KatalogKaroqŠkoda

Škoda Karoq (2017-)

Škoda Karoq je kompaktní SUV vyráběné mladoboleslavskou automobilkou od roku 2017. V nabídce značky tehdy doplnila až sedmimístný Kodiaq, který obsadil horní hranici segmentu kompaktních SUV, zatímco Karoq leží spíše na spodní hranici této kategorie. Karoq vznikl jako nepřímý nástupce modelu Yeti, který je technicky spřízněn se Seatem Ateca.

Design automobilu vznikal ještě za dob Jozefa Kabaně. Navázal na větší Kodiaq, s nímž se shodoval pomocí obdobných detailů, jako jsou rozdělené světlomety nebo dvojité lamely v masce chladiče. Uvnitř se pak staly specialitou příplatkové zadní sedačky Varioflex, alias tři samostatná, posuvná sedadla, která lze z interiéru zcela vyjmout. Stejný prvek se však objevil už u Yetiho. Novinkou v době uvedení byl též digitální přístrojový štít, které posléze převzaly také další modely Škoda.

Základem automobilu se stala modulární platforma MQB, skelet karoserie je sdílen se Seatem Ateca, po jehož boku se Škoda Karoq vyrábí v továrně v Kvasinách. Alternativu k výchozímu pohonu předních kol je pohon obou náprav. Zatímco základ používá vzadu vlečenou nápravu, čtyřkolky sází na čtyřprvek. Vpředu je vždy McPherson se spodními trojúhelníkovými rameny v ocelovém pomocném rámu. Nabídku postupně doplnily i sportovně laděný derivát Karoq Sportline a terénní Karoq Scout.

Proměna nabídky motorů

Do prodeje Karoq vstupoval s širokou nabídkou jednotek. Z benzinových tu byl tříválec 1.0 TSI (85 kW) a čtyřválec 1.5 TSI (110 kW), z turbodieselů pak 1.6 TDI (85 kW) a 2.0 TDI ve variantách se 110 kW a 140 kW.

V roce 2020 pak došlo k výraznější proměně nabídky, v reakci na nejnovější emisní normy. Tříválec 1.0 TSI oslabil na 81 kW, zatímco 1.6 TDI nahradila nová základní verze 2.0 TDI s 85 kW. Zcela pak skončilo provedení 2.0 TDI se 140 kW.

Facelift z roku 2021

Pro rok 2021 se Škoda Karoq dočkala faceliftu. Ten poznáte podle výraznějšího vzhledu, díky širší, šestihranné masce chladiče a užším světlům. Ty za příplatek nově využívají techniku Matrix-LED. Nový střešní spoiler a finlety po stranách zase spolu s aero kryty kol vylepšují aerodynamické vlastnosti vozu. Z portfolia pak vypadlo provedení Scout, kvůli nízkému zájmu.

Nabídka motorů čítá tři benzinové jednotky a jeden turbodiesel. První skupiny zastupují tříválec 1.0 TSI (81 kW) a čtyřválce 1.5 TSI (110 kW) a 2.0 TSI (140 kW), zatímco z té druhé tu jsou dvě verze 2.0 TDI s 85 kW a 110 kW. Ve všech případech jde o nejnovější verze Evo, která je účinnější, s nižšími emisemi. U benzinů tu je vstřikování s tlakem až 350 barů, zatímco u vznětových agregátů nechybí tzv. proces Twin Dosing využívající vstřikování AdBlue před dva SCR katalyzátory.

Škoda Karoq: Základní technická data

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 4382 x 1841 x 1605 x 2638 mm, 4382 x 1841 x 1605 x 2630 mm (s pohonem 4×4)
  • Objem zavazadlového prostoru: 521 litrů, 479-588 litrů (se systémem Varioflex)
  • Výroba: 2017- (Kvasiny, České republika; Mladá Boleslav, Česká republika)

David Bureš

David Bureš je zakladatel a vedoucí redakce serveru Česko-slovenský auto katalog. V minulosti dlouhá léta působil na největším automobilovém magazínu v Česku, v roce 2022 rozjel tento projekt ČSAKA.cz. Miluje vozy značky Lamborghini, na autě hledá kombinaci každodenní praktičnosti a zábavného charakteru.

