Audi A6 s interním označením C7 (nebo též 4G) je čtvrtá generace takto pojmenovaného luxusního modelu vyšší střední třídy německé značky, nabízený mezi lety 2011 až 2018. Při započtení někdejšího předchůdce, Audi 100, šlo už sedmou generaci takto velkého modelu čtyř kruhů. Automobil dostupný jako sedan a kombi v nabídce nahradil stávající třetí generaci A6 (C6), posléze místo něj přišla pátá generace A6 (C8). Poprvé od vozu byl odvozen i podobně velký model A7 Sportback, dostupný ve formě fastbacku.
Design navrhnul Jurgen Löffler, který vsadil na agresivnější vizáž než větší A8 ze stejného období. Vedle xenonových světel tu byly i ty diodové. Rozvor se mezigeneračně natáhl o 69 mm na 2.912 mm, délka se naopak paradoxně zkrátila o 12 mm na 4.915 mm. Přesto šlo o jeden z největších vozů segmentu své doby.
Za základ posloužila platforma MLB kombinující vysokopevnostní ocele a další lehké materiály. Hliníkové slitiny tvořily pětinu konstrukce. Konkrétně byly využity nejen na blatníky, kapoty, dveře, ale i na vzpěry v motorovém prostoru, příčníky v oblasti nárazníku nebo příčné výztuhy v oblasti zavazadelníku.
Podvozek nově využil pětiprvkové zavěšení vpředu místo čtyřprvkového, vzadu byla lichoběžníková náprava. Pohon všech kol quattro využívá v A6 mezinápravový diferenciál s korunovým převodem. Novinkou byla funkce přibrzďování kol.
Čtyřválce, šestiválce i V8
Nabídka motorů v době premiéry čítala dva benzínové a dva naftové agregáty. Ty zážehové zprvu zahrnovaly výhradně šestiválce, atmosférický 2.8 FSI (150 kW) a kompresorem přeplňované 3.0 TFSI (220 kW). Z turbodieselů tu byly čtyřválec 2.0 TDI (130 kW) a šestiválec 3.0 TDI ve verzích se 150 kW a 180 kW. V závislosti na verzi tu byla k dispozici CVT převodovka Multitronic nebo dvoupokojový S tronic. Novinkou pak bylo Audi A6 Hybrid, kombinující 2.0 TFSI (155 kW), elektromotor s 33 kW a osmistupňový automat.
Později tu byl i 2.0 TFSI (132 kW), místo něhož a 2.8 FSI v roce 2014 přišly 1.8 TFSI (140 kW) a 2.0 TFSI (185 kW). Turbodiesel 2.0 TDI ve stejné době posílil na 140 kW, mezitím přišly i úsporné verze se 100 kW a 110 kW pro vybrané trhy. Šestiválec 3.0 TDI si zase polepšil na 160 kW a 200 kW. Novinkou byla i verze 3.0 TDI competition s 240 kW.
Součástí nabídky byly opět i odvozené modely. V roce 2012 na ženevském autosalonu debutovalo zvýšené kombi Audi A6 Allroad Quattro. Ve stejném roce se představilo i sportovní Audi S6 s osmiválcem 4.0 TFSI (309 kW). Rok na to došlo i na vrcholné Audi RS 6 Avant s osmiválcem vyladěným dokonce na 412 kW. Jak z názvu vyplývá, k dispozici bylo výhradně jako kombi.
Audi A6 (C7): Základní technická data
- Délka x šířka x výška x rozvor: 4915 x 1874 x 1455 x 2912 mm (A6), 4933 x 1874 x 1455 x 2912 mm (A6 Avant)
- Objem zavazadlového prostoru: 530 litrů (A6), 565 litrů (A6 Avant)
- Výroba: 2011-2018 (Neckarsulm, Německo)