KatalogHyundaii20

Hyundai i20 PB (2008-2014)

Hyundai i20 s interním označením PB je první generace takto pojmenovaného malého hatchbacku jihokorejské značky, prodávaná v Evropy mezi lety 2008 a 2014. Automobil tehdy nahradil obdobně velký model Getz, ke změně jména došlo v rámci přejmenování evropské nabídky značky na alfanumerická označení. V roce 2014 byla i20 nahrazena druhou generací, s interním označením GB, po více než 400.000 vyrobených exemplářích. V roce 2013 se právě s první i20 Hyundai vrátil do světa WRC.

První generace i20 se proti předcházejícímu Getzu neodlišila jen svým jménem. Nový byl také design, tzv. fluidní styl z pera týmu Thomase Bürkleho navázal na první generaci kompaktního modelu i30. Nový byl i technický základ, který později převzala třeba také Kia Venga. Uchoval si však pro malý hatchback tradiční řešení v podobě vzpěr MacPherson vpředu a jednoduché torzní nápravy vzadu.

Automobil vyvinutý v roce 2003 otevřeným technickým centrem Hyundaie v německém Rüsselsheimu navíc oproti předchůdci zásadně vyrostl, aby velikostně srovnal krok se soudobou konkurencí. Rozvor se tak natáhl o 70 mm na 2.525 mm, celková délka dokonce o 115 mm na výsledných 3.940 mm. Pětidveřový hatchback v roce 2009 doplnil také třídveřový derivát. Dvě karosářské varianty ostatně byly nabízeny už v případě Getzu.

Postupné zúžení nabídky

V době premiéry vůz zaujal bohatou nabídkou motorů, kterých bylo hned sedm. Ve všech případech přitom šlo o čtyřválce. Základem byla benzinová 1.2i (57 kW) doplněná o 1.4i (74 kW) a 1.6i (93 kW), vznětové jednotky zastupovaly 1.4 CRDi ve verzích s 55 kW a 66 kW a 1.6 CRDi ve variantách 85 kW a 94 kW. Později se však nabídka na českém trhu zúžila jen na tři nejžádanější jednotky, 1.2i (57 kW), 1.4i (74 kW) a 1.4 CRDi (55 kW).

Modernizace se pak vůz dočkal v roce 2012. Decentní změny vzhledu vycházely z tehdejšího designérského stylu značky, konkrétně přinesly motiv šestiúhelníkové masky. Celkově sportovnější výraz pak měl k autu přilákat mladší skupiny zákazníků. Úprava přídě i zádě pak i20 prodloužila o 55 mm na výsledných 3.995 mm. V nabídce motorů byl 1.4 CRDi (55 kW) nahrazen tříválcem 1.1 CRDi stejného výkonu.

Hyundai i20 PB se do Evropy dovážel z indického Chennai, kde se vyráběl v nově vybudované továrně. Část produkce ale od roku 2010 probíhala také v tureckém Izmitu.

Hyundai i20: Základní technická data

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 3940 x 1710 x 1490 x 2525 mm
  • Objem zavazadlového prostoru: 295 litrů
  • Výroba: 2008-2014 (Chennai, Indie; Izmit, Turecko)

David Bureš

David Bureš je zakladatel a vedoucí redakce serveru Česko-slovenský auto katalog. V minulosti dlouhá léta působil na největším automobilovém magazínu v Česku, v roce 2022 rozjel tento projekt ČSAKA.cz. Miluje vozy značky Lamborghini, na autě hledá kombinaci každodenní praktičnosti a zábavného charakteru.

Jeden myslel na “Hyundai i20 PB (2008-2014)

  • Velmi solidní je také vnitřní prostor. Vepředu i vzadu se pohodlně usadí dva dospělí a i kufr je na poměry třídy nadstandardní objemem i pravidelným tvarem. Kdo chce vozit rodinu do Chorvatska, v B segmentu se logicky rozhlížet nebude, ale komu stačí malé auto s prakticky obestavěným prostorem, měl by vedle Fabie zkusit i Hyundai.

    Oproti jedničkové Fabii, kterou idvacítka nahradila, oceňuji především pohodlí a ticho v kabině. Naopak ta trojková, kterou jezdím nyní, má jednoznačně lepší jízdní vlastnosti a návykový je i projev přeplňovaného motoru. Jinak jsou ta auta, odhlédneme-li od jejich stáří, srovnatelná. Je spíše třeba zvážit, komu vyhovují silné stránky jednoho či druhého.

    Více na: https://vezpetnemzrcatku.cz/zkusenosti-majitele-hyundai-i20/

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *