Volvo V60/S60 (2018-)

Volvo řady V60/S60 je model střední třídy nabízený od roku 2018 již ve své třetí generaci, a to stejně jako u předchůdce v karosářských verzích sedan a kombi. Zatímco sedan se prodává pod označením Volvo S60, praktičtější varianta nese jméno Volvo V60. Na jejích základech je odvozeno i zvýšené kombi V60 Cross Country.

Pokud mluvíme o třetí generaci tohoto vozu, máme na mysli sedan, jehož první generace dorazila v roce 2000 jako nástupce modelu S70. Kombi V60 se přidalo až později, po příchodu druhé generace S60 v roce 2010. V tomto případě ale jako první debutovalo kombi V60, a to na ženevském autosalonu 2018. Sedan následoval s několikaměsíčním zpožděním, v červnu 2018, kdy byl prezentován přímo v místě své výroby, v americké Jižní Karolíně. V září 2018 pak řadu uzavřelo zvýšené kombi s oplastovanou karoserií V60 Cross Country.

Design V60/60 navázal na designérský směr poprvé uvedený u druhé generace SUV XC90. To znamená jednoduché „skandinávské“ tvary definované světlomety s diodovým motivem tzv. Thorova kladiva nebo vertikálně orientovanými koncovými světly u kombíku V60. Cross Country se pak vedle oplastované karoserie odlišuje o 75 milimetrů zvýšenou světlou výškou, kterou zajišťuje upravený podvozek.

Technický základ poskytuje modulární platforma SPA poprvé uvedená v XC90 druhé generace. Ta znamená nejvýše čtyřválcové motory rodiny Drive-E pohánějící primárně přední kola, které jsou uloženy vpředu napříč. Podvozek tvoří vpředu dvojitá příčná ramena a vzadu víceprvkové závěsy Integral Link. K dispozici je pak pohon všech kol nebo adaptivní tlumiče.

Elektrifikace nabídky

Nabídka motorů se odlišila podle zaměření té které karosářské varianty. S60 se jakožto auto primárně pro mimoevropské trhy zcela zbavilo turbodieselů, a to v rámci odklonu Volva od naftových agregátů. U V60 orientovaného na Evropu naopak takové jednotky dostupné jsou, a to konkrétně naftové dvoulitry D3 (110 kW) a D4 (140 kW). Alternativou k nim jsou pak hned dva benzinové plug-in hybridy, T6 (250 kW) a T8 (287 kW), zpočátku doplněné o přídomek Twin Engine.

Z benzinových jednotek pak zprvu byly dostupné dvoulitry T4 (140 kW), T5 (184 kW) a T6 (224 kW). V roce 2020 je ale kvůli snížení flotilových emisí značky postupně nahradily mildhybridy, doplněné o elektromotor s výkonem 10 kW. Ty dostaly označení B3, B4, B5 a B6, přičemž výkon spalovacího motoru zůstal zachován s dosavadními deriváty.

Volvo V60 druhé generace se vyrábí hned ve dvou továrnách, v belgickém Gentu a švédské Torslandě. Odvozený sedan S60 naopak vzniká v americkém Ridgeville ve státě Jižní Karolína, respektive v čínském Čcheng-tu.

Volvo V60/S60: Základní technická data

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 4761 x 1850 x 1427 x 2872 mm (V60),  4761 x 1850 x 1431 x 2872 mm (S60)
  • Objem zavazadlového prostoru: 529 litrů (V60), 442 litrů (S60)
  • Výroba: 2018- (Gent, Belgie; Torslanda, Švédsko; Ridgeville, USA; Čcheng-tu, Čína)

Volvo S60/V60

4.5

Design

5.0/5

Technika

4.5/5

Jízdní vlastnosti

4.5/5

Cena

4.0/5

Celkový dojem

4.5/5

Jeden myslel na “Volvo V60/S60 (2018-)

  • 28 srpna, 2020 (10:33)
    Trvalý odkaz

    Design

    5

    Technika

    4.5

    Jízdní vlastnosti

    4.5

    Cena

    4

    Celkový dojem

    4.5

    Švédský kombík střední třídy vypadá prostě nádherně, kombinaci skandinávské strohosti s výraznou maskou a světlomety s „Thorovými“ kladivy se designérům Volva povedlo šikovně aplikovat na další automobil. Krásný oblek navíc ukrývá prostorný interiér i objemný zavazadelník. Vynikající je podvozek, který i v českém prostředí skvěle tlumí jednotlivé nerovnosti a ani na 18palcových kolech není zbytečně tvrdý. Dokonce bychom neváhali V60 prohlásit za nejlépe jezdící Volvo současnosti.

    Chválíme také motor. Turbodiesel D4 možná zvenku „naftově“ rachtá, v kabině je ale jeho zvuk výtečně odhlučněn, síly má navíc na rozdávání. A ani ta spotřeba není špatná… Až si říkáme, jestli není škoda, že se Volvo chce v budoucnu vznětových agregátů vzdát.

    Naopak chyby se na nové V60 hledají těžko. Automatická převodovka při změně tempa možná trochu váhá, v tak pohodovém autě jí to ale klidně odpustíte. Multimediální systém pak možná není tak intuitivní jako u německé konkurence, jedinou výraznější výtku tak vlastně máme jen k nekomunikativnímu řízení, které trochu kazí dojem z jinak skvěle jezdícího auta.

    Více na: https://www.auto.cz/volvo-v60-d4-fwd-140-kw-nejlip-jezdici-volvo-soucasnosti-123962

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tyto stránky používají pro svoji lepší funkčnost soubory cookies. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. více informací

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít