BMW X6 G06 (2019-)

BMW X6 s interním označením G06 je třetí generace velkého SUV kupé mnichovské automobilky, která debutovala v roce 2019. Tehdy nahradila druhou generaci X6 (F16), která se prodávala jen šest let. BMW urychlilo generační cykly svých aut, aby rychleji reagovalo na moderní trendy. Sama automobilka X6 označuje jako SAC (sportovně aktivní kupé).

Automobil koncepčně navázal na předchůdce, co do siluety karoserie, samotné detaily však vycházely ze soudobého designérského stylu značky. To znamená třeba opticky propojené ledvinky (nazývané mimochodem single-frame, tedy stejně jako maska chladiče konkurenčního Audi), které za příplatek mohou být osvětlené. Standardem jsou diodové světlomety (za příplatek laserové), koncová světla jsou pak nízká a široká, až ke středu zádi, také podle soudobého stylu BMW. Z přídě pak zmizely kulaté mlhovky, které využíval předchůdce. V době debutu pak šlo vybírat mezi dvěma pakety upravujícími vzhled, xLine sázel více na robustnost, M Sport spíše na dynamický vzhled.

Mezigeneračně se vůz natáhl o 26 mm a rozšířil o 15 mm, zároveň je však ve srovnání s předcházející generací F16 nižší o šest milimetrů. Rozvor se pak prodloužil dokonce o 42 mm.

Základem se stala modulární platforma CLAR, sdílená i s dalšími BMW „géčkové generace,“ jako je řada 5 (G30) nebo X5 (G05). Podvozek tudíž vpředu tvoří lichoběžníková náprava, zatímco vzadu je pětiprvková náprava. Za příplatek lze pořídit vzduchové odpružení s automatickým udržováním světlé výšky.

BMW X6 (G06) debutovalo se čtyřmi motory. Naftový šestiválec xDrive30d (195 kW) doplnil čtyřikrát přeplňovaný vznětový třílitr M50d (294 kW). Benzinové jednotky zastupovaly šestiválec xDrive40i (250) a 4,4litrový osmiválec M50i (390 kW).

Časem se nabídka rozšířila o mildhybridní naftový šestiválec xDrive40d (250 kW) nebo vrcholné X6 M. To využilo dvakrát přeplňovaný vidlicový osmiválec o objemu 4,4 litru, naladěný na 441 kW. Ve verzi X6 M Competition pak tento agregát posílil dokonce na 460 kW.

Základní technická data

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 4935 x 2004 x 1696 x 2975 mm
  • Objem zavazadlového prostoru: 580 litrů
  • Výroba: 2019- (Spartanburg, USA)

BMW X6

4.4

Design

4.0/5

Technika

4.8/5

Jízdní vlastnosti

4.8/5

Cena

4.0/5

Celkový dojem

4.5/5

2 komentáře: „BMW X6 G06 (2019-)

  • 20 května, 2020 (07:35)
    Trvalý odkaz

    Design

    4

    Technika

    4.5

    Jízdní vlastnosti

    4.5

    Cena

    4

    Celkový dojem

    4.5

    Řeknu to na rovinu, nejsem zrovna příznivce SUV kupé (kromě snad nesmírně povedeného Audi Q8), a tak bych motorizaci M50i xDrive bral raději ve zcela jiném modelu – řadě 5, 8 Gran Coupé nebo třeba X5, když už bych měl zvolit SUV. Jestliže vám ale tato koncepce není cizí, není novému BMW X6 vlastně co vytknout.

    Testovaný osmiválec M50i xDrive je zkrátka dokonalý, což se potvrdilo také v nové X6. Odhlédneme-li od vysoké spotřeby, která je však u tak velkého SUV s benzinovým motorem o objemu 4,4 litru očekávatelná, nemá motor prostě chybu. Osmiválec je nesmírně silný a má lahodný zvuk.

    Co se týče samotného auta, tak má pro mě až nečekaně pohodlný podvozek, samozřejmostí je i širokánská výbava a luxusní interiér. Omezený prostor vzadu, respektive nízké ukotvení zadní lavice, pak vyplývá z dané koncepce.

    Takže jak říkám, pro mě BMW X6 ani v nejnovější generaci není, kdo ale velké luxusní SUV kupé zkrátka chce, pro něho je skvělou volbou.

    Více na: https://www.auto.cz/bmw-x6-m50i-xdrive-390-kw-kdyz-suv-kupe-milujes-neni-co-resit-134291

    Reagovat
  • 20 května, 2020 (10:08)
    Trvalý odkaz

    Design

    4

    Technika

    5

    Jízdní vlastnosti

    5

    Cena

    4

    Celkový dojem

    4.5

    Na BMW X6 můžete kritizovat leccos, nabubřelý vzhled nebo image, ne však to, že by to bylo špatné auto. Ono je totiž v současné generaci výborné. Jezdil jsem s osmiválcovou verzí M50i a kritizovat jsem na ní mohl jen to, co patří ke koncepci. Šířka znesnadňuje jízdu na úzkých okreskách, vysoká nákladová hrana zavazadelníku znesnadňuje manipulaci se zavazadly a prostor na zadních sedadlech je vlivem siluety karoserie prostě omezený, navíc se na nich sedí nepohodlně nízko. Silný benzinový osmiválec pak logicky žere, pod 10 l/100 km se jen tak nedostanete, z dlouhodobého hlediska počítejte spíše s 15, 16 l/100 km. Samo o sobě fantasticky jezdí, v zatáčkách perfektně maskuje své rozměry a jeho podvozek je nečekaně pohodlný, ani sportovně laděné M50i není nepříjemně tvrdé. Interiér je luxusní (včetně kufru, takhle pečlivé čalounění jinde jen tak nenajdete) a sladění techniky typicky dokonalé.

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.