Citroën C3 Aircross (2017-)

Citroën C3 Aircross je malé městské SUV vyráběné francouzskou automobilkou od roku 2017, kdy se vůz stal nepřímým nástupcem malého MPV C3 Picasso. Automobilka touto změnou reagovala na pokles zájmu zákazníků o malá MPV a naopak rostoucí prodeje malých SUV.

Design automobilu vychází z konceptu C-Aircross představeného v roce 2017, navrhoval jej tým šéfdesignéra Citroënu Alexandra Malvala. Navazuje na styl malého hatchbacku C3 třetí generace, s nímž sdílí řešení extravagantní přídě s rozdělenými světlomety. Podobný je rovněž interiér. Na rozdíl od C3 však postrádá vzduchové kapsy airbump, naopak tu je zajímavý designový prvek v podobě „žaluzií“ v zadních bočních okénkách.

Originální design doplňuje i pestrá nabídka barev, v době premiéry Citroën dokonce mluvil o 85 různých barevných kombinacích (osm barev karoserie, tři barvy střechy, čtyři barevné pakety s kontrastními detaily). Interiér se pak snaží být praktický skoro jako malé MPV, proto nechybí posuvná zadní lavice v rozmezí 150 mm.

Základem auta je platforma PF1 sdílená se soudobou C3 nebo SUV Opel Crossland X, po jehož boku se Citroën C3 Aircross vyrábí ve španělské Zaragoze. To znamená, že k dispozici je výhradně pohon předních kol, čtyřkolku pouze supluje systém Grip Control, který umí nastavit elektroniku v pěti režimech pro co nejlepší trakci na různých druzích povrchu. Nabídka motorů zahrnuje benzinové tříválce PureTech a turbodiesely řady BlueHDi.

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 4150 x 1760 x 1640 x 2600 mm
  • Objem zavazadlového prostoru: 410-520 litrů
  • Výroba: 2017- (Zaragoza, Španělsko)

Citroën C3 Aircross

3.7

Design

3.0/5

Technika

4.0/5

Jízdní vlastnosti

4.0/5

Cena

4.0/5

Celkový dojem

3.5/5

1 komentář: „Citroën C3 Aircross (2017-)

  • 13 února, 2020 (11:19)
    Permalink

    Design

    3

    Technika

    4

    Jízdní vlastnosti

    4

    Cena

    4

    Celkový dojem

    3.5

    Citroën aktuálně razí nekonvenční styl, což platí také pro malé SUV C3 Aircross. Jenže co naplat, když design inspirovaný C3 na malém SUV nefunguje tak dobře jako u malého hatchbacku. Aircross zkrátka z některých úhlů vypadá poněkud otyle. Své zastánce ale auto pořád má a ti ocení i netradiční detail v podobě žaluzií na zadních bočních okénkách. Na rozdíl od C3 je pak uvnitř více místa, a to i díky posuvné zadní lavici. Sedadlo spolujezdce je navíc za příplatek sklopné, a tak lze uvnitř převážet až 2,4 metru dlouhé předměty. Právě vnitřní prostor souvisí s celkovým charakterem pohodáře. Aircross je zkrátka hlavně o komfortu, v zatáčkách se tak notně naklání, jenže proč byste s malým SUV měli pospíchat. Tříválec 1.2 PureTech je pak tradičně jadrnější, ve verzi s 81 kW má ale dost síly.

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Tyto stránky používají pro svoji lepší funkčnost soubory cookies. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. více informací

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít