Toyota Proace II (2016-)

Toyota Proace je lehký užitkový automobil střední hmotnostní kategorie, který v roce 2013 v rámci nabídky značky nahradil model Hiace. Od roku 2016 se vůz prodává ve své druhé generaci, která stejně jako ta první vznikla díky spolupráci Toyoty s francouzskou Skupinou PSA. Toyota Proace druhé generace totiž sdílí základ se soudobými generacemi modelů Citroën Jumpy a Peugeot Expert. Na bázi dodávky je odvozena také osobní varianta Toyota Proace Verso, sourozenec Citroënu SpaceTourer a Peugeotu Traveller. Později je doplnil i Opel Vivaro/Zafira Life.

Design automobilu díky shodnému základu vychází z bratrských modelů francouzského koncernu, největší odlišností je jinak tvarovaná příď. Ta má svébytné světlomety a masku, čímž opticky navazuje na modernizované MPV Toyota Verso z roku 2012. Styl sama automobilka nazývá Under Priority.

Kabina byla navržena tak, aby splnila požadavky cílové klientely na robustnost a prostornost. Opět přitom sdílí prvky se svými sourozenci.

K dispozici jsou jak u užitkového Proace, tak u osobního Proace Verso tři karosářské varianty. Základní City (na některých trzích Compact) s rozvorem 2,9 metru je dlouhé 4,3 metru, zatímco střední Medium má rozvor 3,2 metru a celkovou délku 4,9 metru. Vrcholem je pak verze Long rovněž s rozvorem 3,2 metru, s délkou však 5,3 metru, díky prodlouženému zadnímu převisu. Už nejkratší provedení je přitom možné pořídit až v devítimístném provedení.

Také nabídka motorů souvisí s technickým základem sdíleným s vozy Skupiny PSA. Jestliže u osobních aut se Toyota v Evropě prakticky zbavila turbodieselů, Proace debutovalo výhradně s nimi. V době premiéry byl vůz dostupný se čtyřválci 1.6 D-4D (ve verzích se 70 a 85 kW) a 2.0 D-4D (110 kW a v případě Proace Verso i 132 kW).

V průběhu let se však nabídka proměnila. Šestnáctistovku v roce 2018 nahradil 1.5 D-4D (88 kW), zatímco inovované 2.0 D-4D od téhož roku nabídl výkonové verze 90 kW, 110 kW a 130 kW. Pro rok 2021 pak nabídku obohatila elektrická verze Proace Verso Electric s výkonem 100 kW a výběrem mezi 50kWh a 75kWh lithium-iontovými bateriemi.

Toyota Proace: Základní technická data

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 4606 x 1920 x 1905 x 2925 mm (Compact), 4956 x 1920 x 1890 x 3275 mm (Medium), 5308 x 1920 x 1890 x 3275 (Long)
  • Objem zavazadlového prostoru: 1356 litrů (Compact 5 míst), 1624 litrů (Medium 5 míst), 2011 litrů (Long 5 míst)
  • Výroba: 2016- (Valenciennes, Francie)

Ohodnoťte Toyotu Proace i vy, v diskuzi pod článkem:

Toyota Proace

4.05

Design

4.0/5

Technika

4.0/5

Jízdní vlastnosti

4.0/5

Cena

4.2/5

Celkový dojem

4.0/5

3 komentáře: „Toyota Proace II (2016-)

  • 17 listopadu, 2020 (15:57)
    Trvalý odkaz

    Design

    4

    Technika

    4

    Jízdní vlastnosti

    4

    Cena

    4

    Celkový dojem

    4

    + Prostorný interiér, objemný zavazadelník, pohodlný podvozek, úsporný turbodiesel 2.0 D-4D (110 kW) s přesnou manuální převodovkou, solidní odhlučnění, solidní cena, možnost bohaté výbavy
    – Pořád blíže dodávce než osobnímu autu, chybějící pečlivější oddělení kabiny od zavazadelníku, malé odkládací prostory vpředu

    Reagovat
  • 17 listopadu, 2020 (15:59)
    Trvalý odkaz

    Design

    4

    Technika

    4

    Jízdní vlastnosti

    4

    Cena

    4

    Celkový dojem

    4

    Testovaný exemplář Toyoty Proace Verso je opravdu neobvyklý, kombinace jen dvou řad sedadel a delší karoserie znamená, že zavazadelník už v tomto případě není ani tak zavazadleník jako spíše nákladový prostor, do něhož toho naskládáte opravdu hodně. Jen škoda, že tu chybí nějaké pečlivější oddělení zavazadlového prostoru od kabiny. Praktik to každopádně je, na rozdíl od modernějších osobních dodávek však v této variantě dává najevo svůj užitkový původ. Přece jen se uvnitř kvůli tvrdým plastům a celkovému ztvárnění Proace Verso ve variantě Shuttle pořád cítíte jak v dodávce. Varianta Family s pečlivějším čalouněním je však v tomto směru o krok dále.

    Jestli ale hledáte maximum vnitřního prostoru, respektive co největší zavazadelník, žádné MPV nebo snad SUV mu nedosahuje ani po kotníky. Proace Verso navíc potěší pohodlným podvozkem nebo povedeným turbodieselem se slušným elánem i slušnou spotřebou. Já osobně bych raději volil nějakou variantu s třemi řadami sedadel, pro možnost obsazení více osobami. Zřejmě takový názor měli i zákazníci, protože pětimístnou variantu u testovaného stupně Shuttle už nepořídíte, standardem je dnes v jejím případě osm míst se třemi řadami sedadel.

    Více na: https://www.auto.cz/toyota-proace-verso-shuttle-2-0-d-4d-kdyz-s-sebou-potrebujete-sbalit-pulku-bytu-136812

    Reagovat
  • 19 ledna, 2022 (07:47)
    Trvalý odkaz

    Design

    4

    Technika

    4

    Jízdní vlastnosti

    4

    Cena

    4.5

    Celkový dojem

    4

    Toyota Proace Verso je vždy univerzální auto. Dokáže fungovat jako ohromné rodinné auto pro devět lidí, tak jako velká dodávka. S vestavbou Nomad získává univerzálnost ještě další rozměr, protože za celkem málo peněz můžete mít auto, které není nijak nápadné, nemá vysokou spotřebu, je pohodlné, vlastně i celkem pohledné a naprosto výborně se v něm vyspíte. A uvaříte, posedíte u stolu a vlastně vám nic nechybí. Jistě, až na záchod a sprchu, tu zde nenajdete. V přírodě se vykoupete v jezeře a v kempu využijete jejich zázemí. Bydlet ale můžete ve svém.

    Více na: https://www.roadblog.cz/toyota-proace-verso-nomad/

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.