Novinky

Nástupce Lamborghini Huracán dorazí v roce 2024. Použije V8?

Lamborghini Huracán je tu s námi již od konce roku 2013, a tak je již za dveřmi jeho nástupce. Nové baby lambo dorazí v roce 2024, přičemž s blížící se premiérou o něm začínají vyplovat na povrch první informace. Co o nástupci Lamborghini Huracán, s možným jménem Temerario, víme?

Místo V10 osmiválec?

Jednoznačná je změna pohonného ústrojí. Zatímco dnešní Huracán se spoléhá na atmosférický vidlicový desetiválec o objemu 5,2 litru sdílený s Audi R8 druhé generace, nástupce jistojistě použije hybridní ústrojí. Od roku 2023 totiž Lamborghini začne kvůli emisním normám postupně elektrifikovat svoji modelovou nabídku, nejprve se hybridem stane nástupce Aventadoru, možná nazvaný Revuelto, poté bude elektrifikována také právě náhrada za Huracán.

Stále častěji se hovoří o nahrazení dnešního atmosférického desetiválce dvakrát přeplňovaným vidlicovým osmiválcem. To ostatně připustilo i vedení automobilky, pro něž není desetiválec do budoucna tak klíčový jako zachování dvanáctiválce pro budoucí vlajkovou loď. Osmiválec by přitom měl být kombinován s elektromotorem, s tím, že ten by mohl pohánět přední kola, pro zajištění pohonu všech kol.

Takovou koncepci (dva elektromotory pro pohon přední nápravy) použije už nástupce Aventadoru. V něm bude debutovat nová osmistupňová dvouspojková převodovka z vlastního vývoje, kterou má následně použít i náhrada za Huracán.

Z vlastního vývoje by navíc mohl pocházet i samotný motor. Stále častěji se spekuluje o vidlicovém osmiválci odvozeném od dvanáctiválce z Aventadoru, který však mají dopovat dvě turbodmychadla. Není přitom vyloučeno, že osmiválec o objemu 3,8 litru bude sdílet základ s agregátem v závodním speciálu Lamborghini SC63 pro Le Mans. Dříve se však spekulovalo o čtyřlitrové V8 twin-turbo známé z jiných koncernových aut.

Karbonový monokok?

Hodně se spekulovalo také o technickém základu. Často se mluví o tom, že dnešní hliníkovou karoserii nahradí karbonový monokok, který by mohl být sdílen s větším modelem, nástupcem Aventadoru. To by totiž mohlo snížit vývojové i výrobní náklady obou aut.

Pokud se tak skutečně stane, mají být oba supersporty ze Sant‘ Agaty svébytné. Ostatně vedení Lamborghini zdůrazňuje, že nástupci Aventadoru a Huracánu budou osobité automobily, s vlastní osobností a různou cílovou skupinou zákazníků.

A co design?

Pokud budeme ještě mluvit o technice, dá se očekávat převzetí některých prvků z Huracánu, jako je třeba systém natáčení zadní nápravy nebo aktivní aerodynamické prvky. Jen se samozřejmě dá čekat jejich další vylepšení.

Naopak co se týče designu, je to zatím velká neznámá. Lamborghini ale u svých modelů umělo vždycky překvapit a nástupce Huracánu jistě nebude výjimkou. Nechme se překvapit, co pro nás Mitja Borkert se svým týmem připravil. První video zachycující prototyp auta během testování však dokazuje obdobnou siluetu jako u Huracánu. Příď a záď se však jeví zcela jinak.

Bude to Temerario?

Velkou neznámou je pak název. Lamborghini má dlouholetou tradici používat pro své vozy jména slavných býků, která bývá málokdy porušena. Automobilka si nedávno nechala registrovat označení Temerario, s logem doplněným o stylizované býčí rohy, což naznačuje, že se nástupce Huracánu bude jmenovat právě takto.

Více se zřejmě dozvíme už v příštích měsících, kdy by na silnice měly stále častěji vyrážet prototypy, které by mohly postupně shazovat svoji kamufláž a postupně tak alespoň naznačily tvary chystané novinky. Oficiálně má vůz vstoupit na trh v druhé polovině roku 2024, jak přiznal sám šéf automobilky Stephan Winkelmann.

Foto: Vize vozu vzniklá obrazovým generátorem Dall-E

David Bureš

David Bureš je zakladatel a vedoucí redakce serveru Česko-slovenský auto katalog. V minulosti dlouhá léta působil na největším automobilovém magazínu v Česku, v roce 2022 rozjel tento projekt ČSAKA.cz. Miluje vozy značky Lamborghini, na autě hledá kombinaci každodenní praktičnosti a zábavného charakteru.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *