Škoda mění plán výroby. Superb se přesune do Bratislavy, počítá se s Fabií Combi

Škoda Auto odhalila pozměněné výrobní plány pro následující léta. Nejdůležitější změnou je ta, že se výroba modelu Superb v příští generaci přesune z Kvasin do Bratislavy, do továrny Volkswagenu. Mladoboleslavská automobilka si tím uvolní výrobní kapacity vlastních českých závodů, které umožní produkci dalšího modelu. Podle zákulisních zpráv půjde o novou generaci Fabie Combi, s níž se dříve nepočítalo, právě kvůli nedostatku výrobní kapacity.

Potvrdily se tak zprávy, o nichž se v minulých měsících několikrát spekulovalo. Původně se Superb měl společně s novou generací Volkswagenu Passat vyrábět v Kvasinách, později se však uvažovalo o tom, že oba vozy budou vznikat v nově vybudované továrně v Turecku. Tento projekt byl ale politické situaci v Turecku nejprve pozdržen, načež ho pandemie koronaviru zcela zrušila. V takové situaci by výstavba nového závodu byla pro koncern příliš nákladná. Od té doby se už spekulovalo o tom, že by se příští Passat a Superb mohly vyrábět na Slovensku, což se nyní potvrdilo. Kvůli výrobě této dvojice střední třídy bude dokonce bratislavský závod rozšířen.

Škoda nové plány vítá

„Vítáme rozhodnutí týkající se plánování vytíženosti koncernových závodů. Ve společnosti Škoda Auto získáme v České republice dodatečné kapacity, které jsou naléhavě potřebné pro náš růstový plán. Tím vytvoříme podmínky pro další expanzi naší značky při současném zachování vysoké ziskovosti,“ komentuje tento plán předseda představenstva automobilky Škoda Auto Thomas Schäfer.

Pro Škodu je důležitý fakt, že se nadále počítá s tím, že vývoj nového Superbu i Passatu bude mít na starosti právě ona. Se zahájením jejich produkce se počítá od roku 2023. Automobilka navíc v rámci koncernu získala také odpovědnost za nové projekty. Vedle regionu Indie bude v budoucnu řídit také růstové trhy v Rusku a v regionu severní Afriky. „Skutečnost, že vedení koncernu nám svěřilo tyto úkoly, zdůrazňuje velkou důvěru ve schopnosti zaměstnanců společnosti Škoda Auto,“ říká k tomuto rozhodnutí Schäfer.

Kvasiny tak sice ztrácejí model, o němž se hovoří jakožto o vlajkové lodi značky, což škodovácké odbory dlouhodobě kritizují. Na druhou stranu výrobní plán počítá se zachováním výroby Kodiaqu i jeho nástupce v Kvasinách, stejně jako Karoqu, k nimž přibude ještě další, zatím nespecifikovaný model. Tím bude zřejmě zmíněná Fabia Combi. Zákazníci pak tímto krokem získají výhodu v podobě kratších dodacích lhůt. Kodiaq je navíc pro výrobce vysoce ziskový model.

Další výrobní novinky

Není to ale jediná změna v koncernových výrobních plánech. Volkswagen oznámil, že v domovské továrně ve Wolfsburgu bude od roku 2024 vyrábět další SUV, kterým by podle některých zpráv mohl být SEAT Ateca, dosud vyráběný v Kvasinách. Tím by se rovněž uvolnila kapacita kvasinského závodu.

V Hannoveru, továrně divize Volkswagen Užitkové vozy, pak budou do budoucna vznikat hned tři velká SUV s elektrickým pohonem pro různé koncernové značky. Údajně půjde o nová bratrská SUV značek Audi, Bentley a Porsche. Doplní tak elektřinou poháněný ID. Buzz, s nímž se v této továrně také počítá.

Závod Emden pak pokračuje v přeměně na závod vyrábějící výhradně elektromobily, SUV ID.4 v této výrobní lokaci do budoucna doplní ještě čtyřdveřový elektromobil Aero. Dnes se tam mimochodem vyrábí právě Passat a odvozený Arteon.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.