Nástupce Lamborghini Aventador odhaluje techniku! Má přes 1000 koní

Lamborghini již čile pracuje na nové generaci své vlajkové lodi. Model Aventador už debutoval ve finální edici, a tak už se rýsuje jeho nástupce. Nová vlajková loď Lamborghini s interní označením LB744 je chystaná pro rok 2023, kdy by se světu měla i představit – na očekávané představení ještě během roku 2022 nakonec nedošlo. Co už o novince víme? Krátce před premiérou už hodně, Lamborghini začalo o novince zveřejňovat důležité informace.

Lamborghini si jako již tradičně pečlivě udržovalo svá tajemství, podobně jako jiní výrobci superaut. Dlouho jsme tak o novince moc nevěděli. Krátce před premiérou se to však mění. Přesto už na povrch vyplynuly některé informace, díky nimž už máme představu, co od novinky čekat.

Design: Co navrhne Mitja Borkert?

Design novinky Lamborghini byl dlouho velkou neznámou. Prototypy Lamborghini LB744 už sice byly zachyceny, ukrývají se však pod tlustou vrstvou kamufláže, a tak lze jen těžko odhadovat přesné tvary. Výrazný difusor, tenká koncová světla nebo vysoko umístěné koncovky výfuku jsou však na prototypech nepřehlédnutelné. Ostatně mrkněte i na přiložené video, stejně jako na patentové snímky. Ty navzdory nízkému rozlišení naznačují, jak auto bude vypadat.

Nepochybujeme pak o tom, že vedle kupé později dorazí i roadster. Návrh má na starosti Mita Borkert se svým týmem, který jako šéfdesignér Lamborghini působí od roku 2016

Pohon: Bude to V12

Vidlicové dvanáctiválce nemají v době stále přísnějších emisích na růžích ustláno, vedení Lamborghini ale v minulých měsících několikrát zdůraznilo, že i nástupce Aventadoru bude mít v útrobách atmosférický V12, a to přestože se spekulovalo o možnosti přezbrojení na vidlicový osmiválec.

Šéf automobilky Stephan Winkelmann dokonce už dříve prozradil, že půjde o zcela novou generaci dvanáctiválce. A to se nyní potvrzuje. Nástupce Aventadoru bude plug-in hybrid, dle automobilky tzv. High Performance Electrified Vehicle, vysokovýkonné hybridní vozidlo.

Automobil se nadále spolehne na atmosférický vidlicový dvanáctiválec o objemu 6,5 litru, s interním označením L545. Ten byl však otočen o 180°, má vyšší kompresní poměr 12,6:1 a je o 17 kg lehčí než ten v Aventadoru, váží jen 218 kg. Navíc ho doplňují hned tři elektromotory, jeden (startér-generátor) u převodovky, dva u přední nápravy, pro zajištění pohonu všech kol.

Základem je zcela nová architektura. Převodovka je umístěna za spalovacím motorem, v dosavadním tunelu převodovky jsou totiž umístěny lithium-iontové baterie s kapacitou 3,8 kWh. Dobít se zvládnou za pouhou půl hodinu. Mimochodem převodovka je také zcela nová, osmistupňová dvouspojková z vlastního vývoje. Do budoucna ji přitom použijí i další vozy ze Sant‘ Agaty.

Dohromady nástupce Aventadoru poskytne výkon 1.015 koní (756 kW), jen samotný spalovací motor má 825 koní v 9250 otáčkách a 725 Nm v 6750 otáčkách.

Technika: Nový základ

Základem pak bude zcela nová konstrukce. Inspirovala se světem letectví, přičemž automobilka jí říká monofuselage. Její součástí je monokok tvořený výhradně karbonovými vlákny, kterou doplňuje přední struktura z kovaných kompozitů, materiálu patentovaného Lamborghini. LB744 bude prvním superautem s takovým řešením – Aventador měl tuto část hliníkovou.

Nová konstrukce byla vymyšlena hlavně s ohledem na snížení hmotnosti a zvýšení tuhosti. Konkrétně má být konstrukce asi o 10 % lehčí než šasi Aventadoru. Torzní tuhost vzrostla dokonce o čtvrtinu, na hodnotu 40,000 Nm/°.

Jméno: Bude to Revuelto?

U Lamborghini je už tradičně napjatě očekává i jméno novinky, zatím známé s interním označením LB744. Výrobce ze Sant‘ Agaty má tradici v označování svých aut podle slavných býků z býčích zápasů, nástupce Aventadoru by ale mohla být výjimka, podobně jako třeba slavný Countach nebo Sesto Elemento. Spekuluje se o použití označení Lamborghini Revuelto, které si automobilka nechala v létě 2022 zaregistrovat. To je španělský výraz znamenající např. neukázněný, přičemž podle registrace může být jméno použito i pro elektrické komponenty nebo dokonce elektromobil. Je tak otázkou, zda Revuleto tedy spíš nebude nějaký připravovaný koncept chystaného elektroauta Lamborghini. Už z minulosti má Lamborghini patentovaná také jména Tamburo či Encaste, což jsou další možnosti k využití.

Více se dozvíme nejpozději v prvním čtvrtletí roku 2023, kdy bude náhrada za Lamborghini Aventador oficiálně debutovat.

(foto: Lamborghini Sián Roadster)

David Bureš

David Bureš je vedoucí redakce serveru Česko-slovenský auto katalog. V minulosti dlouhá léta působil na největším automobilovém magazínu v Česku, v roce 2022 rozjel projekt ČSAKA.cz. Miluje vozy značky Lamborghini, na autě hledá kombinaci praktičnosti a zábavného charakteru.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *