Náhrada za Fiat 500X dorazí v roce 2023. Co čekat?

Fiat po začlenění do koncernu Stellantis chystá svoji renesanci. V minulosti se dokonce mluvilo o tom, že právě Fiat nejvíce využije synergií ze vzniku nové automobilové skupiny. Ve velkém totiž přezbrojí na techniku původem od francouzského PSA. Tu už postupně využily užitkové vozy (nové Scudo/Ulysse, Doblo), nyní se takový krok chystá u osobních aut. První vlaštovkou má být náhrada za Fiat 500X, chystaná pro rok 2023.

Nová generace městského SUV z dílny Fiatu má dorazit v roce 2023. A přestože se tudíž premiéra už blíží, zatím o novince víme jen málo. V minulých měsících se totiž mluvilo o různých koncepcích a řešeních tohoto auta, kvůli čemuž pořádně nevíme, co čekat.

Panda, nebo 500?

Jedny zprávy mluví o zachování stylu 500 i názvu 500X, jiné zdroje zase hovoří o stylu „Pandy“, respektive návazností na koncept Centoventi. Spekuluje se také o oživení jména Fiat 600, stejně jako třeba využití názvu Fiat 500XL nebo dokonce návrat označení Fiat Multipla.

Dle toho se liší také informace o ceně, respektive hierarchizaci vozu v rámci nabídky značky. Pokud by nadále šlo o pětistovku, půjde nepochybně o stylovku. Naopak využití motivů Pandy by znamenalo spíše levnější řešení. V takovém případě, by nové malé SUV Fiatu bylo de facto rovněž náhradou za někdejší Punto. Poslední zprávy z Itálie se přitom přiklánějí spíše k druhé možnosti.

Z hlediska techniky jsme však moudřejší. Nové malé SUV značky Fiat využije shodný základ jako nedávno představený Jeep Avenger. Oba vozy se ostatně budou vyrábět bok po boku v polské továrně Tychy. To by mohlo znamenat délku jen kolem čtyř metrů a hlavně, elektrický pohon. Ostatně do roku 2030 má Fiat nabízet jen elektromobily.

Avenger nicméně na vybraných trzích nabídne i spalovací motor. To samé má platit i pro bratrský Fiat. V jeho případě se konkrétně spekuluje o nástupu nového mild-hybridu, elektrofikovaného benzinového tříválce o objemu 1,2 litru.

Není přitom vyloučeno, že Fiat nabídne hned dvě SUV segmentu B. Jedno by bylo právě spíše dostupné, rodinné, v rámci nové generace rodiny Panda. Druhé by pak bylo stylovější, dražší, jakožto člen rodiny 500. Nechme se překvapit, více bychom měli vědět už za pár měsíců.

(vydáno 21.9.2022 8:29, aktualizováno 13.12.2022 20:22)

DB

David Bureš je vedoucí redakce serveru Česko-slovenský auto katalog. V minulosti dlouhá léta působil na největším automobilovém magazínu v Česku, v roce 2022 rozjel projekt ČSAKA.cz. Miluje vozy značky Lamborghini, na autě hledá kombinaci praktičnosti a zábavného charakteru.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *