Škoda Auto vyhlíží nového šéfa. Úspěšný Bernhard Maier končí ve funkci

Bernhard Maier už nebude předsedou představenstva automobilky Škoda Auto. K 31. červenci 2020 končí v této funkci, a to po bezmála pěti letech. Jeho nástupce bude oznámen v srpnu, kdy bude v souladu s českou legislativou zvolen při prvním zasedání představenstva společnosti.

Maier do mladoboleslavské automobilky nastoupil v listopadu 2015, a to v rámci tehdejší rošády ve vedení značek koncernu VW Group po emisním skandálu dieselgate. Tehdy ve funkci nahradil Winfrieda Vahlanda, který byl předsedou představenstva Škody Auto od září 2010. Do mladoboleslavské automobilky Maier přišel z Porsche, kde působil jako člen představenstva za oblast prodeje a marketingu. Svoji profesní kariéru však v roce 1984 začínal u firmy Nixdorf Computer AG, následně dlouhá léta působil u BMW nebo byl ředitelem společnosti Porsche Deutschland GmbH.

Působení Maiera ve Škodě se přitom dá považovat za úspěšné. Pod jeho vedením automobilky uvedla na trh dnes důležité modely Kodiaq, Karoq, Kamiq a Scala a vyvinula připravované elektrické SUV Enyaq iV. Navíc značka zvýšila dodávky vozů zákazníkům na přibližně 1,3 milionu vozů ročně a před vypuknutím pandemie koronaviru dosáhla rekordních hodnot tržeb i provozního zisku.

Proč Maier odchází?

I proto se může zdát překvapivé, že Maier z pozice šéfa Škody odchází, zvlášť s ohledem na to, že z úst šéfa koncernu VW Group Herberta Diesse vyplývá, že z německé skupiny zcela odchází.  „Jeho léta ve společnosti Škoda Auto patří mezi ta nejúspěšnější v celé 125leté historii automobilky. Za to i za téměř dvě desítky mimořádně úspěšných let, nejprve ve společnosti Porsche a poté ve Škoda Auto Bernhardu Maierovi děkuji,“ komentoval Maierův odchod Herbert Diess, předseda představenstva VW Group a předseda dozorčí rady Škody Auto.

Sama automobilka důvody odchodu úspěšného šéfa nekomentuje. Zákulisní zprávy nicméně naznačují, že Maier prohrál mocenský boj. Za jeho vedení se Škoda stala obchodně velice úspěšnou značkou, rostl její obrat a její marže dokonce překonávaly Audi, což se v Německu nelíbilo. Navíc je prý Maier oblíbencem rodin Piëchů a Porsche, které dění v německém koncernu nadále ovlivňují, dokonce se v této souvislosti hovořilo o možném povýšení na šéfa celého koncernu VW Group. A tyto ambice se současnému vedení automobilky nemusely líbit.

O Maierově odchodu ze Škody Auto se přitom spekulovalo již před několika týdny, kdy se hovořilo o tom, že by se mohl vrátit do Porsche, na pozici generálního ředitele. Podle tehdejších zpráv měl nahradit současného šéfa Olivera Bluma, který měl zamířit k Volkswagenu. To se ale nakonec nestalo, novým generálním ředitelem značky Volkswagen byl nakonec jmenován dosavadní provozní ředitel Ralf Brandstätter. Tím se mají uvolnit ruce pro Herberta Diesse, který se díky tomu může zaměřit výhradně na vedení celého koncernu. A tak nakonec Maier z koncernu podle všeho odchází. Smlouva u Škody mu měla končit na podzim, nakonec tak končí ještě dříve, než by se nabízelo.

Kdo Maiera nahradí?

A kdo Bernharda Maiera v čele Škody nahradí? V tuto chvíli se pouze spekuluje o několika jménech. Žhavými kandidáty jsou prý současní členové představenstva automobilky, šéf vývoje Christian Strube nebo šéf výroby a logistiky Michael Oeljeklaus. Přijít ale může i někdo z jiné značky koncernu. Navíc se mluvilo také o návratu Martina Jahna, který byl u Škody kdysi odpovědný za personalistiku a vztahy s veřejnými institucemi. Příliš pravděpodobné to ale není, jelikož koncern údajně preferuje německého manažera v čele značky.

Nechme se tak překvapit, jak to dopadne. Nový předseda představenstva Škody Auto bude oznámen nejpozději v srpnu.

DB

David Bureš je vedoucí redakce serveru Česko-slovenský auto katalog. V minulosti dlouhá léta působil na největším automobilovém magazínu v Česku, v roce 2022 rozjel projekt ČSAKA.cz. Miluje vozy značky Lamborghini, na autě hledá kombinaci praktičnosti a zábavného charakteru.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *