřené kabrio. Lákadlem je na svoji dobu též pokročilá technika, která se inspirovala vlajkovou lodí, třídou S, podobně jako design. I v tomto případě tak šlo objednávat třeba vzduchové odpružení. Bohužel však ojetiny ze západu zpravidla pocházejí z tamějších fleetů, a tak jsou vybaveny spíše skromně, dobře vybavený kousek je tak potřeba hledat, výbava se navíc podepisuje na vyšší ceně. Navíc po letech to může zadělat na problém, ba co víc, i základní odpružení je pohodlné, a tak pneumatické odpružení není vyloženě potřeba. Z hlediska motorů se nejvíce vyplatí se rozhlédnout po moderním dvoulitrovém turbodieselu (od faceliftu v roce 2018). Starší diesely vlastní konstrukce s objemem 2,2 litru trápí životnost rozvodů i bezpřepadové vstřikovače common-rail. Šestnáctistovka od Renaultu zase může mít problémy s netěsností v chladiči recirkulace spalin, navíc není tak kultivovaná jako agregáty vlastní konstrukce. Benzinové jednotky pak z hlediska spolehlivosti špatné nejsou, třída C generace W205 ale pochází ještě z doby, kdy zákazníci v takovém voze dávali přednost dieselu. Z hlediska závad je pak potřeba sledovat brzdy, které mohou být rychle opotřebované (díky časté jízdě na dálnici), podobně ramena přední nápravy obvykle nevydrží tak dlouho (respektive jejich uložení). Obecně pak jako u jiných prémiových značek platí, že náhradní díly nejsou zrovna levné, když ale kupujete Mercedes, musíte s tím zkrátka počítat.

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.