BMW iX je tu jako nová technologická vlajková loď značky. Do prodeje vstoupí v roce 2021

BMW přichází s napjatě očekávanou technologickou výkladní skříní značky, kterou je model iX, vycházející z konceptu Vision iNext. Toto velké luxusní SUV s elektrickým pohonem kombinuje nejnovější poznatky společnosti v oblasti designu, automatizovaného řízení, konektivity, elektrifikace, služeb i udržitelnosti. Do prodeje vůz vstoupí během roku 2021.

Příchod této technologické vlajkové lodi BMW poprvé avizoval již v roce 2018 koncept Vision iNext. Jméno se sice před zahájením sériové výroby pozměnilo, základ designu ale zůstal zachován. Přední maska tvořená pro BMW charakteristickými ledvinkami je tak obří a vertikálně orientovaná ve stylu druhé generace řady 4. Jelikož jako elektromobil iX nepotřebuje velké přívody vzduchu, slouží maska k jiným účelům. Do masky s průhledným krytem je totiž integrována kamerová technologie, radarové funkce a další senzory, stejně jako topná tělesa a čisticí systém senzorů.

Délka odpovídá zhruba aktuálnímu modelu X5, výška zase X6, rozvor náprav má pak rovné tři metry.

„BMW iX ukazuje, jak můžeme dát novým technologiím velmi moderní a emotivní design. Vůz je technologicky složitý, ale působí velmi jasně a nekomplikovaně,“ říká na adresu designu novinky Adrian van Hooydonk, Senior Vice President BMW Group Design.

Uvnitř zase zaujme šestiúhelníkový volant, zatímco displeje a ovládací prvky jsou zredukovány pouze na to nejdůležitější. Centrálním ovládacím prvkem je tak jednodílný prohnutý displej spojující 12,3″ přístrojový štít a 14,9″ kontrolní displej. Propojená sestava displejů natočených k řidiči optimalizuje zobrazování informací a ještě více zjednodušuje dotykové ovládání displeje. Pořád tu však nechybí ani dobře známý ovladač iDrive na středovém tunelu.

BMW iX je první model značky postavený na nové modulární platformě, na níž má spočívat budoucnost značky. Do budoucna ji tudíž použijí i další modely.

O pohon se pak stará pátá generace elektrického systému BMW eDrive, kterou v tomto případě tvoří dva elektromotory. Ty podle nejnovějších výpočtů zajišťují maximální výkon více než 370 kW. Baterie pak mají poskytnout kapacitu více než 100 kWh, což by mělo stačit k dojezdu přes 600 kilometrů. Nová technologie nabíjení pak umožňuje rychlonabíjení stejnosměrným proudem až do výkonu 200 kW. Tímto způsobem lze baterii nabít z 10 na 80 procent plné kapacity za méně než 40 minut.

BMW iX se začne v továrně v německém Dingolfingu vyrábět ve druhé polovině roku 2021.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.