4 komentáře: „Škoda Karoq (2017-)

  • Škoda Karoq dlouhodobě patří mezi nejprodávanější SUV na českém trhu a vlastně ani není divu. Je to přesně to univerzálně laděné auto s nekonfliktním designem, které zaujme různorodou klientelu. Mně osobně přijde design trochu nudný, ničím nevybočující. To je však zároveň výhodou uvnitř, kabina je totiž přehledná a ovládání intuitivní. Jen některé zvolené materiály jsou přece jen lacinější. Místa je vzadu hodně, poskytovaný komfort ale závisí na zvolených sedačkách. Trojice oddělených sedaček VarioFlex je sice praktické, variabilní řešení (jdou klidně vyndat z auta), pro dospělého však ne moc pohodlné, kvůli krátkému sedáku a nízkému opěradlu. Zavazadlový prostor je pak jako tradičně u Škodovek velký, potěší i rozměry odkládacích prostorů v kabině. Co se týče motorů, Karoqa jsem zkoušel s 1.5 TSI, kultivovaným benzinovým čtyřválcem s pečlivým odhlučněním, který však může leckdy působit poněkud mdle. Manuální řazení je ale přesné a optimálně tuhé, stejně tak spotřeba je rozumná, běžně se pohybující kolem šesti, sedmi litrů. Naladění podvozku pak myslí hlavně na komfort, občas se ale ani na 17″ kolech nevyhnete rázům na nerovnostech. Podobně řízení je spíše lehké a bez výrazné zpětné vazby.

    Reagovat
  • Škoda Karoq Sportline 1.5 TSI 110 kW (manuál) 2022
    Škoda Karoq Sportline 1.5 TSI s manuální převodovkou a adaptivním podvozkem DCC je velice sympatickým společníkem. Skvěle zvládá městské jezdění, ale i dlouhé trasy. Je to SUV, do kterého sednete a ono vám okamžitě padne jako na míru ušitý oblek. To umí koncernová auta dokonale. Vlastně nemá žádné výraznější chyby, které by koncového uživatele mohly štvát. Teda až na jednu, kterou je dunění od kol při přejíždění nerovností. Je ale možné, že většina běžných lidí, na které Karoq míří, si toho ani nevšimne. Třeba kamarádovi Lukášovi z jiné redakce tento neduh vůbec nevadil. Ale já kvůli tomu nemůžu dát více než 7 z 10 hvězdiček. Příjemným zjištěním ale je, že Karoq se mi při každodenním jezdění začal líbit. Oproti předfaceliftu pokrok a pochvala pro Škodovku.
    Více na: https://www.wikicars.cz/test-skoda-karoq-sportline-1-5-tsi-110-kw-manual-2022-mestske-suv-bez-chyb/

    Reagovat
  • Škoda Karoq 1.5 TSI Ambition 2022
    Plusy
    atraktívny dizajn
    dobre svietiace LED svetlomety
    praktický kufor
    vzdušný pocit v interiéri
    ergnómia ovládania
    bezdrôtový Apple CarPlay
    príjemné sedadlá
    množstvo odkladacích priestorov
    neutrálne naladený podvozok
    príjemné spojenie motora a prevodovky
    nízka spotreba

    Mínusy
    snáď len zlý pocit, že som žiaden mínus nenašiel

    Více na: https://dominiccars.sk/test-skoda-karoq-1-5-tsi-ambition/

    Reagovat
  • Škoda Karoq Sportline 2.0 TSI DSG 4×4
    Nejsem fanouškem SUV, líbí se mi jen ta, která se nezaleknout terénu, z daného období třeba Jeep Cherokee Trailhawk. SUV jsou většinou zbytečně velká a těžká, z čehož plyne všudypřítomná neohrabanost. I navzdory tomuto negativnímu přístupu mám Karoq docela rád, obzvláště s chipnutým motorem 2.0 TSI jde o sympatického společníka, navíc spolehlivého. Potěší nejen praktičností a slušným komfortem, ale i solidní dynamikou.

    Více na: https://www.wikicars.cz/test-skoda-karoq-2-0-tsi-dsg-4×4-zajimava-ojetina-s-upravou-stage-1-i-slusny-rychlik/

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *