Nástupce Lamborghini Huracán dorazí v roce 2024. Použije V8?

Lamborghini Huracán je tu s námi již od konce roku 2013, a tak je již za dveřmi jeho nástupce. Nové baby lambo dorazí v roce 2024, přičemž o něm začínají vyplovat na povrch první informace. Co o nástupci Lamborghini Huracán víme?

Místo V10 osmiválec?

Jednoznačná je změna pohonného ústrojí. Zatímco dnešní Huracán se spoléhá na atmosférický vidlicový desetiválec o objemu 5,2 litru sdílený s Audi R8 druhé generace, nástupce jistojistě použije hybridní ústrojí. Od roku 2023 totiž Lamborghini začne kvůli emisním normám postupně elektrifikovat svoji modelovou nabídku, nejprve se hybridem stane nástupce Aventadoru, možná nazvaný Revuelto, poté bude elektrifikována také právě náhrada za Huracán.

Stále častěji se hovoří o nahrazení dnešního atmosférického desetiválce dvakrát přeplňovaným vidlicovým osmiválcem. To ostatně připustilo i vedení automobilky, pro něž není desetiválec do budoucna tak klíčový jako zachování dvanáctiválce pro budoucí vlajkovou loď. Osmiválec by přitom měl být kombinován s elektromotorem, že ten by mohl pohánět přední kola, pro zajištění pohonu všech kol.

Hodně se spekulovalo také o technickém základu. Často se mluví o tom, že dnešní hliníkovou karoserii nahradí karbonový monokok, který by mohl být sdílen s větším modelem, nástupcem Aventadoru. To by totiž mohlo snížit vývojové i výrobní náklady obou aut.

Pokud se tak skutečně stane, mají být oba supersporty ze Sant‘ Agaty svébytné. Ostatně vedení Lamborghini zdůrazňuje, že nástupci Aventadoru a Huracánu budou osobité automobily, s vlastní osobností a různou cílovou skupinou zákazníků.

A co design?

Pokud budeme ještě mluvit o technice, dá se očekávat převzetí některých prvků z Huracánu, jako je třeba systém natáčení zadní nápravy nebo aktivní aerodynamické prvky. Jen se samozřejmě dá čekat jejich další vylepšení.

Naopak co se týče designu, je to zatím velká neznámá. Lamborghini ale u svých modelů umělo vždycky překvapit a nástupce Huracánu jistě nebude výjimkou. Nechme se překvapit, co pro nás Mitja Borkert se svým týmem připravil. Více se zřejmě dozvíme už příští rok, kdy by na silnice měly vyrazit první prototypy, které by tvary chystané novinky mohly alespoň částečně naznačit.

Foto: Vize vozu vzniklá obrazovým generátorem DALL-E 2

DB

David Bureš je vedoucí redakce serveru Česko-slovenský auto katalog. V minulosti dlouhá léta působil na největším automobilovém magazínu v Česku, v roce 2022 rozjel projekt ČSAKA.cz. Miluje vozy značky Lamborghini, na autě hledá kombinaci praktičnosti a zábavného charakteru.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *