Hyundai i20 PB (2008-2014)

Hyundai i20 s interním označením PB je první generace takto pojmenovaného malého hatchbacku jihokorejské značky, prodávaná v Evropy mezi lety 2008 a 2014. Automobil tehdy nahradil obdobně velký model Getz, ke změně jména došlo v rámci přejmenování evropské nabídky značky na alfanumerická označení. V roce 2014 byla i20 nahrazena druhou generací, s interním označením GB, po více než 400.000 vyrobených exemplářích. V roce 2013 se právě s první i20 Hyundai vrátil do světa WRC.

První generace i20 se proti předcházejícímu Getzu neodlišila jen svým jménem. Nový byl také design, tzv. fluidní styl z pera týmu Thomase Bürkleho navázal na první generaci kompaktního modelu i30. Nový byl i technický základ, který později převzala třeba také Kia Venga. Uchoval si však pro malý hatchback tradiční řešení v podobě vzpěr MacPherson vpředu a jednoduché torzní nápravy vzadu.

Automobil vyvinutý v roce 2003 otevřeným technickým centrem Hyundaie v německém Rüsselsheimu navíc oproti předchůdci zásadně vyrostl, aby velikostně srovnal krok se soudobou konkurencí. Rozvor se tak natáhl o 70 mm na 2.525 mm, celková délka dokonce o 115 mm na výsledných 3.940 mm. Pětidveřový hatchback v roce 2009 doplnil také třídveřový derivát. Dvě karosářské varianty ostatně byly nabízeny už v případě Getzu.

Postupné zúžení nabídky

V době premiéry vůz zaujal bohatou nabídkou motorů, kterých bylo hned sedm. Ve všech případech přitom šlo o čtyřválce. Základem byla benzinová 1.2i (57 kW) doplněná o 1.4i (74 kW) a 1.6i (93 kW), vznětové jednotky zastupovaly 1.4 CRDi ve verzích s 55 kW a 66 kW a 1.6 CRDi ve variantách 85 kW a 94 kW. Později se však nabídka na českém trhu zúžila jen na tři nejžádanější jednotky, 1.2i (57 kW), 1.4i (74 kW) a 1.4 CRDi (55 kW).

Modernizace se pak vůz dočkal v roce 2012. Decentní změny vzhledu vycházely z tehdejšího designérského stylu značky, konkrétně přinesly motiv šestiúhelníkové masky. Celkově sportovnější výraz pak měl k autu přilákat mladší skupiny zákazníků. Úprava přídě i zádě pak i20 prodloužila o 55 mm na výsledných 3.995 mm. V nabídce motorů byl 1.4 CRDi (55 kW) nahrazen tříválcem 1.1 CRDi stejného výkonu.

Hyundai i20 PB se do Evropy dovážel z indického Chennai, kde se vyráběl v nově vybudované továrně. Část produkce ale od roku 2010 probíhala také v tureckém Izmitu.

Hyundai i20: Základní technická data

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 3940 x 1710 x 1490 x 2525 mm
  • Objem zavazadlového prostoru: 295 litrů
  • Výroba: 2008-2014 (Chennai, Indie; Izmit, Turecko)

Hyundai i20

0

Design

0.0/5

Technika

0.0/5

Jízdní vlastnosti

0.0/5

Cena

0.0/5

Celkový dojem

0.0/5

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tyto stránky používají pro svoji lepší funkčnost soubory cookies. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. více informací

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít