Budoucnost BMW: Co všechno pro nás v Mnichově chystají?

BMW je dnes velký kolos s širokou nabídkou modelů, který každoročně prezentuje hned několik důležitých novinek. Nejinak tomu bude i v následujících letech. Jaká bude nejbližší budoucnost BMW?

Ty nejbližší novinky mnichovské luxusní značky už známe. Již zanedlouho se začne prodávat nová generace sportovního sedanu M3, stejně jako odvozeného kupé i kabrioletu M4. Na trh dorazí i nový vrcholný supersedan M5 CS a v příštím roce má následovat M3 Touring, první sériové kombi v historii tohoto modelu. Pravověrní fanoušci ryzího sportovního charakteru BMW se tak mají na co těšit.

Vedle sporťáků divize BMW M GmbH se ale očekává také nová generace kupé řady 2, údajně chystaná k představení na říjen 2021. Na rozdíl od 2 Gran Coupé zůstane u tradiční koncepce s pohonem zadních kol a motorem vpředu podélně. Pro rok 2022 se pak počítá s modernizací roadsteru Z4.

Expanze elektroaut

Jen o sporťácích už to ale dnes nemůže být. Stále větší roli hrají dnes elektromobily, jejichž nabídku chystá rozšířit také BMW, které v tomto sledu poněkud zaspalo dobu. Už v nejbližší době však chce konkurenci rozšiřující nabídku svých elektrovozů přece jen rychleji dohnat. Do roku 2023 tak chce nabídnout hned 12 čistě elektrických automobilů. Předseda představenstva BMW Oliver Zipse přitom razí strategii co nejširší nabídky, díky čemuž mají být elektrické deriváty spíše doplňkem stávajících modelů než jejich nahrazení.

Na vrcholu elektrické nabídky BMW má stát delší dobu avizované SUV nakonec nazvané iX, které chce být technologickou vlajkovou lodí značky. Velké SUV chce užít tu nejmodernější techniku ukazující veškeré znalosti a schopnosti mnichovské automobilky. BMW iX se představilo již loni, do prodeje ale vstoupí až letos, přičemž poslední zprávy naznačují, že se opozdí až na příští rok. Naopak iX3, elektrický derivát X3, na trh opravdu dorazí už letos, i pro Evropu se přitom bude vyrábět v Číně.

Právě iX3 je první ukázkou, kterak BMW chystá odvodit elektrický derivát od konvenčních modelů aktuální nabídky. Do budoucna má následovat také iX1, na bázi příští generace X1 (U11), která by mohla debutovat ještě před koncem roku. V příští generaci pak elektrické provedení dostanou i řady 5 a 7, a to ve formě derivátů i5 a i7. Mimochodem nová 7-Series (údajně interně G70) má debutovat na podzim roku 2022 s tím, že její design údajně navrhl Jozef Kabaň, někdejší šéfdesignér Škody Auto, za svého krátkého působení v mnichovské automobilce. Nová 5-Series (interně prý G60) pak bude následovat rok nato.

Už jen jediné MPV

V tomto směru je už takřka jistotou, že v příští generaci řady 3 dorazí odvozený model i3. Použije tudíž označení dnešního městského elektroauta i3, jehož další budoucnost je v tuto chvíli nejasná. Zapomenout nesmíme ani už pro letošní rok připravovaný elektrický model i4, který má být derivátem nové generace 4 Gran Coupé.

I přes obecné rozšíření nabídky derivátů se nicméně počítá také s koncem jednoho modelu. Řeč je o MPV BMW 2 Gran Tourer, které se už druhé generace nedočká. Segment velkoprostorových aut nicméně značka zcela neopustí, menší BMW 2 Active Tourer pokračovat bude a už v průběhu letošního roku se dočká druhé generace.

Naopak v případě SUV mezigenerační obměna údajně čeká veškeré stávající modely, včetně třeba crossoveru X2. Navíc se prý počítá i s obřím SUV-kupé BMW X8 (G08), které by se mělo odhalit ještě letos.

DB

David Bureš je vedoucí redakce serveru Česko-slovenský auto katalog. V minulosti dlouhá léta působil na největším automobilovém magazínu v Česku, v roce 2022 rozjel projekt ČSAKA.cz. Miluje vozy značky Lamborghini, na autě hledá kombinaci praktičnosti a zábavného charakteru.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *