Fiat Scudo (2021-)

Fiat Scudo je středně velký užitkový model, který na konci roku 2021 debutoval ve své třetí generaci. Ta v nabídce nahradila model Talento, vzniklý jako sourozenec Renaultu Trafic. Stejně jako první dvě generace, nabízené mezi lety 1995 až 2016, šlo o společný projekt s francouzskými automobilkami Citroën a Peugeot. Fiat se k této spolupráci vrátil v rámci zrodu koncernu Stellantis, vzniklého právě sloučením Fiat Chrysler Automobiles a Skupiny PSA, do níž francouzské značky patřily. Tehdy z tohoto důvodu ukončil dosavadní spolupráci s Renaultem. Na stejném základu tentokrát vznikla také odvozená osobní dodávka Fiat Ulysse, pojmenovaná po někdejším velkém MPV.

Scudo je tudíž sourozencem soudobých generací Citroënu Jumpy, Peugeotu Expert a Opelu Vivaro. Navazuje tak na stejnojmenné předchůdce z minulosti, které taky byli sourozenci Expertu a Jumpy. Oproti bratrům se liší jen v detailech, hlavně logy Fiatu.

Jak už to tak u užitkových vozidel bývá, nabídka derivátů je opravdu bohatá. Výchozí furgon (Van) doplňuje také Crew Van (kombinující šestimístnou kabinu s nákladovým prostorem), platforma pro různé nástavby a osobní Combi s prostorem až pro devět osob. Vybírat je navíc možné hned ze tří délkových provedení (4.610 mm, 4.960 mm a 5.310 mm) a dvou výšek (1.890 mm a 1.940 mm).

Ze sourozenců Scudo přebírá také svoji výbavu. Zákazníci mohou mimo jiné objednávat head-up displej, parkovací kameru s 180° pohledem a Grip Control umožňující nastavit elektronické systémy pro různé typy povrchu pod koly. Praktickým prvkem je pak tzv. Moduwork, který přemění sedadlo spolujezdce v pracovní stanici a zároveň slouží jako průchozí systém z nákladového prostoru do kabiny pro převoz extra dlouhých předmětů.

Turbodiesely i elektrické E-Scudo

Už dopředu automobilka avizovala, že Scudo podobně jako sourozenci bude nabízen také ve formě elektromobilu. Tzv. E-Scudo se rovněž spoléhá na elektromotor s výkonem 100 kW a nabízí výběr mezi dvěma sadami baterií, s kapacitou 50 kWh nebo 75 kWh. Verze se spalovacím motorem se pak spoléhá výhradně na turbodiesely. Buď je tady patnáctistovka ve verzích se 75 kW a 88 kW, nebo dvoulitr se 107 kW a 130 kW. Základem je šestistupňový manuál, slabší dvoulitr nabízí i osmistupňový automat, který je pro vrcholný derivát standardem.

Fiat Scudo se na vybraných trzích začalo prodávat ještě před koncem roku 2021, další odbytiště budou následovat v roce 2022. O jeho výrobu se stará závod Hordain na severu Francie, známý kdysi jako Sevel Nord, kde se vyrábělo už původní Scudo. Zde se ostatně již vyrábějí také sourozenci od Citroënu, Peugeotu nebo Opelu.

Fiat Scudo: Základní technická data

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 4610, 4960, nebo 5310 x 1920 x 1890, nebo 1940 x 2925, nebo 3275 mm
  • Objem zavazadlového prostoru: 0,7 až 6,6 m3 podle verze
  • Výroba: 2021- (Hordain, Francie)

Ohodnoťte Fiat Scudo i vy, v komentářích pod článkem

Fiat Scudo

0

Design

0.0/5

Technika

0.0/5

Jízdní vlastnosti

0.0/5

Cena

0.0/5

Celkový dojem

0.0/5

DB

David Bureš je vedoucí redakce serveru Česko-slovenský auto katalog. V minulosti dlouhá léta působil na největším automobilovém magazínu v Česku, v roce 2022 rozjel projekt ČSAKA.cz. Miluje vozy značky Lamborghini, na autě hledá kombinaci praktičnosti a zábavného charakteru.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *