Novinky

Škoda Auto má nového šéfa. Jaké hlavní úkoly na Thomase Schäfera čekají?

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto oficiálně potvrdila jméno nového šéfa. Stal se jím Thomas Schäfer, o jehož akvizici se mluvilo už několik dní před oficiálním jmenováním. Na pozici s okamžitou platností střídá Bernharda Maiera, který pozici předsedy představenstva automobilky Škody Auto zastával od roku 2015.

Thomas Schäfer byl od roku 2015 generálním ředitelem jihoafrického zastoupení Volkswagenu s působností i pro celý subsaharský africký region. V této funkci se mu dařilo. Zasloužil o rozvoj prodejní sítě, zvýšil profitabilitu obchodních zastoupení a dovedl koncernové značky Volkswagen, Audi a VW Užitkové vozy k rekordnímu tržnímu podílu. Předtím dlouhá léta pracoval pro koncern Daimler, kde působil ve vedoucích funkcích ve výrobě a řízení kvality v různých koutech světa, v USA, Německu, Jihoafrické republice či Malajsii.

Důraz na levná auta?

Pro pracovníky automobilky je ale Schäfer velkou neznámou, především vedení odborů se bojí, kam mladoboleslavskou značku povede. Předseda podnikové rady Jaroslav Povšík sice říká, že mu Schäfer v osobním rozhovoru prozradil, že vždy hraje za tým, kde je kapitánem, zároveň se ale pracovníci automobilky bojí, zda Škodu nenasměřuje do segmentu levných aut. Léta se hovoří o tom, že koncern VW Group má potíže s jasným rozlišením značek Škoda, Volkswagen a SEAT, které sobě mají příliš blízko. Zatímco španělská automobilka se stala značkou pro mladé, ta mladoboleslavská by se mohla orientovat na levnější auta a stát se tak konkurencí pro Dacii, Fiat nebo Citroën.

Na druhou stranu v současné pozici se Škodě dařilo, prodeje před nástupem pandemie koronaviru rostly a značka měla vybudovanou svoji pozici. Spíše se tak nabízí, že se Škoda v rámci koncernu bude více orientovat na méně rozvinuté trhy, jako je Čína, Indie nebo třeba Rusko. Konkrétně pro indický trh už vyvíjí platformu, kterou využije i mateřský Volkswagen, a tak by podobné úkoly byly logické. Tuto myšlenku podporuje i fakt, že Schäfer má zkušenosti třeba z Afriky, které by pro tyto úkoly mohl v čele Škody využít.

Více o Schäferových plánech se určitě dozvíme během následujících týdnů. Na prvního září je připravena oficiální premiéra Škody Enyaq iV, na níž by Schäfer neměl chybět. Třeba tam něco ke svým plánům se Škodou prozradí.

První úkoly?

Na nového šéfa přitom čekají nelehké úkoly. Do čela Škody přichází v době klesajících prodejů kvůli pandemii koronaviru, navíc zanedlouho firma plně vstoupí do éry elektromobility, s od základu nově vyvinutým SUV Enyaq iV. Právě opětovné nastartování prodejů a rozběhnutí prodejů elektrického SUV budou pro Schäfera prvotní úkoly v nové funkci.

Bernahard Maier do čela Škody nastupoval v roce 2015, v rámci tehdejší manažerské rošády po kauze Dieselgate. Škoda pod jeho vedením rostla, expandovala její nabídka. V poslední době se však hovořilo o neshodách Maiera s šéfem celého koncernu VW Group Herbertem Diessem. I z toho důvodu se zdá, že Maier německou skupinu zcela opouští.

David Bureš

David Bureš je zakladatel a vedoucí redakce serveru Česko-slovenský auto katalog. V minulosti dlouhá léta působil na největším automobilovém magazínu v Česku, v roce 2022 rozjel tento projekt ČSAKA.cz. Miluje vozy značky Lamborghini, na autě hledá kombinaci každodenní praktičnosti a zábavného charakteru.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *