Citroën C3 Aircross (2017-)

Citroën C3 Aircross je malé městské SUV vyráběné francouzskou automobilkou od roku 2017, kdy se vůz stal nepřímým nástupcem malého MPV C3 Picasso. Automobilka touto změnou reagovala na pokles zájmu zákazníků o malá MPV a naopak rostoucí prodeje malých SUV.

Design automobilu vychází z konceptu C-Aircross představeného v roce 2017, navrhoval jej tým šéfdesignéra Citroënu Alexandra Malvala. Navazuje na styl malého hatchbacku C3 třetí generace, s nímž sdílí řešení extravagantní přídě s rozdělenými světlomety. Podobný je rovněž interiér. Na rozdíl od C3 však postrádá vzduchové kapsy airbump, naopak tu je zajímavý designový prvek v podobě „žaluzií“ v zadních bočních okénkách.

Originální design doplňuje i pestrá nabídka barev, v době premiéry Citroën dokonce mluvil o 85 různých barevných kombinacích (osm barev karoserie, tři barvy střechy, čtyři barevné pakety s kontrastními detaily). Interiér se pak snaží být praktický skoro jako malé MPV, proto nechybí posuvná zadní lavice v rozmezí 150 mm.

Základem auta je platforma PF1 sdílená se soudobou C3 nebo SUV Opel Crossland X, po jehož boku se Citroën C3 Aircross vyrábí ve španělské Zaragoze. To znamená, že k dispozici je výhradně pohon předních kol, čtyřkolku pouze supluje systém Grip Control, který umí nastavit elektroniku v pěti režimech pro co nejlepší trakci na různých druzích povrchu.

Nabídka motorů v době premiéry zahrnovala benzinové tříválce 1.2 PureTech ve verzích s 60 kW a 81 kW a turbodiesel 1.6 BlueHDi ve variantách se 73 kW a 88 kW. V průběhu let se ale portfolio změnilo, tříválec 1.2 PureTech se zbavil základního derivátu a naopak nabídl silnější provedení s 96 kW. Naftovou šestnáctistovku zase nahradil modernější turbodiesel 1.5 BlueHDi se 75 kW, respektive 88 kW.

Dospělejší tvář

Pro rok 2021 se pak Citroën C3 Aircross dočkal modernizace. Jestliže doposud sázel na originální mladistvou tvář, v rámci faceliftu se chtěl stát dospělejším. Řešením přídě navázal na motiv z konceptu CXperience, který již dříve užila modernizovaná C3 a soudobá C4. Uvnitř se zase objevil devítipalcový displej multimediálního systému místo sedmipalcového nebo komfortní sedačky Advanced Comfort dříve uvedené v C4 Cactus.

Změnily se i možnosti individualizace. Citroën nově hovořil o 70 možných kombinacích. Laků karoserie už bylo dostupných jen sedm, kontrastní střechu pak bylo možné vybrat pouze z černé a bílé, k dispozici však stále byly čtyři různé pakety barevných doplňků.

Lehce měnila se i nabídka motorů, když základní 1.5 BlueHDi posílil na 81 kW.

Citroën C3 Aircross: Základní technická data

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 4150 x 1760 x 1640 x 2600 mm
  • Objem zavazadlového prostoru: 410-520 litrů
  • Výroba: 2017- (Zaragoza, Španělsko)

Ohodnoťte Citroën C3 Aircross i vy, v komentářích pod článkem

Citroën C3 Aircross

3.95

Design

3.8/5

Technika

4.0/5

Jízdní vlastnosti

4.0/5

Cena

4.3/5

Celkový dojem

3.8/5

2 komentáře: „Citroën C3 Aircross (2017-)

  • 13 února, 2020 (11:19)
    Trvalý odkaz

    Design

    3

    Technika

    4

    Jízdní vlastnosti

    4

    Cena

    4

    Celkový dojem

    3.5

    Citroën aktuálně razí nekonvenční styl, což platí také pro malé SUV C3 Aircross. Jenže co naplat, když design inspirovaný C3 na malém SUV nefunguje tak dobře jako u malého hatchbacku. Aircross zkrátka z některých úhlů vypadá poněkud otyle. Své zastánce ale auto pořád má a ti ocení i netradiční detail v podobě žaluzií na zadních bočních okénkách. Na rozdíl od C3 je pak uvnitř více místa, a to i díky posuvné zadní lavici. Sedadlo spolujezdce je navíc za příplatek sklopné, a tak lze uvnitř převážet až 2,4 metru dlouhé předměty. Právě vnitřní prostor souvisí s celkovým charakterem pohodáře. Aircross je zkrátka hlavně o komfortu, v zatáčkách se tak notně naklání, jenže proč byste s malým SUV měli pospíchat. Tříválec 1.2 PureTech je pak tradičně jadrnější, ve verzi s 81 kW má ale dost síly.

    Reagovat
  • 22 dubna, 2020 (11:04)
    Trvalý odkaz

    Design

    4.5

    Technika

    4

    Jízdní vlastnosti

    4

    Cena

    4.5

    Celkový dojem

    4

    + Nekonvenční styl, praktický interiér díky sklopnému sedadlu spolujezdce a posuvné zadní lavici, potentní tříválec 1.2 PureTech (81 kW), komfortní odpružení, atraktivní cenovka
    – Sedadla kvůli minimálnímu bočnímu vedení moc nepodrží, náklony karoserie v zatáčkách, příliš vysoko ukotvené sedadlo spolujezdce, pomalé načítání navigace

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tyto stránky používají pro svoji lepší funkčnost soubory cookies. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. více informací

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít