Nástupce Lamborghini Huracán dorazí v roce 2024. Použije speciální V8

Lamborghini Vision 2024

Lamborghini Huracán je tu s námi již od konce roku 2013, a tak je již za dveřmi jeho nástupce. Nové baby lambo dorazí v roce 2024, představit se má v srpnu. S blížící se premiérou přitom o něm začínají vyplovat na povrch první informace. Co o nástupci Lamborghini Huracán, s interním označením 634 a možným jménem Lamborghini Temerario, víme?

Místo V10 osmiválec

Jednoznačná je změna pohonného ústrojí. Zatímco dnešní Huracán se spoléhá na atmosférický vidlicový desetiválec o objemu 5,2 litru sdílený s Audi R8 druhé generace, nástupce jistojistě použije hybridní ústrojí. Od roku 2023 totiž Lamborghini začalo kvůli emisním normám postupně elektrifikovat svoji modelovou nabídku, nejprve se hybridem stal nástupce Aventadoru, Revuelto, poté se stalo plug-in hybridem SUV Urus a následně bude elektrifikována také právě náhrada za Huracán.

Už dlouho dopředu se mluvilo o nahrazení dnešního atmosférického desetiválce dvakrát přeplňovaným vidlicovým osmiválcem. To ostatně připustilo i vedení automobilky, pro něž není desetiválec do budoucna tak klíčový jako zachování dvanáctiválce pro vlajkovou loď.

Příchod V8 automobilka následně potvrdila ještě před premiérou auta. Nově vyvinutý motor z vlastního vývoje je čtyřlitrový vidlicový osmiválec s dvěma turbodmychadly, který bude možné vytáčet až do 10.000 otáček! To jsou hodnoty spíše závodních aut než těch silničních. Jednotka bude dle očekávaní zkombinována se třemi elektromotory, jeden bude integrován do osmistupňové dvouspojkové převodovky, další dva budou u přední nápravy, pro zajištění pohonu všech kol. Výkon zatím známý není, očekává se však hodnota okolo 662 kW (900 koní).

Takovou koncepci (dva elektromotory pro pohon přední nápravy) používá už nástupce Aventadoru. V něm navíc debutovala nová osmistupňová dvouspojková převodovka z vlastního vývoje, kterou následně použije i náhrada za Huracán.

Karbonový monokok?

Hodně se spekulovalo také o technickém základu modelu s interním označením 634. Často se mluví o tom, že dnešní hliníkovou karoserii nahradí karbonový monokok, který by mohl být sdílen s větším modelem, nástupcem Aventadoru. To by totiž mohlo snížit vývojové i výrobní náklady obou aut. Zároveň však náhrada kvůli snížení ceny využije o poznání více hliníkových komponentů než Revuelto.

Pokud se tak skutečně stane, mají být oba supersporty ze Sant‘ Agaty svébytné. Ostatně vedení Lamborghini zdůrazňuje, že nástupci Aventadoru a Huracánu budou osobité automobily, s vlastní osobností a různou cílovou skupinou zákazníků.

A co design?

Pokud budeme ještě mluvit o technice, dá se očekávat převzetí některých prvků z Huracánu, jako je třeba systém natáčení zadní nápravy nebo aktivní aerodynamické prvky. Jen se samozřejmě dá čekat jejich další vylepšení.

Naopak co se týče designu, je to zatím velká neznámá. Lamborghini ale u svých modelů umělo vždycky překvapit a nástupce Huracánu jistě nebude výjimkou. Nechme se překvapit, co pro nás Mitja Borkert se svým týmem připravil. První video zachycující prototyp auta během testování však dokazuje obdobnou siluetu jako u Huracánu. Příď a záď se však jeví zcela jinak.

Bude to Temerario?

Velkou neznámou je pak název. Lamborghini má dlouholetou tradici používat pro své vozy jména slavných býků, která bývá málokdy porušena. Automobilka si nedávno nechala registrovat označení Temerario, s logem doplněným o stylizované býčí rohy, což naznačuje, že se nástupce Huracánu bude jmenovat právě takto.

Více se zřejmě dozvíme už v příštích měsících, kdy by na silnice měly stále častěji vyrážet prototypy, které by mohly postupně shazovat svoji kamufláž a postupně tak alespoň naznačily tvary chystané novinky. Oficiálně má vůz vstoupit na trh v druhé polovině roku 2024, jak přiznal sám šéf automobilky Stephan Winkelmann. Tehdy se dozvíme i jaká bude česká cena vozu.

Foto: Vize vozu vzniklá obrazovým generátorem Dall-E

(průběžně aktualizováno)

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *