SEAT zahájil výrobu aktuální generace modelu Leon ve variantě TGI. Verze na zemní plyn rozšiřuje nabídku pohonů pro kompaktní modelovou řadu, která zahrnuje motory na benzin, naftu, částečně hybridní pohony, externě nabíjitelné hybridní pohony a nyní i motor na stlačený zemní plyn (CNG).
Leon TGI je vybaven přeplňovaným zážehovým čtyřválcem 1.5 TGI, který dosahuje nejvyššího výkonu 96 kW a poskytuje maximální točivý moment 200 N.m. Stejné ústrojí se tak již dříve objevilo v nabídce pro technicky spřízněné modely Škoda Octavia a VW Golf.
Automobil je vybaven třemi nádržemi na CNG s využitelnou celkovou kapacitou 17,3 kg, díky nimž dokáže bez doplňování paliva ujet na CNG až 440 km. Pokud by snad došlo k nejhoršímu a plynové nádrže se vyprázdnily, motor automaticky přepne na spalování benzinu. Sekundární palivová nádrž pojme devět litrů benzinu, je tak spíše nouzovou záležitostí pro případ potřeby.
SEAT Leon TGI má spotřebu zemního plynu pouhých 3,9 až 4,3 kg na 100 kilometrů a nízké emise CO2, 107 až 118 g/km podle metodiky WLTP. Toho se povedlo dosáhnout i proto, že agregát používá inovativní Millerův spalovací proces s vysokým kompresním poměrem 12,5:1, který zvyšuje hospodárnost a snižuje emise oxidu uhličitého.
Automobil se bude dodávat v obou pro Leon dostupných karosářských verzích, tedy jako pětidveřový hatchback a kombi Sportstourer, a to v kombinaci s mechanickou převodovkou i automatickou převodovkou DSG.
Zatím je však Leon TGI na českém trhu dostupný pouze ve formě hatchbacku, a to s převodovkou DSG. České ceny podle zveřejněného konfigurátoru začínají na částce 654.900 korun za výbavová stupeň Style.